شناسهٔ خبر: 31201868 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

وزير راه: 500 کيلومتر بزرگراه تا پايان سال افتتاح مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- وزير راه و شهرسازي با اعلام اينکه شبکه حمل و نقل کشور براي انجام سفرهاي ايمن در نوروز آماده سازي شده است، گفت: تا پايان اسفند ماه امسال 500 کيلومتر بزرگراه در کشور افتتاح مي شود.

به گزارش ايرنا، محمد اسلامي روز شنبه در آيين افتتاح آشيانه شماره 2 ايران اير در فرودگاه امام خميني(ره) در جمع خبرنگاران افزود: برنامه ريزي وزارت راه و شهرسازي انجام سفرهاي ايمن و مطمئن در بخش هاي مختلف حمل و نقل هوايي،زميني، دريايي و ريلي است و تا در ايام نوروز شاهد ارتقاي ايمني بيشتر سفرهاي هموطنان باشيم.
وي ادامه داد: با تمهيدات سازمان هواپيمايي کشوري به تدريج شرکت هاي حمل و نقل هوايي براي انجام سفرهاي نوروزي آماده مي‌شوند؛ از همه هموطنان مي خواهيم سفرهاي خود را به مناطقي که تاکنون به آنجا سفر نکرده اند، انجام دهند تا شاهد رونق اين مناطق در ايام نوروز باشيم.
وزير راه و شهرسازي در خصوص انجام پروازهاي چارتري اظهار داشت: انجام پروازهاي چارتري براي پروازهاي برنامه اي ممنوع است؛ اين پروازها زماني مجاز است که شرکت هاي هوايي بسته سفر براي برخي از مناطق کشور ارائه دهند.
اسلامي تاکيد کرد: برخي از شرکت‌هاي هوايي به دليل اينکه سيستم فروش مناسب نداشتند مجبور بودند پروازهاي خود را چارتري عرضه کنند اما زماني که مسافران مي خواستند بليت خود را ابطال کند، قادر به پرداخت مبالغ نبودند که اين خلاف قانون بوده و تاکنون سازمان هواپيمايي کشوري نيز به شرکت هوايي براي فروش بليط هاي سيستمي تذکرات لازم را داده است.
وي يادآور شد: برخي از شرکت هاي هوايي به علت کمبود سرمايه در گردش مجبور بودند پروازهاي خود را به شرکت‌هاي مختلف ارائه دهند تا به صورت چارتري بفروشند بنابراين بايد اين مشکل با تامين سرمايه در گردش شرکت ها حل شود.
** ايران اير زيان ده نيست
وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: شرکت ايران اير زيان‌ده نيست بلکه زيان انباشته دارد که با انجام حسابرسي مطالبات آن تعيين شده و قرار است با تهاتر اين مطالبات از اين ناوگان ملي بيش از پيش حمايت شود.
به گفته اسلامي، ايران اير به عنوان ناوگان ملي با اصلاح تارهاي مالي حقوقي و نوسازي ناوگان بايد بتواند با شرکت‌هاي همتراز خود رقابت کند
** ترکيب مديران وزارت راه جوان مي شود
وزير راه و شهرسازي همچنين با اشاره به پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامي اظهار داشت: پيام ايشان سرآغاز فصل جديدي در انقلاب اسلامي و تغيير و تحول در ساختار هاي انقلاب است و به تدريج بايد بتوانيم با استفاده از جوانان متخصص و متعهد در اين مرز بوم آنها را براي نقش‌آفريني بيشتر در کشور آماده کنيم .
اسلامي يادآور شد: امروز در شوراي معاونين وزارت راه و شهرسازي تصميم گرفته شد که سه نفر از پرسنل اين وزارتخانه در حوزه هاي مختلف که داراي انديشه و دانش خوبي هستند در سمت‌هاي مديريتي به کارگيري شوند و در انتصابات جديد از اين به بعد به جوانان دهه 60 تا 70 توجه خواهد شد.
ادامه دارد..
اقتصام 1108*
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما