شناسهٔ خبر: 30961938 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مرضیه هاشمی در نشست خبری در پرس تی وی

بازداشتم رنگ و بوی سیاسی داشت/ رسانه های غربی علاقه ای به شنیدن این ماجرا ندارند

مجری و خبرنگار ارشد پرس تی وی گفت: پس از آزادی تنها با شبکه سی بی اس گفت و گو کردم که رسانه های ایرانی بیشتر به این موضوع توجه داشتند. برخی رسانه ها در غرب هستند که میلیاردها دلار از آن ها حمایت می شود و علاقه ای به شنیدن این داستان ها ندارند.

صاحب‌خبر -

 گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، نشست خبری «مرضیه هاشمی» بعد از آزادی و بازگشت به ایران عصر امروز 13 بهمن در پرس تی وی برگزار شد.

 

 با وجود اینکه این خبرنگار و مجری ارشد شبکه پرس تی وی به زبان فارسی مسلط است نشست  با حدود 40 دقیقه تاخیر به زبان انگلیسی برگزار شد.

 

 

بنابراین گزارش مرضیه هاشمی در سخنانی در این نشست گفت: به دلیل حساسیت های موجود بیانیه خود را به زبان انگلیسی می خوانم.

 

 

خبرنگار ارشد شبکه پرس تی وی  پس از تبریک به مقام معظم رهبری برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود:  از همه کسانی که برای آزادی من تلاش کردند به ویژه از همکارانم در پرس تی وی به خاطر حمایت هایشان و البته از پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا وسیما  تشکر می کنم.

 

 

وی در ادامه گفت:  همچنین از محمدجواد ظریف  وزیر امور خارجه ایران  برای حمایت هایش تشکر می کنم. زمانی که بازداشت شدم هزاران نفر در سرتاسر جهان از من حمایت کردند ، کسانی که شاید مرا حتی ندیده بودند. بسیاری از مراکز اسلامی در آمریکا از من حمایت کردند ، البته بعضی مراکز مسئولیت هایی دارند که انجام نمی دهند برخی می خواهند مسائل را سیاسی کنند و دوست ندارند مردم حرف خود را به گوش جهانیان برسانند.


هاشمی توضیح داد: ما شاهد این قضایا بوده و هستیم و دیده ایم در جوامع مختلف  سیاه پوستان قربانی سیاست های دولت ها می شوند.

 

 

وی ادامه داد: من را در آمریکا مانند جنایت کاران دستگیر کردند در حالی که برای دیدن برادر بیمارم به آمریکا  رفته بودم و مشغول  ساخت مستندی درباره کشته شدن یک سیاه پوست در آمریکا بودم. روز یکشبنه در حالی که داشتم فیلم برداری می کردم بازداشت شدم و در طول زمانی که در زندان بودم  حجابم را به زور برداشتند. در حالی که من یک روزنامه نگار بودم و اتهامی متوجه من نبود.

 


خبرنگار پرس تی وی با بیان اینکه من به‌عنوان شاهد اصلی یک پرونده دستگیر شدم ،  افزود: دولت آمریکا بر اساس شواهد ساختگی مسلمانان را دستگیر می کند و در زندان نگاه می دادرد. خیلی از جزئیات بازداشت من رسانه ای نشد. کاش می توانستم این جزییات را برای شما بگویم. حتما اظهاراتی در مورد من شنیده اید،  در مورد دادگاه من که  پرونده آن بسته شده است. آمریکا و دیگر کشورها در غرب براساس اسلام هراسی  و فاشیسم  مسلمانان را مورد هدف قرار می دهند.

 

 

وی بیان کرد: من می خواهم از کسانی  بگویم که مثل من نمی توانند صدایشان را به گوش غرب برسانند. مورد هدف قرار دادن مسلمانان و سیاه پوستان در غرب معضل بزرگی است. جوانان و مراکز اسلامی در آمریکا برای آزادی من کمپین تشکیل دادند.



بله من سیاه پوست و آمریکایی هستم و البته خبرنگار، اما من ایران را دوست دارم و عاشق مردم ایران هستم. آنها من را هدف قرار دادند چون در ایران کار می کنم .همسر من ایرانی است.

 

 

مجری پرس تی وی گفت: بسیار تحت تاثیر حمایت ایرانیان قرار گرفتم .حتی برخی منتقدان هم از من حمایت کردند. مشکل این است که آمریکا از قوانین خود سواستفاده می کند. آنها از قوانینی که علیه سیاه پوستان استفاده می کنند علیه من استفاده کردند. این بازداشت کردن رنگ و بوی سیاسی داشت. رسانه ای غربی برنامه های سیاسی را دنبال می کنند.


وی با توضیح اینکه من اولین مصاحبه ام پس از آزادی را با شبکه سی بی اس انجام دادم ، افزود: در غرب کسی توجهی به این مصاحبه نکرد،  رسانه های ایرانی بیشتر به این موضوع توجه داشتند. برخی رسانه ها در غرب هستند که میلیاردها  دلار آنها را حمایت می کند و علاقه ای به شنیدن این داستان ها ندارند.

 

 

پایان بخش اول

 

 


 

نظر شما