شناسهٔ خبر: 3147992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

پایان ماموریت ناوگروه ۳۲ در آب های آزاد/آغاز سفر ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی۳۳

ناوگروه ۳۲، متشکل از «ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر»، ۸۰ روز در آب‌های دریای عمان، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌ المندب و دریای سرخ، دریانوردی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز، یکشنبه، 28 دی 1393، از مأموریت تامین امنیت خطوط کشتی رانی ایران در آب‌ های آزاد به میهن بازگشت.

این ناوگروه متشکل از «ناوشکن جماران و ناو پشتیبانی رزمی بوشهر»، 80 روز در آب‌ های دریای عمان، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب و دریای سرخ دریانوردی کرد.

پایان ماموریت ناوگروه 32 نیروی دریایی ارتش ایران در آب های آزاد


امیر دریاردار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آئین استقبال از این ناوگروه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس، گفت: این ناوگروه توانست در این ماموریت، با حضور فعال از دریای عمان تا دریای سرخ، و پنج درگیری با دزدان دریایی و نجات پنج کشتی تجاری و نفتکش ایرانی، امنیت کشتی‌ های تجاری و نفتکش ایرانی و خارجی را تامین کند.


آغاز سفر ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی 33


سی و سومین ناوگروه اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز امروز برای اجرای ماموریت خود، عازم آب‌ های بین‌المللی شد.

امیر دریادار سیاری افزود: تامین امنیت کشتی های داخلی و خارجی در آب‌ های آزاد و آموزش دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) شهرستان نوشهر از ماموریت های این ناوگروه است.

این ناوگروه، شامل «ناوشکن شهید دریابان نقدی»، «ناو پشتیبانی رزمی بندرعباس» و «زیردریایی طارق»، در شمال اقیانوس هند، جنوب هندوستان، سریلانکا، تنگه مالاکا و دریای جنوب چین دریانوردی می کند.

 

دانلود

نظر شما