شناسهٔ خبر: 31168231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جمعی از نمایندگان مجلس در محکومیت حادثه تروریستی سیستان:

باید با تمام توان با تکفیر، خشونت و ترور مبارزه کرد

تهران - ایرنا - رییس و جمعی از نمایندگان مجلس ضمن محکومیت حادثه تروریستی سیستان تاکید کردند که باید با تمام توان با تکفیر، خشونت و ترور مبارزه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، یک دستگاه اتوبوس حامل رزمندگان غیور اسلام که پس از اتمام ماموریت مرزبانی از منطقه عازم موطن خود بودند در جاده خاش - زاهدان توسط خودروی انتحاری تروریست‌های تکفیری هدف حمله قرار گرفت که در جریان این جنایت تروریستی تاکنون 27 تن شهید و 13 نفر مجروح شدند.
این اقدامات کور دشمن که در جنوب شرق کشور از آستین گروهک تروریستی جیش العدل بیرون می آید در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نشانه عصبانیت دشمنان ایران از حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22بهمن است حضوری که پس از 40سال از پیروزی انقلاب موجب شگفتی دشمنان انقلاب شده است.
دشمنان انقلاب با این گونه اقدامات به دنبال ناامن جلوه دادن کشور خصوصا منطقه سیستان هستند ولی بدانند که این گونه اقدامات خللی به انقلاب اسلامی ایران وارد نمی کند.
رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در کنار دیگر مسوولان این حادثه تروریستی را محکوم کرده و خواهان برخورد جدی با این جنایتکاران شدند.
علی لاریجانی رییس مجلس در پیامی گفت: حادثه تلخ و تاسف بار شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله تروریستی مزدوران تکفیری به اتوبوس حامل مرزبانان و مدافعان عزیز وطن در جاده خاش - زاهدان بار دیگر اوج قساوت و پلشتی دشمنان ملت ایران را آشکار کرد.
وی افزود: این عملیات تروریستی، همزمان با برگزاری اجلاس ضد ایرانی در ورشو - لهستان با هدایت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی با هدف انتقام از حضور حماسی ملت قهرمان ایران در چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استمرار جنایات و دسیسه های خباثت آمیز دشمنان ملت ایران است.
وی ادامه داد: اینجانب ضمن تسلیت به مردم غیور استان سیستان و بلوچستان و ابراز همدردی با خانواده شهدای عزیز، برای مجروحان، سلامتی و شفای عاجل و برای شهدای والامقام، علو درجات از خداوند متعال مسالت می کنم .

**کمیسیون امنیت ملی حادثه تروریستی سیستان را بررسی می کند
کمال دهقانی فیروزآبادی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تروریست ها از یک آبشخور تغذیه می کنند یعنی آبشخور فکری و مالی دارند.
وی افزود: تروریست هایی که با آنان رو به رو شدیم از حمله به مجلس تا رژه و این ها آبشخور فکریشان وهابیت استم
دهقانی ادامه داد: حکومت سعودی تفکر غلط وهابیت و افراط گرایی را ترویج داده است.
وی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی موضوع را بررسی می کند از این زاویه این که باید در امان ماندن از این حرکان برنامه ریزی کرد، البته اکثر این حوادث پیش از رخ دادن خنثی می شود.
‌محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس ضمن محکوم کردن این حادثه گفت: شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان توسط تروریست های کوردل موجب اندوه فراوان شد. تروریست‌های جنایتکار که مورد حمایت نظامی، مالی و فکری برخی کشورهای منطقه قرار دارند، پس از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشاهده عظمت ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن دریافته‌اند حفظ وحدت و ثبات در کشور اراده‌ای نشات گرفته از سطح بالای نظام و کشور است و به همین دلیل و به خیال خام خود و با تلاش‌های مذبوحانه در جهت تحت الشعاع قرار دادن این حرکت عظیم ملی بودند.
وی اظهار امیدواری کرد: با پیگیری و برخورد قاطع دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ریشه عملیات تروریستی خشکانده شود.
وی افزود: ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران و خانواده های محترم شهدای حادثه تروریستی تسلیت عرض می کنم و از خداوند رحمان و رحیم برای شهدای این واقعه اندوهبار علو درجات و برای خانواده های محترم این عزیزان صبر و اجر مسالت دارم.
محمود صادقی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در توییتی نوشت: شهادت جمع زیادی از پاسداران و مرزبانان جان برکف در فاجعه تروریستی سیستان و بلوچستان را به عموم هم وطنان به ویژه خانواده های آنان تسلیت می گویم.
پروانه مافی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس در توییتی نوشت: همزمان با خوش‌رقصی سلطنت‌طلب‌ها و منافقین در ورشو برای آمریکا و دوستان، این بار خون عزیز شهدای خاش در سیستان و بلوچستان حقانیت و مظلومیت ایران و اسلام ناب را در مواجه با ترورسیم کور وهابی امضا کرد.
فاطمه سعیدی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید نیز در توییتی نوشت: باید با تمام توان با تکفیر و خشونت⁩ و ترور مبارزه کرد. پیش از آن اما ریشه گرایش به ترور را باید خشکاند. حادثه تلخ سیستان وبلوچستان را به محضر خانواده شهدا و ملت بزرگ ایران تسلیت می‌گویم.
**9121**1751

نظر شما