شناسهٔ خبر: 3126336 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دستگیری دو برادر در پرونده جنایت خیابان استخر/ چاقوکشی مرگبار قبل از مراسم خواستگاری + تصاویر

دو برادر در یک درگیری خیابانی منجر به قتل یک جوان شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ ساعت 30 : 17 بیست و دوم دی ماه وقوع یک فقره درگیری منجر به جنایت به کلانتری 126 تهرانپارس اعلام شد .

با حضور مأموران کلانتری در بیمارستان و بررسی های اولیه مشخص شد جوانی  30 ساله به نام "علیرضا" بر اثر اصابت ضربه چاقو مجروح که توسط دو تن از دوستانش به بیمارستان منتقل و با وجود انجام اقدامات درمانی فوت نموده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

تحقیقات اولیه از محل جنایت

بنا بر اظهارات دوستان مقتول که وی را به بیمارستان منتقل کرده بودند ، مأمورین به محل وقوع درگیری در خیابان استخر مراجعه کردند ؛ در تحقیقات از اهالی محل مشخص شد که درگیری منجر به جنایت ، میان گروهی از جوانان ( مقتول و گروهی از دوستانش ) با دو برادر به نام های "مهدی" و "محمد" رخ داده است که پیش از آن نیز مقتول با پدر این دو برادر درگیر شده است .

با حضور مأموران در محل درگیری ، پدر "مهدی" و "محمد" جهت انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شد ؛ پدر مهدی و محمـد ، ضمن تأیید درگیری خود با مقتول به مأمورین گفت : در ساعت 17:00 از خانه بیرون آمده بودم که دیدم یک ماشین سفید رنگ در مقابل پل ورودی منزل ایستاده و دو سرنشین جوان داخل آن در حال مشاجره با یکدیگر هستند .

وی ادامه داد: آن زمان من و خانواده ام منتظر خانواده ای بودیم که برای خواستگاری دخترم می آمدند ؛ به همین علت از راننده ماشین (مقتول) درخواست کردم که کمی جلوتر برود که ناگهان راننده ، ضمن دادن ناسزا به بنده ، با یک قبضه چاقوی دسته مشکی به سمت حمله ور شد ! خواستم چاقو را از دست او بگیرم که دستم آسیب دید، به کمک اهالی محل و همسایگان ، این دو جوان را سوار ماشین کرده و از آنها خواستیم که محل را ترک کنند. همزمان با حضور خواستگار در داخل خانه ، سر و صدای زیادی در داخل خیابان شنیده می شد ؛ به همین علت مراسم خواستگاری را نیمه تمام گذاشته و میهمانان خداحافظی کردند ؛ پس از دقایقی ،مأمورین کلانتری به درب منزل آمده و عنوان داشتند که دو پسرم با تعداد زیادی جوان در ابتدای کوچه درگیر شدند .  مأمورین اعلام کردند که یکی از آن جوانان در حین درگیری به قتل رسیده است .

مراجعه دو برادر به اداره دهم


با آغاز رسیدگی به پرونده در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان در تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که دو برادر ( محمد و مهدی) پس از اطلاع از وقوع جنایت از محل سکونت خود متواری شدند ؛ لذا ضمن ارائه مشاوره های لازم به اعضای خانواده متهمین ، از آنها خواسته شد تا در خصوص تحویل محمد و مهدی با کارآگاهان همکاری نمایند ؛ سرانجام دو برادر در 25 دی ماه با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خود را معرفی کردند .

اظهارات متهمین

مهدی در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " در ساعت 17:00 ، مقتول که از بچه های محل بود با خودرو سمند در مقابل کوچه با شخص دیگری بنام علی درگیر شده و مشغول ناسزاگویی بود که پدر اینجانب به آنها تذکر می دهد ولی آنها با پدرم درگیر شده و حتی علیرضا با چاقو دست پدرم را [ با چاقو ] می زند و پس از شلوغ شدن محل ، هر دو نفر از محل می روند . حدودا نیم ساعت پس از آن ، من به سر کوچه رسیده و از طریق برادر کوچکتر خود ( محمد ) در جریان درگیری پدرم با علیرضا قرار گرفته بودم که ناگهان در همان لحظه علیرضا . ع ( مقتول ) با ماشین ، مقابل کوچه توقف کرد و هفت یا هشت نفر با شمشیر به سمت من حمله ور شدند . یک لوله را از مقابل درب مغازه ی عمویم برداشته و با آنها درگیر شدم .

وی ادامه داد: مقتول در دستش شمشیر داشت و آنرا به سمت من پرتاب می کرد ؛ من نیز برای دفاع خود ضربه ای با لوله به دستش وارد کردم که پس از آن هر دو نفر به زمین خوردیم . پس از آن ، مقتول اینبار با برادرم درگیر شد که پس از دقایقی ، تمامی آنها از محل متواری شدند . پس از گذشت مدتی متوجه شدم که پدرم را به کلانتری برده اند ؛ به همراه برادرم محمد به سمت کلانتری در حرکت بودیم که متوجه شدیم علیرضا بر اثر اصابت چاقو به قتل رسیده است ؛ به همین علت و از روی ترس ، دیگر به کلانتری نرفته و هر دو نفر متواری شدیم.

محمد پس از حضور در اداره دهم ، در اظهاراتی مشابه به کارآگاهان گفت : "قرار بود تا آنروز برای خواهرم خواستگار بیاید ؛ من هم داشتم کوچه را تمیز می کردم که ناگهان متوجه درگیری علیرضا . ع ( مقتول ) با پدرم شدم ؛ پس از پایان درگیری ، برادر بزرگترم ( مهدی ) از سرکار برگشته بود که در داخل کوچه ، داستان درگیری را برایش تعریف کردم ؛ ناگهان یک دستگاه خودرو سوزوکی ویتارا سفیدرنگ و چند دستگاه موتورسیکلت ، آن طرف خیابان توقف کرده و 7 یا هشت جوان به ما حمله کردند . زمانیکه "علیرضا. ع" – در حین درگیری با برادرم – به زمین افتاد، چاقو از دستش خارج شد و من نیز چاقو را برداشته و در تاریکی ضربه ای را به سمتش پرتاب کردم ؛ نمی دانم که چاقو به کجای بدن علیرضا برخورد کرد .

وی افزود: پس از درگیری ، من و برادرم را از زمین بلند کرده و آمدیم داخل مغازه عمو ؛ پس از آنکه به خانه آمدیم ، متوجه شدیم که مأمورین به درب خانه مراجعه و پدرمان را به کلانتری برده اند . در حین رفتن به کلانتری بودیم که متوجه شدیم علیرضا فوت کرده است " .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به مشارکت در نزاع منجر به جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند .












"مخاطبان گرامی می‌توانید از طریق آدرس اینترنتی havades@yjc.ir مشکلات انتظامی خودتان را برای ما ارسال کنید."

انتهای پیام/

نظر شما