شناسهٔ خبر: 31165021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با انتشار بیانیه ؛

مسئولان و گروه های مختلف حمله تروریستی زاهدان را محکوم کردند

تهران - ایرنا - حمله تروریستی چهارشنبه جاده خاش- زاهدان که به شهادت جمعی از مرزبانان و پاسداران کشورمان منجر شد، با محکومیت گسترده مسئولان کشوری و لشکری، وزرا، احزاب و نهادهای سیاسی روبرو شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی گفت: جنایت سبعانه و تروریستی حمله انتحاری به اتوبوس حامل جمعی از پاسداران صدیق و صالح انقلاب اسلامی که پس از ماموریت صیانت از امنیت و مرزهای میهن اسلامی در استان سیستان و بلوچستان در حال عزیمت به شهرهای خود بودند، بار دیگر عمق کینه توزی و عصبانیت اردوگاه سلطه و صهیونیست و کانون‌های تولید تروریسم تکفیری، از نظام اسلامی و ملت رشید، انقلابی و استکبارستیز ایران به ویژه خالقان حماسه شگفتی‌ساز ۲۲ بهمن ۹۷ را آشکار ساخت.
سرلشکر محمّد باقری در این پیام می افزاید: بی‌شک این جنایات وحشیانه از یک سو عزم و اراده نیروهای مسلح و پاسداران امنیت مردم و مدافعین مرزهای میهن اسلامی را در تحقق ماموریت های خطیر و راهبردی محوله راسخ تر و از سوی دیگر حامیان اصلی تروریسم و دست‌های جنایتکار مزدوران آن در منطقه و فراتر از آن را در معرض خشم انقلابی و کینه های مقدس حق طلبان و ظلم ستیزان عالم ، از جمله ایرانیان غیور و شهادت طلب قرار خواهد داد.
در این پیام آمده است: این اقدام تروریستی و مذبوحانه که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران انقلاب و مدافعین فداکار امنیت مرزی در جنوب شرق کشورمان گردید فراتر از گذشته، مسئولیت های دولت و ارتش کشور پاکستان را نیز یادآوری کرده و انتظار است با اتخاذ تصمیم های جدی و عملی و ارتقای تدابیر امنیتی و حفاظتی لازم، قاطعانه اجازه ندهند مناطق مرزی مشترک خود با ایران بیش از این جولانگاه تروریست‌های تکفیری تحت حمایت و هدایت سازمان های جاسوسی برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه قرار گیرد.
سرلشکر باقری در پیام خود آورده است: بدیهی است در غیر این صورت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی، از حقوق خود برای برخورد با تبعات ناشی از کوتاهی همسایگان در رفع خلأهای امنیتی و تهدیدات مرزی استفاده و نسبت به مجازات تروریست ها و سایر تهدیدگران امنیت کشور اقدام خواهند کرد.

*فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به سردار سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه، ضمن تسلیت این حادثه تروریستی گفت: راه ما فرزندان انقلاب در نیروهای مسلح، راه پرافتخار شهادت است و در طی این مسیر نورانی سر از پا نمی شناسیم و تا آخر همراه با سایر قوای مسلح و بویژه برادران عزیزم در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم ماند.
این پیام می افزاید: خدا را شاکریم که فرهنگ شهادت را که بالاترین مقام نزد آستان احدیت است بر ما ارزانی داشت و به پاس این مسیر ارزشمند که برگرفته از فرهنگ بزرگ عاشوراست، تداوم و اقتدار انقلاب اسلامی ایران هر روز بیش از گذشته نمایان می شود.
سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در پیام خود آورده است: دشمنان زبون و سَرخورده این نظام مقدس که انتظار داشتند ایران اسلامی جشن چهل سالگی خود را هیچ گاه نبیند، به وضوح در روز 22 بهمن ماه دیدند که حضور میلیونی مردم غیور و شهادت طلب ایران اسلامی به ویژه حضور گسترده مردم غیور و سلحشور استان سیستان و بلوچستان در حمایت از آرمان های اسلام عزیز و رهبری امام خامنه ای عزیز ( مدظله العالی) یک بار دیگر نقشه های شوم آنان را نقش بر آب کرد و به خاک مذلتشان نشاند. در پی این ناکامی ها، یک بار دیگر دست آلوده دشمن از آستین خبیث گروهی اسلام ستیز بیرون آمد و در انجام یک عملیات تروریستی منجر به شهادت جمعی از همرزمان عزیز و کارکنان خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

*پیام تسلیت آیت الله جنتی
آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی ضمن تسلیت این فاجعه غم انگیز اعلام کرد: دشمن زبون که از ملت رشید ایران برای حضور حماسی در همایش ملی 22 بهمن عصبانی است، با ددمنشی و خوی وحشی خود از سپاهیان این فرزندان انقلاب انتقام می‌گیرد. حالا که خواب های آشفته و پیشگویی های مستبدان عالم درباره چهل ساله شدن انقلاب با روسیاهی آنان تعبیر شد، درپی تلخ کردن کام ملت عزتمند ایران به این جنایت هولناک دست زدند تا شاید التیامی اندک بر عصبانیت کورشان باشد.

* پیام های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی، وزیر اقتصاد و دارایی
- منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در صفحه اینستاگرام خود در پیام تسلیتی نوشت: دشمنان این مرز و بوم بدانند ملت ایران از خون فرزندان شریف و بی گناه خود نخواهد گذشت و مطمئناً وعده خداوند متعال، صادق است. مدعیان مبارزه با تروریسم، نشست ورشو و نشست های بسیاری را به نام گفتگو برای کنترل جنگ ها و مسائل امنیتی خاورمیانه برگزار می‌کنند، اما کیست که نداند گروه‌های تروریستی ریز و درشت این منطقه فرزند نامشروع میهمانان بی دعوت حاضر در خاورمیانه و تحجر منطقه ای است.

- سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن تسلیت شهادت جمعی ازپاسداران و مرزبانان کشورمان تاکید کرد: ترور و جنایت، آن هم درست پس از جشن بزرگ ملی چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و دقیقا در ایامی که جهان در مقابل عظمت و اتحاد ملت ما زبان به تحسین گشوده و سر تعظیم فرود آورده بود، پیامی جز زبونی دشمنان، تداوم توطئه آفرینی استکبار جهانی و عوامل نشاندار آنها در منطقه نداشته و البته به لطف و مدد الهی، نتیجه ای نیز جز وحدت و یگانگی مردم عزیز ما در پی نخواهد داشت.

- محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در پیامی شهادت مظلومانه و جانسوز جمع عاشقی از رزمندگان غیور اسلام که در ماموریت شریف حراست از مرزهای ایران، توسط گروهک حقیر، تروریستی و مزدور سرویس های اطلاعاتی بیگانه به شهادت رسیدند تسلیت گفت و افزود: این حادثه تروریستی در زاهدان موجب تاثّر و تالّم عمیق قلبی گردید و ملت ایران را داغدار کرد.

- محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در پیام به خانواده شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان با محکوم کردن عملیات تروریستی مزدوران تکفیری در استمرار جنایات عاملان استکبار و صهیونیسم هم زمان با برگزاری سیرک ورشو را نشان از شکست آنها در مقابل عزم و اراده ایران در توسعه همه جانبه و پایدار استان سیستان و بلوچستان دانست و تاکید کرد: اینجانب ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران و ابراز همدردی با خانواده معزز این شهدا، شفای عاجل برای مجروحان این عملیات تروریستی آرزومندم.

* فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصاد و دارایی ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی و حافظان امنیت کشور، برای شهدای این حادثه جانسوز که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و به حفظ و‌ حراست از خاک و ناموس و مرزهای کشور در مقابل دشمنان اهتمام داشتند، آرزوی علو درجات و محشور شدن ارواح طیبه این شهدا با شهدای کربلا را از خداوند متعال مسئلت کرد.


* پیام وزیر ارشاد
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی زاهدان گفت : چند مزدور تکفیری در به شهادت رساندن جمعی از مرزبانان غیور کشور عزیزمان ایران، داغ دل هر ایرانی را تازه می‌کند.
این جنایت که بی‌ارتباط با اقدامات اخیر دشمنان قسم خورده این مردم و به خصوص دشمنان مردم شریف و با فرهنگ منطقه جنوب شرقی ایران نیست، پیش از این پاسخ خود را در ایام دهه فجر و در حضور و همراهی همه مردم با نظام مقدس اسلامی گرفته است و بی‌تردید عزم ملی برای پایان دادن به تروریسم را تقویت می‌کند.

