شناسهٔ خبر: 31596920 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید بر کیمیای همدلی

تهران - ایرنا - معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره های مختلف فجر امسال جلوه گاه شایسته ای به نمایش گذاشتند، بر کیمیای همدلی تاکید کرد و گفت: اثری شایسته آویختن بر سینه دیوار و ماندگار در مرزهای دور و دیر است که تمام و کمال و مستوره از جان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید محمد مجتبی حسینی چهارشنبه شب در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر در تالار وحدت گفت: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قصد حضور در این آیین را داشت اما ایشان به دلیل ضرورت همراهی با رییس جمهوری در سفر استانی به استان گیلان نتوانست در این آیین حضور داشته باشد.
وی با بیان اینکه امروز گرد آمده ایم تا فجر انقلاب اسلامی ایران، رشادت ها و از خود گذشتگی ها را در چهلمین سال پیروزی انقلاب جشن بگیریم، تصریح کرد: بعد از گذشت چهل روز از پنجم بهمن ماه سال جاری که آیین افتتاحیه به عنوان رویدادی بزرگ برگزار شد که باید این گردهمایی ها را مدیون همدلی دانست که با وجود تفاوت نظرها و تفاوت رشته ها در کنار یکدیگر قرار گرفتند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه به عنوان عضوی از خانواده هنر شهادت خواهم داد که دست اندر کاران جشنواره تجسمی فجر از جان مایه گذاشتند، گفت: اگر نتوانم از تمامشان نام ببرم اما نمی توانم از ابراهیم حقیقی ذکری به میان نیاورم لذا از همین جا از ایشان تقدیر می کنم.
در ادامه این مراسم قرار است با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزیدگان این رویداد بزرگ هنری فجر تجلیل بعمل آید.
به گزارش ایرنا، یازدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر دهم اسفندماه 97 با حضور سید مجتبی حسینی و جمعی از مدیران و هنرمندان عرصه های مختلف هنرهای تجسمی در تالار ایران فرهنگستان هنر افتتاح و تا امروز ادامه داشت.
پنج هزارو761 اثر هنرمندان در جشنواره امسال شرکت کردند و کل آثار رسیده 13 هزار و 792 اثر بوده است.
راه‌یافتگان به جشنواره در مراحل داوری اول، دوم و سوم 604 اثر از 485 هنرمند بود. امسال نسبت به سال گذشته تعداد آثار ارسالی دوبرابر شد.
فراهنگ ** 7561 ** 1355 **

نظر شما