شناسهٔ خبر: 31680798 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

تخلف و دور زدن قانون، ممنوع

حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي در مراسم معارفه خود گفت: هيچكس در هيچ شرايطي و هيچ جايگاهي حق دور زدن قانون و تخلف را نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي در مراسم معارفه خود گفت: خوشبختانه قوه قضاييه پيشرفت هاي خوبي دارد اما مردم در حوزه عدالت همچنان انتظار بيشتري دارند.
وي افزود: از تضمين سلامت قوه قضاييه به شدت حمايت مي كنيم و برخورد عبرت آموز با مفسدان اقتصادي را در اولويت قرار خواهيم داد و با قاطعيت دنبال خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي با تاكيد بر اصلاح ساختاري گفت: بايد همه دستگاه ها و نهادها در مبارزه با مفاسد اقتصادي همكاري كنند و خود قضات از پشتيبانان سلامت نهاد قضايي هستند و همه بخش هاي نظارتي بايد پاي كار بيايند و اولويت ما در مبارزه با فساد بايد پيشگيري باشد و نبايد اجازه دهيم اين همه پرونده وارد دستگاه قضايي شود.
رئيس جديد قوه قضائيه تاكيد كرد: ­اجراي قانون را در همه سطوح كشور بايد جدي گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم  رئيسي در مراسم معارفه خود گفت:  بدون ترديد خدمات ارزنده اي در اين چهار دهه توسط اين بزرگان شده است كه همه آنها قابل تقدير است و هر كس با امكانات و برنامه هايي كه داشت، تلاش كرد تا امروز اين شرايط و وضعيت را ما داشته باشيم.
وي افزود: امروز شرايط را حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه اي، معاون اول قوه قضاييه در خدمات اين دوره و از تلاش بيان كرد كه بخشي از تلاش ها بود.در فاصله سه ساله اي كه از قوه قضاييه فاصله داشتم فرصتي پيدا كردم و بيش از گذشته با مشكلات تنگناها و الام زندگي مردم در سطوح مختلف آشنا شدم.
رئيس جديد قوه قضائيه  اظهار داشت: تمام تلاشم در قوه قضاييه اين است كه در جهت كاهش آالام، اجراي اعدالت و آنچه مورد خواست مردم عزيز است، حركت كنم و   آنچه در حكم مقام معظم رهبري امده منشور كاري همه همكاران بنده در دستگاه قضايي در اين دوره است.
 اقاي رئيسي اظهار داشت: مردم در اجراي عدالت همچنان نگرانند و خواست و مطالبه مردم آن است كه در سطوح مختلف اجراي عدالت را بيش از گذشته ببينند و
سخن ما در عدالت اثباتي و اجرايي است و كاري بايد بكنيم كه مردم احساس اجراي عدالت كنند.
وي افزود:اگر بخواهيم بر يك اصلي تفاهم و توافق كنيم بايد همه بر مبناي قانون عمل كنند و نزديكترين اساس به اجراي عدالت اجراي قانون است، در كشور همه موظف اند اجراي قانون كنند و هيچكس در هيچ شرايطي و هيچ جايگاهي حق دور زدن قانون و تخلف را نخواهد داشت.اجراي قانون را در همه سطوح كشور بايد جدي گرفت و  براي تحول ما نيازمند نيروي انساني تحول خواه هستيم.
حجت الاسلام والمسلمين  افزود: با آشنايي كه با سطوح مختلف دستگاه قضايي دارم اين روحيه وجود دارد و استفاده از نيروهاي جوان، انقلابي و كارامد را دنبال خواهيم كرد كه اين تحول كاملا بتواند در دستگاه قضايي انجام شود. آموزش از كارهاي خوبي است كه نياز به تداوم دارد و آموزش بايد بيش از گذشته اتفاق بيفتد.
رئيس جديد دستگاه قضا گفت: نقدها و نگاه هاي اصلاحي منصفانه را به عنوان فرصت مي پذيريم كه قطعا در ارتقاي دستگاه قضا موثر است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابراهيم رئيسي در مراسم معارفه خود به عنوان رئيس جديد قوه قضائيه افزود: شرط همه اقدامات تحولي، اخلاص است و اگر كسي اخلاص داشته باشد قطعا كار به سرانجام خوب مي رسد چنانكه شهيد بهشتي، مرحوم آيت الله قدوسي ، مرحوم آيت الله شاهرودي و مرحوم آيت الله يزدي چنين بودند و گاهي با توسل به ذات خدا و اهل بيت (ع) مشكلات قضايي را حل مي كردند.
وي گفت: قضات مخلص هم با توسل به درگاه پروردگار و ائمه عليهم السلام بسياري از گره هاي كار مردم را باز مي كردند و قطعا بدانيم كه بسياري از گره ها با اخلاص و  توسل به ائمه باز مي شود، چنانكه اين جايگاه مربوط به امامان ما و وجود مقدس حضرت وليعصر (عج) است.
رئيس جديد قوه قضائيه تاكيد كرد : امروز بايد تضرع كنيم به درگاه خدا و اهل بيت(ع) كه اگر عنايت و توجه آنها نباشد، كار دشوار خواهد شد و توجه به خداست كه كار را با ارزش مي كند.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي افزود: متضرعانه از درگاه پروردگار و ائمه عليهم السلام مي خواهم تا كمك كنند كه به دست ما گره هاي زندگي مردم گشوده شود و از همكاران قضايي خودم در دستگاه قضا تقدير مي كنم.
 

نظر شما