شناسهٔ خبر: 31599291 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون امور هنری در اختتامیه جشنواره هنرهای تجسمی

اختتامیه جشنواره یازدهم آغاز دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر است

سیدمجتبی حسینی برگزاری جشنواره های هنری فجر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را جلوه گاه شایسته ای خواند و گفت: اختتامیه جشنواره یازدهم آغاز دوازدهمین جشنواره تجسمی فجر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «سید مجتبی حسینی»  شامگاه جهارشنبه ۱۵ اسفند در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی گفت: ابتدا باید سلام دکتر صالحی را به شما برسانم که قرار بود در این مجلس حضور داشته باشد ولی به دلیل همراهی با رئیس جمهور برای افتتاح پروژه های فرهنگی و هنری امروز عازم رشت شدند.

 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود:امروز برای گرامیداشت فجر انقلاب گردآمده ایم، این گردهمایی یادآور فداکاری ها و از جان گذشتگی های فجر و یادآور ۵ بهمن ماه آیین گشایش یازدهمین دوره جشنواره تجسمی است.

 

 وی افزود:  جشنواره هنرهای تجسمی رویداد مبارکی بود که در برگیرنده رویدادهایی مثل طوبای زرین،  پلاک چهل ، نمایه چهل، جهل شهر و چهل نمایشگاه بود .تنوع رنگ ها و نظرات در قالب طوبای زرین قابل جمع است و گواه این ها چهل روز برگزاری جشنواره است .


سید مجتبی حسینی سپس با اشاره به برگزاری جشنواره های هنری فحر تحت امر معاونتش گفت: جشنواره های هنری فجر در چهلمین سالگرد پیروزی انفلاب اسلامی جلوه گاه شایسته ای شدند همانند کیمایی بر سختی ها و نشکلات فایق آمدند .


وی اظهار کرد: اثری شایسته آویختن بر دیوار است که اثر تمام و کمال باشد .


معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من به عنوان کوچکترین عصو خانواده هنر شهادت می دهم‌که دست اندرکاران یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر برای زیبایی قاب و چهارچوب از جان مایه گذاشتند و در این میان نمی توانم از یاور حقیقی این رویداد استاد ابراهیم حقیقی به اکرام یادی نیاورم و یقین دارم پیام برآمده از دل در آثاری که پدید می اورید محصول مانایی است.

 

حسینی اظهار کرد: وقتی از استمرار و امتداد سخن می آید نمی توان به این چهلمین روز از آیین اختتامیه فجر گفت امروز چهلمین روز جشنواره فجر و آیین اختتامیه است و در واقع آغاز دوزادهمین دوره جشنواره است.

نظر شما