شناسهٔ خبر: 31685031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمين رئيسي:

پيام 8 ماده‌اي رهبر معظم انقلاب در اولويت است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- رئيس قوه قضائيه گفت: پيام 8 ماده‌اي رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب، در اولويت اين قوه است و از همه قضات شجاع حمايت مي‌کنيم.
به گزارش خبرگزاري آريا، حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي در مراسم معارفه خود گفت: خوشبختانه قوه قضائيه پيشرفت‌هاي خوبي دارد، اما مردم در حوزه عدالت همچنان انتظار بيشتري دارند.
وي افزود: از تضمين سلامت قوه قضائيه به شدت حمايت مي‌کنيم و برخورد عبرت آموز با مفسدان اقتصادي را در اولويت قرار خواهيم داد و با قاطعيت دنبال خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي با تاکيد بر اصلاح ساختاري گفت: بايد همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در مبارزه با مفاسد اقتصادي همکاري کنند و خود قضات از پشتيبانان سلامت نهاد قضايي هستند و همه بخش‌هاي نظارتي بايد پاي کار بيايند و اولويت ما در مبارزه با فساد بايد پيشگيري باشد و نبايد اجازه دهيم اين همه پرونده وارد دستگاه قضايي شود.

اجراي قانون را در همه سطوح کشور بايد جدي گرفت
رئيس جديد قوه قضائيه تاکيد کرد: ­اجراي قانون را در همه سطوح کشور بايد جدي گرفت.
حجت الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي گفت: بدون ترديد خدمات ارزنده‌اي در اين چهار دهه توسط اين بزرگان ارائه شده است که همه آن‌ها قابل تقدير است و هر کس با امکانات و برنامه‌هايي که داشت، تلاش کرد تا امروز اين شرايط و وضعيت را ما داشته باشيم.
وي افزود: امروز شرايط را حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه اي، معاون اول قوه قضائيه در خدمات اين دوره و از تلاش بيان کرد که بخشي از تلاش‌ها بود؛ در فاصله سه ساله‌اي که از قوه قضائيه فاصله داشتم فرصتي پيدا کردم و بيش از گذشته با مشکلات تنگنا‌ها و الام زندگي مردم در سطوح مختلف آشنا شدم.
رئيس جديد قوه قضائيه گفت: تمام تلاشم در قوه قضائيه اين است که در جهت کاهش آلام، اجراي اعدالت و آنچه مورد خواست مردم عزيز است، حرکت کنم و آنچه در حکم مقام معظم رهبري آمده منشور کاري همه همکاران بنده در دستگاه قضايي در اين دوره است.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي افزود: مردم همچنان در زمينه اجراي عدالت نگرانند و خواست و مطالبه مردم آن است که در سطوح مختلف اجراي عدالت را بيش از گذشته ببينند و سخن ما در عدالت اثباتي و اجرايي است و کاري بايد بکنيم که مردم احساس اجراي عدالت کنند.
وي گفت: اگر بخواهيم بر يک اصلي تفاهم و توافق کنيم بايد همه بر مبناي قانون عمل کنند و نزديکترين اساس به اجراي عدالت اجراي قانون است، در کشور همه موظفند قانون را اجرا کنند و هيچکس در هيچ شرايطي و هيچ جايگاهي حق دور زدن قانون و تخلف را نخواهد داشت؛ اجراي قانون را در همه سطوح کشور بايد جدي گرفت و براي تحول ما نيازمند نيروي انساني تحول خواه هستيم.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسي افزود: با آشنايي که با سطوح مختلف دستگاه قضايي دارم اين روحيه وجود دارد و استفاده از نيرو‌هاي جوان، انقلابي و کارامد را دنبال خواهيم کرد که اين تحول کاملا بتواند در دستگاه قضايي انجام شود. آموزش از کار‌هاي خوبي است که نياز به تداوم دارد و آموزش بايد بيش از گذشته اتفاق بيفتد.


نظر شما