شناسهٔ خبر: 31900045 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ونزوئلا: هزینه مزدوران از طریق تحریم های آمریکا تأمین می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ دولت ونزوئلا و نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور روز شنبه اعلام کردند آمریکا دارایی های ونزوئلا را مسدود و آن را صرف به کار گیری مزدوران خارجی می کند تا از طریق ارتباط با مخالفان دولت, در کشورهایشان اقدامات تروریستی انجام دهند.
خورخه رودریگز وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد از طریق سرویس های اطلاعاتی خبرهایی به دستش رسیده است که ثابت می کند افرادی که برای انجام "ترور" در السالوادور, گواتمالا و هندوراس استخدام شده اند, به کمک مبالغ سنگینی به کلمبیا کشور همسایه اعزام شده اند تا "قتل های انتخابی" انجام دهند و در بخش خدمات عمومی "خرابکاری" کنند.
اندکی بعد نیز نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا این اتهامات را تکرار کرد. مادورو این اتهامات را در یک گردهمایی مقابل چندین هزار نفر از طرفداران خود بیان کرد که در کاراکاس تجمع کرده بودند.
دو ماه پیش در تاریخ بیست و سوم ژانویه, خوان گوایدو از مخالفان مادورو خود را رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا نامید.
مادورو و رودریگز,​ روبرتو مارِرو نماینده پارلمان ونزوئلا, رئیس دفتر و بازوی راست گوایدو را به دریافت "پول کلان" از آمریکا متهم کردند. دستگاه اطلاعاتی ونزوئلا روز پنجشنبه ماررو را بازداشت کرد.
یه گفته دولت, آمریکا حدود 30 میلیارد دلار از دارایی های ونزوئلا را مسدود کرده است.
وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا گفت: "گوایدو پول می دزدد و ماررو به عنوان واسطه مالی عمل می کند.
رودریگز هنگام سخنرانی خود در تلویزیون اسنادی را ارائه کرد که از مکالمات ضبط شده ماررو و گوایدو در شبکه واتس اپ بدست آمده بود. بر اساس اسناد ارائه شده, خوان گوایدو و روبرتو ماررو در خصوص انتقال این پول ها برای تأمین گروههای مسلح تحت حمایت ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا برنامه ریزی می کنند.
وزیر اطلاع رسانی ونزوئلا همچنین گفت: "مکالمات میان گوایدو و ماررو اثبات می کند یک میلیارد دلار برای پرداخت به افراد مجرم اختصاص داده شده است".
خوان گوایدو رئیس پارلمان ونزوئلا که مخالفان دولت در آن حائز اکثریت هستند, از تحریم های آمریکا حمایت می کند و از جامعه بین المللی می خواهد این تحریم ها را تشدید کنند.
واشنگتن روادید بیش از 300 نفر از افراد نزدی به حکومت ونزوئلا را تعلیق و دارایی های نفتی این کشور را در آمریکا مسدود کرد.
قرار است از بیست و هشتم ماه آوریل صادرات نفت ونزوئلا تحریم شود.
آمریکا و اتحادیه اروپا آزادی فوری روبرتو ماررو را خواستار شده اند. وزیر دادگستری ونزوئلا ماررو را به هدایت "شبکه های تروریستی" و در اختیار داشتن "اسلحه و مقادیر زیادی ارز" متهم کرد.
روبرتو ماررو رئیس دفتر گوایدو در هنگام بازداشت اعلام کرد: "دستگاه اطلاعاتی دو فقره تفنگ و یک نارنجک را به عمد در خانه من گذاشته بود."

نظر شما