شناسهٔ خبر: 31595827 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به کار خود پایان داد/تقدیر از برگزیدگان

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با تقدیر از برگزیدگان به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به کار خود پایان داد/تقدیر از برگزیدگانبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر با حضور احمد مسجدجامعی عضو فرهنگی شورای شهر، محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هادی مظفری مدیرکل هنر‌های تجسمی، احسان آقایی رئیس موزه هنر‌های معاصر تهران، دبیران و داوران و جمعی از هنرمندان حوزه تجسمی در تالار وحدت آغاز شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه نیز همانند مراسم افتتاحیه حضور نداشت.

 معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ضمن ابلاغ سلام و درود وزیر فرهنگ و ارشاد خطاب به هنرمندان تجسمی گفت: امروز برای گرامیداشت فجر انقلاب اینجا دور هم جمع شده ایم، این گردهمایی یادآور فداکاری ها و از جان گذشتگی های فجر و یادآور ۵ بهمن ماه آیین گشایش یازدهمین دوره جشنواره تجسمی است.

وی افزود: اگر امروز اینجا هستیم به برکت دستان کسانی است که از هر رشته تجسمی گردهم آمده و زیر سایه طوبی زرین متمرکز شدند. جشنواره های هنری فجر امسال از جمله تجسمی، موسیقی و مد و لباس به مشکلات موجود غلبه کرد.

حسینی با بیان اینکه اثری شایسته آویختن به دیوار است که تمام و کمال باشد، ادامه داد: تمام و کمال یعنی آنکه اثر به قابش بیاید، من به عنوان کوچک ترین عضو خانواده هنر شهادت میدهم که دست اندرکاران جشنواره برای زیبایی اثرها و تناسبشان با قاب ها کار کردند.

وی خاطر نشان کرد: امروز چهلمین روز از یک رویداد پیوسته، اختتامیه یازدهمین و آغاز دوازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر است.

تجلیل از مفاخر هنرهای تجسمی

در بخش تقدیر از مفاخر هنرهای تجسمی، نشان عالی تجسمی، تندیس و لوح طوبی زرین به پرویز اقبالی در رشته تصویرسازی، مهین افشارپور رشته نگارگری، یعقوب امدادیان، نقاش، مجید ولوچ گرافیست، احمد عبدالرضایی خوشنویس، جاسم غضبان پور عکاس، قدرت الله معماریان مجسمه ساز و در رشته هنرهای جدید به احمد نادعلیان اهدا شد.

سپس با پیوستن حجت الاسلام و المسلمین مازنی نماینده مجلس به مراسم، در بخش پژوهشگران و منتقدین هنرهای تجسمی از مجید اخگر نویسنده کتب تجسمی، سیامک دل زنده، هادی سیف نویسنده نخستین کتاب های نقاشی قهوه خانه ای و حمیدرضا قلیچ خانی با نشان عالی، تندیس و لوح طوبی زرین تقدیر به عمل آمد.

در ادامه کتاب یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر رونمایی شد و حضار به یاد عربعلی شروه یک دقیقه سکوت کردند.

سپس اسامی تقدیرشدگان یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر اعلام شد که به تفکیک رشته به شرح زیر است:

محمد قلی زاده در رشته تصویرسازی،نورالدین کرمی از تهران، فرزاد مرادی اصل از کوهدشت و هادی هنر دوست از همدان در رشته خوشنویسی
علیرضا عسگری فر از اصفهان در رشته گرافیک،الهه عبدالله آبادی از نیشابور در رشته عکاسی،پویا عبدلی از کرمانشاه در رشته کارتون و کاریکاتور،محسن دهقانی از تهران در رشته مجسمه سازی،پیام گلچین از تهران در رشته نقاشی،صدیقه احمدی از تهران و زینب شاهی از شهرری در رشته نگارگری،ثریا اخلاقی از مشهد و نغمه مقصودلو از تهران در رشته هنرهای جدید.

این هنرمندان لوح تقدیر و جایزه ای به مبلغ پنج میلیون تومان دریافت کردند.

سپس از استان برتر در برگزاری نمایشگاه «چهل شهر، چهل نمایشگاه» تقدیر شد و جایزه این بخش به عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان اختصاص یافت.

جایزه نمایشگاه «چهارسوی هنر» نیز به مژگان قدوسی مدیر نمایشگاه و نادره حکیم الهی از استان گیلان اهدا شد.

در ادامه برگزیدگان بخش مسابقه ای جشنواره معرفی و با اهدای تندیس طوبی زرین، لوح افتخار و ۱۵ میلیون تومان از آنها تقدیر شد که اسامی آنها به شرح زیر است:
پروین حیدری زاده از شوش در رشته تصویرسازی
نیما الیکایی از کرج در رشته خوشنویسی
میترا سلطانی از تهران در رشته طراحی گرافیک
عابد جلیل پوران از تهران در رشته عکاسی
احسان گنجی از تهران در رشته کارتون و کاریکاتور
سیدفاضل مصلی نژاد از شهریار در رشته مجسمه سازی
رنه صاحب قدم از تهران در رشته نقاشی
فرید هنرور از کرج در رشته نگارگری
سعیده مهتدی از شمیرانات در رشته هنرهای جدید

در بخش مقالات هم هادی آذر ازقندی، پریسا اصغرخانی و محمدعلی کریم پور لوح افتخار و جایزه پنج میلیون تومانی را دریافت کردند.

مراسم با عکس یادگاری مهمانان، مدیران، دبیران، داوران و هنرمندان برگزیده یازدهمین جشنواره های تجسمی فجر به پایان رسید.

انتهای پیام/

برگزاری مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در تالار وحدت مورخ ۱۵ اسفندماه

نظر شما