شناسهٔ خبر: 3174139 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

ظریف راهی کابل شد/ دیدار با رئیسان دولت وحدت ملی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفری یک روزه به افغانستان با اشرف غنی احمد زی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت وحدت ملی و رئیس شورای امنیت ملی این کشور دیدار می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان، صبح روز سه‌شنبه در صدر هیئتی و در چارچوب روابط رایزنی‌های دوجانبه با مقامات ارشد افغان، راهی کابل شد.

 

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در سفری یک روزه به افغانستان، با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی و رئیس شورای امنیت ملی این کشور، دیدار می‌ کند.

 

دکتر محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، روز سه شنبه، 30 دی 1393، 20 ژانویه 2015

این نخستین سفر وزیر امور خارجه کشورمان در دولت یازدهم است که پس از شکل‌گیری و معرفی کابینه دولت وحدت ملی، به افغانستان صورت می گیرد.

به احتمال قوی، ظریف حامل دعوت نامه دکتر روحانی برای رئیس جمهور افغانستان برای سفر به ایران در کوتاه‌ترین زمان است.

وزیر خارجه کشورمان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفرش به افغانستان گفت: خیلی خوشحالیم که امروز یک دولت وحدت ملی در افغانستان تشکیل شده و علاوه بر آن دو دوست نزدیک جمهوری اسلامی ایران، دکتر اشرف غنی و هم‌چنین دکتر عبدالله عبدالله مسئولان این دولت هستند و تمام طیف‌های مختلف مردم افغانستان در این دولت نمایندگی می‌شوند.

ظریف با اشاره به معرفی کابینه دولت افغانستان گفت: احساس می‌کردم ضرورت دارد در این مقطع بسیار مهم، بنده به افغانستان سفر داشته باشم. در سفرم به کابل امیدوارم بتوانیم حمایت خود از روند وحدت ملی در افغانستان را اعلام کنیم و در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور در موضوعات مختلفی که دو کشور را به هم وصل می‌کند و اشتراک منافع دارند یا خطرات مشابهی که دو کشور از آن رنج می‌برند، به خصوص مواد مخدر، ترور و افراط، گفتگوهای خوبی انجام دهیم.

ا
 

نظر شما