* پیام مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل
علی اکبر ولایتی در پیام تسلیتی در صفحه اینستاگرام خود، تاکید کرد: خبر شهادت مظلومانه دلیر مردان و رزمندگان میهن اسلامی به دست تروریست‌ها و مزدوران کوردل، موجب تالم و تأثر فراوان شد. این حمله تروریستی و ناجوانمردانه، بار دیگر نمایش اقدام کور و رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار و عزت ایران اسلامی را هدف قرار داده‌اند. بی تردید دشمنان نظام، انقلاب و مردم ایران پاسخ بی نظیر و سختی را پس از حضور پرشور مردم دلیر ایران اسلامی در راهپیمایی ۲۲ بهمن دریافت کردند و با این حمله ناجوانمردانه خود مردم شریف ایران را داغدار کردند ولی بی تردید این اقدامات رذیلانه، کوچک ترین خللی در اراده و عزم ملت شریف و غیور ایران اسلامی در پشتیبانی از آرمان های انقلاب و نظام و انسجام مردم ایجاد نخواهد کرد.

*پیام تسلیت معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده
معصومه ابتکار در پیامی تاکید کرد: ترور وحشیانه فرزندان ایران محکوم است و خللی در اراده و اتحاد ملت صلح دوست ایجاد نمی کند. شهادت این مرزبانان عزیز به دست نیروهای تکفیری را به بازماندگان این لاله های به خون خفته تسلیت می گویم و آرزوی صبر و اجر دارم. متحدتر و مصمم تر از قبل برای سرافرازی ایران.

*پیام معاون سیاسی وزیر امور خارجه
سید عباس عراقچی تاکید کرد: حمله تروریستی در زاهدان چهره عریان تروریسم و دلیلی دیگر بر این حقیقت بود که ایران قربانی تروریسم است. طراحان و حامیان اما اکنون در کنفرانس ورشو هستند با هدف مبارزه با آنچه کم تروریسم در خاورمیانه می خوانند. آیا آنها جسارت دست کشیدن از حمایت از تروریسم را خواهند یافت؟

* اطلاعیه فراکسیون امید مجلس
فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی نیز در اطلاعیه ای تاکید کرد: حادثه تلخ و جانسوز حمله انتحاری تکفیری‌های کور دل در سیستان و بلوچستان و شهادت مرزبانان عزیز و پاسداران سرافراز انقلاب اسلامی و امنیت ملت، قلب هر ایرانی وطن‌دوستی را به درد آورد. دو روز پس از نمایش شکوه و عظمت ایران و همزمان با برگزاری نشست موسوم به ورشو با هدایت و دسیسه چینی سردمداران خبیث آمریکا ایادی تروریست آنها در منطقه جنوب شرق کشورمان فاجعه‌ای دیگر خلق و ملت بزرگ ایران را داغدار کردند.
این اطلاعیه می افزاید: فراکسیون امید مجلس از دولت، نیروهای نظامی و دستگاه‌های امنیتی می‌خواهد با تمام توان علیه این گروه‌های تکفیری اقدام کرده و انتقام سختی از دشمنان ملت بزرگ ایران بگیرند. دشمنان ملت ایران بدانند جوانان این کشور گام دوم انقلاب را بهتر از نسل‌های پیش از خود بر می‌دارند و ایران اسلامی به پشتوانه اتکال به خداوند و نیروی جوانانش یگانه پیروز هر میدان نبردی است که دشمنان آن را طراحی و اجرا می‌کنند.

* پیام تسلیت رییس فراکسیون امید مجلس
محمد رضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس با صدور پیامی ضمن محکومیت این حادثه تروریستی تاکید کرد: تروریست ها پس از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشاهده عظمت ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن دریافته‌اند حفظ وحدت و ثبات در کشور اراده‌ای نشات گرفته از سطح بالای نظام و کشور است و به همین دلیل و به خیال خام خود و با تلاش‌های مذبوحانه در جهت تحت الشعاع قرار دادن این حرکت عظیم ملی بودند .
در پیام آمده است: شهادت جمعی از هموطنان عزیزمان در استان سیستان و بلوچستان توسط تروریست های کوردل موجب اندوه فراوان شد. ضمن محکومیت این حادثه تروریستی، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، ملت بزرگ ایران و خانواده های محترم شهدای حادثه تروریستی تسلیت عرض می کنم و از خداوند رحمان و رحیم برای شهدای این واقعه اندوهبار علودرجات و برای خانواده های محترم این عزیزان صبر و اجر مسالت دارم.

* پیام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر
اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی گفت: اقدامات تروریستی در اقصی نقاط دنیا، دامنگیر مردم بی‌گناه شده است. ‌اقدام تروریستی سیستان و بلوچستان تعدادی از نیروهای مرزبانی سپاه را مجروح و به شهادت رساند و بار دیگر مظلومیت ایران را در مبارزه با تروریسم برای جهانیان بازگو کرد. این گونه اقدامات تروریستی نمی‌تواند امنیت ایران را خدشه دار کند.
مومنی ضمن همدردی با بازماندگان شهدای این حادثه که در جاده خاش زاهدان رخ داده است، گفت: بدون شک فرزندان جان بر کف نظامی و اطلاعاتی ملت ایران انتقام خون شهدای این حادثه را خواهند گرفت.

