شناسهٔ خبر: 31902300 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عملیات مزدوران آمریکایی برای ترور مادورو لو رفت

«نیکلاس مادورو» جزئیات جدیدی از طرح آمریکا و خوان گوایدو، سردسته مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا برای ترور او فاش کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌آرتی، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد آمریکا با استفاده از سرمایه‌های بلوکه‌شده ونزوئلا گروهی از مزدوران را برای ترور او سازماندهی کرده بود.

نیکلاس مادورو روز شنبه در جمع هواداران خود در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا با اشاره تلویحی به اینکه خوان گوایدو، سردسته مخالفان تحت حمایت آمریکا رهبری این گروه از مزدوران را به عهده داشته است، افزود: «ما طرحی را خنثی کردیم که عروسک خیمه‌شب‌بازی (آمریکا) شخصاً برای قتل من سازماندهی کرده بود».

وی همچنین افزود: «کلمبیا نیز در این طرح (ترور) مشارکت داشت و نیرو‌های امنیتی ونزوئلا یک افسر نظامی کلمبیایی را در خاک ونزوئلا بازداشت کردند که به این طرح ترور اعتراف کرده است».

نیکلاس مادورو همچنین همراه با خورخه رودریگز،  وزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا در گفتگویی تلویزیونی جزئیات بیشتری از طرح توطئه آمریکا برای ترور او را فاش کرد.

به گفته مادرو «برای تشکیل جوخه ترور با استفاده از حجم عظیمی از پول مزدورانی از السالوادور، گواتمالا و هندوراس استخدام شدند و در کلمبیا سازماندهی شدند تا برای انجام ترور‌های برنامه‌ریزی‌شده و خرابکاری به ونزوئلا اعزام شوند».

رودریگز نیز در این باره افزود: «روبرتو مارِرو، رئیس دفتر و مشاور ارشد خوان گوایدو نیز پول زیادی از آمریکا دریافت کرده و از مهمترین سازمانده‌دهندگان این عملیات بود».

آوزیر ارتباطات و اطلاعات ونزوئلا همچنین تصریح کرد: «مقامات مخالف دولت مادورو متوسل به سرقت دارایی‌های ونزوئلا شده‌اند و آن را به حساب‌های بانکی خود در آمریکا منتقل کرده‌اند. این پول به درخواست دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توقیف شده است. بیش از ۳۰ میلیارد دلار از دارایی‌های ونزوئلا طی دو ماه گذشته از کشور خارج شده است که یک میلیارد دلار آن در حساب‌های شخصی مخالفان در بانک‌های آمریکایی است.

دولت آمریکا در ماه ژانویه اعلام کرد برخی حساب‌های دولتی ونزوئلا مسدود شده و قرار است به خوآن گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا که دو ماه پیش خود را رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد، منتقل شود.

دفتر رسانه‌ای خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا روز پنج‌شنبه اعلام کرد نیرو‌های امنیتی دولت این کشور روبرتو مارِرو، رئیس دفتر و سرگیو وِرگارا از سیاستمداران متحد گوایدو را بازداشت کرده‌اند.

خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و سردسته مخالفان دولت، ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما