شناسهٔ خبر: 31609408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گیلان از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی در جایگاه ششم کشور قرار دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: گیلان از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی ملی در جایگاه ششم کشور و از نظر اعتبارات استانی در جایگاه هشتم قرار گرفته است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس‌جمهور در نشست شورای اداری استان گیلان گفت: گیلان از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی ملی در جایگاه ششم کشور و از نظر اعتبارات استانی در جایگاه هشتم قرار گرفته است و اجرای عدالت در نحوه پرداخت اعتبارات به هر کدام از استان‌ها را اساس کار خود در مجموعه این سازمان قرار دادیم.

وی افزود: در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ برای استان گیلان بیش از بر ۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و تملک اراضی از سوی دولت اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس‌جمهور گفت: در سال‌های ۸۸ تا ۹۱ حدود هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به گیلان اختصاص یافت که در مقایسه با گذشته ۱.۷ برابر رشد داشته است.

محمدباقر نوبخت افزود: در سفر دور نخست رئیس‌جمهور به گیلان، اجرای ۳۶ طرح و پروژه با ۷۹۶ میلیارد تومان به تصویب دولت رسید که تاکنون هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

وی، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۷ طرح و پروژه در سفر دوم رئیس‌جمهور به گیلان را مورد توجه قرار داد و گفت: در مجموع پرداخت بیش از هزار و ۹۳۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها از سوی دولت تقبل شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون رئیس‌جمهور، اعتبارات حوزه آموزش و پرورش گیلان را ۱۰۶ میلیارد تومان برای ۴ پروژه و اعتبارات حوزه ورزش را ۶۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۴۰ میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان و ۶۰۲ میلیارد تومان نیز برای عمران شهری و روستایی از سوی دولت اختصاص پیدا کرده و مصوب شده است.

محمدباقر نوبخت، از تخصیص ۱۸۸ میلیارد تومان برای اجرای ۸ پروژه در حوزه حمل و نقل استان گیلان را از مصوبات دولت اعلام و تصریح کرد: برای حوزه کشاورزی ۶۵۰ میلیارد تومان و برای اجرای راه‌آهن رشت به آستارا نیز بیش از ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار تاز سوی دولت پیش‌بینی شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

از لحاظ تخصیص اعتبارات عمرانی گیلان در جایگاه ششم کشور است

نظر شما