* پیام نماینده ولی فقیه در سپاه
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در پیامی با محکوم کردن جنایت تروریستی در محور خاش - زاهدان، تاکید کرد: جنایت تروریستی شامگاه گذشته تروریست‌های تکفیری که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از پاسداران انقلاب وحافظین امنیت ایران اسلامی شد، نشان داد خط سرخ شهادت، خط آل محمد(ص) و آل علی (ع) و سند افتخار و جاودانگی پیروان قرآن و عترت و مدافعان انقلاب و میهن اسلامی است.
این پیام می افزاید: این اقدام وحشیانه، بیانگر عمق کینه و عصبانیت استکبار جهانی ،صهیونیست‌ها و مزدوران فرومایه آنان از خلق حماسه بی نظیر ملت مومن ،انقلابی و ولایتمدار ایران در 22 بهمن ماه و شکست های پیاپی در برابر انقلاب و نظام مقدس اسلامی است. بدون تردید بر زمین ریختن خون های پاک حافظان غیور مرزهای میهن اسلامی همچون 40 سال گذشته ، شجره طیبه انقلاب اسلامی را مستحکم تر و مقاوم تر ساخته و عزم و اراده پولادین ملت در ایستادگی برابر استکبار جهانی و به شکست کشاندن توطئه ها و دسیسه های دشمنان قسم خورده انقلاب در آینده درخشان پیش رو را استوارتر می کند.

* پیام فرمانده ناجا
سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی به مناسبت شهادت مرزداران دلیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله ناجوانمردانه تروریستی تاکید کرده است،قطعا پاسخ قاطعانه ای به بزدلان تروریست داده خواهد شد.
در ادامه این پیام آمده است: شهادت تعدادی از پاسداران و مدافعان امنیت مرزهای جمهوری اسلامی به دست ایادی تکفیری به استکبار نشان داد دشمنان قسم خورده نظام مقدس اسلامی و ملت غیور و مومن برای نیل به مطامع شیطانی خود سفاکانه و ددمنشانه به هر جنایت غیر انسانی دست می زنند تا از این رهگذر به زعم خود لطمه ای به امنیت و آرامش جامعه اسلامی وارد کنند، اما زهی خیال باطل که قطعا به برکت خون این شهیدان مظلوم مدافع حریم میهن اسلامی عزم و اراده دشمن ستیزی و برخورد قاطع با مزدوران تکفیری در قاطبه ملت بصیر و پاسداران حریم کشور عزیزمان ایران صد چندان خواهد شد.
در بخشی از این پیام اعلام شده، چنین اقدامات جنایتکارانه ای هرگز به عزم و اراده پولادین مردم غیور ایران در مبارزه با تروریسم خللی وارد نمی کند و بی شک عاملان این جنایت ننگین به سزای اعمال خود خواهند رسید.

*بیانیه سازمان بسیج
سازمان بسیج نیز طی بیانیه ای عمل ننگین و خباثت آمیز مزدوران مرتجع و مزد بگیران رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکای جنایت کار را محکوم کرد. در پی عمل ننگین و خباثت آمیز مزدوران مرتجع و مزد بگیران رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکای جنایت کار که باعمل نحس انتحاری منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از پاسداران و بسیجیان لشگر 14 همیشه قهرمان امام حسین (ع ) اصفهان شدند.
این بیانیه می افزاید: در روزگاری که انقلاب اسلامی نه تنها مردم ایران اسلامی بلکه همه جهان را به توحید و نفی ظلم و استکبار فرا می خواند، گروهی بی هویت و فتنه گر مرتجع و مزد بگیران رژیم کودک کش صهیونیستی و آمریکای جنایت کار از پویش اسلام ناب محمدی (ص) و وحدت بنیادین اقوام در نظام اسلامی به خشم آمده و این چنین مذبوحانه به عمل ننگین انتحار و ترور دست می زنند و خانواده هایی را داغ دار عزیزانشان می کنند.
در بیانیه سازمان بسیج آمده است: علت این تفکرات دون بشری را باید در افتخاراتی جست که فرزندان انقلابی و محور مقاومت در عمل انقلابی به مقتدایشان حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی در مقاطع حساس همچون حماسه 22 بهمن ماه سیلی سخت و محکمی بر صورت استکبار زده و پرشور تر از همیشه معادلات پوشالی کفر و الحاد را به بن بست رسانده اند پاسداران و بسیجیان بالاترین دارایی خود را فدای اسلام و انقلاب کرده اند حال آنکه تا ابد برای تمام جوامع انسانی الگوی واقعی خواهند شد و یقین داریم این شهیدان در انتخاب راهشان کوچک ترین تردیدی نداشته و خوشا به سعادتشان که در راه میهن و مکتب اسلام به این فیض نایل شدند و چه زیبا فرمود رهبر عظیم الشان انقلاب : وقتی قرار است این جان برای انسان نماند چه بهتر که در راه خدا این رفتن انجام بگیرد.

*بیانیه خانواده شهدای ترور کشور
خانواده شهدای ترور در بیانیه ای خاطر نشان کرد: بار دیگر ایران بزرگ اسلامی داغدار جمعی از بهترین فرزندان و جوانان غیرتمند خود شد. ایادی تروریست مورد حمایت اربابان منطقه ای و بین المللی، شب گذشته تعدادی از مدافعان امنیت این بوم و مرز را سنگدلانه در سیستان و بلوچستان مظلوم به خاک و خون کشیدند و قلب های 80 میلیون ایرانی را در سراسر کشور به درد آوردند.
این بیانیه می افزاید: این حادثه تلخ تروریستی به دلیل تقارن آن با چند رویداد داخلی و خارجی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. نخست، همزمانی آن با ایام پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین سالگرد این رویداد بزرگ و مردمی است. انقلاب اسلامی ملت ایران با ورود مقتدرانه به گام دوم انقلاب به همگان نشان داد که وارد دوران بالندگی و شکوفایی که همان دوران تثبیت است شده است. این موضوع بیش از هر چیز دیگری خشم و کینه معاندان انقلاب را برانگیخته است. از این رو در بحبوحه مراسم چهلمین سال همین انقلاب مردمی، جام خشم و نفرت خود را علیه حافظان و مدافعان امنیت این مردم خالی کردند.
در این بیانیه آمده است: علاوه بر این، همزمانی این حادثه با نشست ضد ایرانی ورشو که اجتماع دشمنان قسم خورده، اما ناکام این انقلاب است نشان می دهد تروریست های فرومایه که مدعی احقاق حقوق مردم هستند با اقدام مذبوحانه خود به دنبال ارسال این پیام به برگزار کنندگان نشست به خصوص آمریکای جنایتکار هستند که برای ناامنی و تهدید امنیت این مردم، مزدوران و خائنانی وجود دارند که می توانند روی آنان حساب باز کنند.
این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که ملت ایران بزرگ ترین قربانی تروریسم و نقض حقوق بشر توسط مدعیان آن است. کشور ما در حوادث گوناگون نشان داد که بر خلاف ادعاهای گزاف و اتهامات موهوم، مانند آنچه که در این نشست ضد ایرانی ادعا می شود، همواره از مدافعان امنیت و صلح در منطقه بوده است و خواهد بود. پیشتازی کشورمان در کمک به ملت های عراق و سوریه در نبرد با تروریسم تکفیری داعش و گروه های همفکر آن، و شهادت همه جهان بر این موضوع از جمله آمریکای مستکبر، بزرگ ترین گواه بر تلاش های عملی و صادقانه ایران در مبارزه با تروریسم است.

* بیانیه مجمع فرهنگیان ایران
مجمع فرهنگیان ایران در بیانیه ای اعلام کرد: خبر تلخ ترور ناجوانمردانه جمعی از پاکترین و شریفترین فرزندان شجاع و حافظ امنیت مرزهای شرقی ایران زمین که پس از ماه ها ماموریت طاقت فرسا در حال بازگشت به سوی خانواده های چشم انتظار خود بودند، ملت بزرگ ایران را داغدار کرد. امیدواریم با همبستگی و رشادت فرزندان شجاع ، مومن و وطن دوست این مرز و بوم بزودی شاهد ریشه کن شدن پدیده شوم ترور در سراسر ایران عزیز، خصوصا درسیستان و بلوچستان باشیم و در سایه برچیده شدن این پدیده شوم و امنیت پایدار حاصله، توسعه و آبادانی ایران عزیز را شاهد باشیم.

* واکنش رییس شورای شهر تهران
محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای شهر تهران در واکنش به حادثه تروریستی روز گذشته خاش – زاهدان گفت: جهان ببیند و قضاوت کند که تروریسم دولتی و حامیان آن کیستند. هم زمان با نشست ورشو که برخی قصد دارند به ایران با پرونده سازی فشار وارد کنند، خانواده های ایرانی بار دیگر داغدار تروریسم شدند؛ این بار در سیستان و بلوچستان.

*پیام تسلیت شهردار تهران
شهردار تهران با صدور پیامی تاکید کرد: حمله تروریستی گروهک تکفیری به پاسداران حریم ایران اسلامی، نشانه عصبانیت دشمنان این مرز و بوم از ایستادگی و همدلی ملت بزرگ ایران است. این واقعه دردناک را به مقام معظم رهبری، خانواده های معزز شهدا و مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

پیام تولیت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در پیامی اظهار کرد: خبر تلخ شهادت گروهی از پاسداران و مرزبانان عزیز به دست گروهی مزدور و جنایت پیشه، تلخ و تأسف بار است. خدای سبحان به این عزیزان رفعت مقام عنایت کند و به خانواده های ایشان صبر و اجر مرحمت فرماید. بی شک جنایتکاران و عاملین این حادثه، به جزای اعمال خویش می رسند و در دنیا و آخرت نزد خالق و خلق روسیاه اند.

* پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی ضمن تسلیت و محکوم کردن اقدام تروریستی و جنایتکارانه تاکید کرد: بار دیگر گروه‌های ملحد تروریستی در اقدامی جنایتکارانه در سیستان و بلوچستان، سبعیت و استیصال خود را به نمایش گذاشتند.
در این پیام تصریح شده است، پس از حماسه بزرگ ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن جنایتی تازه آفریدند. این کوردلان که امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باعث خشم و کین آنان می‌گردد، زبونی و کینه‌توزی خود را با چنین اقدامات ننگینی به نمایش می‌گذارند. در روزهایی که استکبار جهانی در مقابله با اتحاد و انسجام ملت ایران به حمایت مستقیم و رذیلانه از منافقین تروریست و برپایی کنفرانس‌های شکست خورده و پوچ می‌پردازد این حوادث کور خدشه‌ای در امید و همبستگی ملی ایران اسلامی نخواهد گذاشت و بدون تردید هر قطره خونی که در راه حق و دین مبین اسلام ریخته شود، ریشه درخت اسلام را تنومندتر می‌کند و چهره پلید و شیطانی گروه‌های تروریستی را به جهانیان نشان می‌دهد و سیاهی و پلیدی این گروه‌ها و اهداف شومشان را هر چه بیشتر بر همگان آشکار می‌کند.

* مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان ها،در پیامی تسلیتی آورده است، اینجانب از طرف خود و به نمایندگی از اعضای شورای عالی استان ها این ضایعه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، خانواده های عزادار و عموم مردم دلیر استان سیستان و بلوچستان تسلیت می گویم و از خداوند متعال برای شهدای این حادثه علو درجات و برای مجروحین شفای عاجل مسئلت دارم.

* بیانیه احزاب
* حزب ندای ایرانیان نیز در بیانیه ای تاکید کرد: خبر تلخ ترور ناجوانمردانه جمعی از شریفترین فرزندان و مدافعان امنیت مرزهای ایران در سیستان و بلوچستان که پس از ماه ها ماموریت دشوار در حال بازگشت به سوی خانواده های چشم انتظار بودند، ملت بزرگ ایران را داغدار کرد. هم زمانی این ترور با نمایش مضحکی که این روزها با همراهی گروه های تروریست و دولت های حامی تروریسم در ورشو به بهانه امنیت خاورمیانه برگزار می شود، مایه تاسف عمیق تر است.
در بیانیه حزب ندای ایرانیان آمده است: دیر نیست روزی که با همبستگی و رشادت فرزندان ایران و ریشه کن شدن ترور در سیستان و بلوچستان، این کهن دیار در سایه امنیت پایدار، جایگاه شایسته نام و پیشینه پرافتخارش را در توسعه و آبادانی ایران عزیز داشته باشد.

* حزب اعتماد ملی در بیانیه ای اعلام کرد: عصر چهارشنبه 24 بهمن ماه 1397 برگ ننگین دیگری در کارنامه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید و تروریست‌های تکفیری، با انفجار خودرویی بمب‌گذاری شده در مسیر اتوبوس حامل مرزبانان جان بر کف کشورمان که در حال بازگشت از ماموریت بودند، بار دیگر ثابت کردند که توان مقابله با اقتدار و شجاعت رزمندگان کشورمان را ندارند که با رذالت تمام، در بی‌دفاع‌ترین حالت به ایشان حمله کردند.
در بیانیه حزب اعتماد ملی آمده است: این جنایت گرچه برای عموم مردم ایران دردناک و اندوهگین است، اما بازهم نشان داد تروریست‌ها و اربابان بیچاره‌شان نه تنها در محاسابات خود اشتباه کرده‌اند، بلکه خشم خود از حضور میلیونی مردم در چهلمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نیز برای جهانیان به نمایش گذاشتند. خوش‌بختانه دشمنان این مرز و بوم و این ملت، جزو احمق‌هایی هستند که هنوز نفهمیده‌اند که اگر بنا بود اقدامات تروریستی نتیجه بخش باشد، تاکنون با ترور بیش از 17هزار نفر از مردم ایران به هدف خود رسیده بودند.

* حزب کارگزاران سازندگی ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد: حمله تروریستی به اتوبوس اعضای سپاه پاسداران که به شهادت مظلومانه جمعی از مدافعان امنیت میهن عزیزمان انجامید، اندوه و غم سنگینی را بر دل وطن‌دوستان و دغدغه‌مندان واقعی آینده کشور مستولی کرد. در ‌خاورمیانه‌ای که همواره آبستن بحران و بی‌ثباتی است، خشونت غلط‌‌ترین مسیر حتی برای مقصدی است که تروریست‌ها آن را ادعا می‌کنند.
در این اطلاعیه آمده است: در برهه‌ای که تصویری زندگی‌بخش و فارغ از کلیشه‌های مرسوم از «سیستان و بلوچستان» به همت فعالان جامعه مدنی و خبرنگاران محلی، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را درنوردیده است، حرکت‌هایی این‌چنین کوردلانه، خیانت به رؤیای رنگین جوانانی‌ است که برای توسعه و محرومیت‌زدایی از این استان، کوششی خلاقانه و بدون چشم‌داشت را سر لوحه کار خود قرار داده‌اند.
این اطلاعیه می افزاید: حزب کارگزاران سازندگی ایران ضمن محکومیت شدید این اقدام تروریستی و تسلیت به همه آسیب‌دیدگان، دولت، مسئولان محلی، نخبگان بومی و کنشگران مدنی و سیاسی را به وحدت و هم‌افزایی برای مقابله با بلای خانمان‌سوز تروریسم فرامی‌خواند؛ چرا که معتقد است چنین اقداماتی اصل جامعه و کشور را نشانه می‌رود و همگان در برابر چنین حوادثی به اندازه یک بازنده هستند.

* بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی
حزب اتحاد ایران اسلامی در پی حادثه تلخ تروریستی با صدور بیانیه‌ای سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت به بازماندگان این فاجعه و ملت ایران، هر نوع خشونت و افراط‌گرایی و معامله بر سر جان انسان‌ها را محکوم کرد.
در این بیانیه آمده است: ترور و خشونت بار دیگر اما این‌بار بی‌رحمانه‌تر جان فرزندان و مرزبانان غیور وطن را گرفت. آنها که پیامی جز خونریزی، پاشیدن بذر خشم و نفرت و نفاق و افراط‌گرایی برای انسان امروز ندارند و با شعار و ادعای نجات انسان‌ها دست به کشتار و بی‌رحمانه‌ترین جنایت‌ها علیه بشریت می‌زنند.
این بیانیه می افزاید: حادثه تروریستی تلخ زاهدان بار دیگر نشان داد، خشونت‌طلبان در گرداگرد ایران عزیز مترصد فرصتی برای به آشوب کشیدن ‌و گسترش ناامنی و تشدید اختلاف‌ها در کشور هستند‌، آن ها نه با مردم سیستان و بلوچستان که با شعار حمایت از آن‌ها دست به این جنایت زده‌اند، که با صلح و امنیت در خاورمیانه سر ناسازگاری دارند و با این رویکرد و به فرمان اربابان خود ایران را نشانه گرفته‌اند و در این رهگذر اقدام‌های خشونت‌بار و گرفتن جان انسان‌ها با توسل به حمله‌های کور در دستور کار مداوم آنها قرار گرفته است.

* پیام حزب موتلفه اسلامی
حزب موتلفه اسلامی در بیانیه ای تاکید کرد: شهادت جمعی از پاک‌ترین فرزندان این مرز و بوم که به علت خدمت به مردم و حفاظت از این سرزمین خدایی بدست جنایتکاران تکفیری به شهادت رسیدند؛ خدمت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای و مردم کشورمان و خانواده این عزیزان تبریک و تسلیت می‌گوییم.
این بیانیه می افزاید: حزب موتلفه اسلامی با ابراز انزجار از این عمل فجیع و جنایتکارانه، خواستار پیگیری و مجازات هرچه سریع‌تر عاملان این جنایت شده و بر حق ملت ایران در پاسخگویی به این جنایت و عاملان و حامیان آن در زمان و مکان مناسب تاکید می‌کند. در این راستا از مسوولین اطلاعاتی و امنیتی و نظامی کشور می‌خواهد که برای جلوگیری از تکرار این جنایت اقدامات پیش‌دستانه را در دستور کار خود قرار دهند.
در این بیانیه آمده است: بدون شک مجموعه‌ای از دشمنان ملت ایران و در راس آنها آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌های خبیث و سعودی‌های عنود در حمایت از این تروریست‌ها نقش داشته‌اند. بدون شک طراحی و اجرای این جنایت نشانه توانایی این دشمنان نخواهد بود؛ بلکه نشانه شکست‌های این دشمنان در عرصه‌های مختلف است. پیروزی‌های این نظام در طول چهل سال گذشته و حمایت مردمی از آن که در حضور شگفت‌انگیز مردم کشورمان در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تجلی داشت؛ موجب خشم دشمنان شده است.
حزب موتلفه اسلامی در این بیانیه می افزاید: می‌توان مطمئن بود که بین اجرای نمایش محور آمریکایی، صهیونیستی و سعودی در گردهمایی لهستان ارتباط مستقیمی وجود دارد و ما شاهد شرکت تروریست‌های نشان‌دار در این گردهمایی هستیم که دستشان به خون ملت ایران آغشته است.

*بیانیه مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا)
در بیانیه روابط عمومی مرکز دانشجویی حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران(صلح زیبا) آمده است: بارها و در اطلاعیه های سایر موسسات مستقل حقوق بشری به صراحت بیان‌شده است که سازمان ملل متحد به عنوان یک سازمان بی طرف‌ بین‌المللی کارکرد‌ خود را از دست‌ داده و تبدیل به یک فیلتر برای سرپوش گذاشتن بر تروریسم‌ دولتی شده است.
این بیانیه می افزاید: تنها پس از گذشت یک روز از برگزاری بزرگترین همه پرسی جهان، دشمنان آزادی و مردم سالاری؛ بار دیگر به وسیله متحدان منطقه ای و گروهک های تروریستی، دست به اقدامی بزدلانه زدند. سلب حیات از انسان هایی که در جهت برقراری صلح راهی محل خدمت شبانه بودند تا آرامش هموطنانشان را تامین کنند، هرگز برای انتحاریون اعتبار و عزتی کسب نمی کند و آنها و بزرگانشان را در نگاه مردم قدر شناس و متمدن ایران عزیز بیش از پیش خوار می کند.
این بیانیه می افزاید: ایران اسلامی که در طول تاریخ همواره در کانون تهدید و ترور توانسته حق بر امنیت را که از بدهی ترین حقوق انسان‌ها است، برای ملت و سرزمین خود به شایستگی تامین نماید، شایسته‌ تقدیر است و هیچ گروه یا کشوری نمی‌تواند این مولفه مهم زندگی شایسته را که از جمله اصول موثر در حکمرانی شایسته است مخدوش کند. اعمالی از این دست، این مطالبه جدی ملت بزرگ ایران از سازمان هایی که شفافیت در تامین مالی تروریسم را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر در ریشه کنی آن می دانند؛ مضاعف می کند.

* پیام دبیرخانه شورای شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت
شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور با عرض تسلیت شهادت حافظان و پاسداران امنیت و مرزهای ایران اسلامی، ضمن محکوم کردن شدید این اقدام ددمنشانه، از مسئولان خواست پاسخ دندان شکنی به این اقدام وحشیانه و وحدت شکن بدهند.
در این پیام آمده است: بار دیگر دشمنان امنیت ایران اسلامی در یک عملیات تروریستی با به شهادت رساندن حافظین و پاسداران مرزهای میهن اسلامی مان، برگ‌سیاه دیگری بر دفتر کفر و نفاق بدخواهان ایران سرافراز افزودند. در این عملیات کوردلانه، دشمنان به زعم خود سعی در شکستن اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را دارند، غافل از آنکه به جای هر جوان که از آغاز مسیر انقلاب اسلامی لباس مبارزه پوشید، هزاران جوان نشسته‌اند، که عاشقانه دل در گرو امنیت، آزادی، اقتدار و تمامیت این کشور دارند.

به گزارش ایرنا، در حمله تروریستی چهارشنبه شب به اتوبوس حامل نیروهای سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان 27 تن به شهادت رسیدند و 13 تن دیگر نیز زخمی شدند. گروهک تروریستی موسوم به «جیش العدل» مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفت.
**1751**2181**1584

برچسب‌ها:

نظر شما