شناسهٔ خبر: 30963510 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مرضیه هاشمی در پاسخ به خبرنگاران

حامی قوی انقلاب اسلامی هستم/ آمریکا مدت هاست با ایران خصومت دارد

مجری و خبرنگار پرس تی وی گفت: متوجه خصومت آمریکایی ها نسبت به ایران هستم این خصومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز و تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تلویزیون خبرگزاری شبستان، نشست خبری مرضیه هاشمی بعد از آزادی عصر امروز 13 بهمن در شبکه پرس تی وی برگزار شد.

 

خبرنگار پرس تی وی در بخش دوم سخنان خود در این نشست درپاسخ به پرسش های  مختلف خبرنگاران و اهالی رسانه گفت:  خوشحالم با دین زیبای اسلام آشنا شدم. ایران با چند دهه تحریم و جنگ افروزی غرب مقابله می کند. باید متوجه بحرانی شدن اوضاع در آمریکا باشیم، وضعیتی که مسلمانان و سیاه پوستان در آمریکا دارند وضعیت خوبی نیست.


وی تاکید کرد: بازداشت من ثابت کرد با کنار گذاشتن اختلافات می توانیم وحدت داشته باشیم.

 

این خبرنگار و مجری ارشد پرس تی وی در توضیح درباره علت بازداشت خود گفت: به عنوان شاهد اصلی بودم، پرونده ای نبود که بخواهم در آن شهادت بدهم. در دادگاه آمریکا با طیف وسیعی از سوال ها مواجه بودم. گفتم من نماینده دولت آمریکا نیستم یک ژورنالیست آمریکایی هستم.

 

 

وی در پاسخ به این پرسش که سوال های مطرح شده چه بودند، گفت: نمی توانم جواب بدهم چون در مورد جزییات پرونده نمی توانم توضیح بدهم چون بسته شده است. من به محض ورود بازداشت نشدم. حتی  پرواز داخلی انجام دادم. این برخوردها در تناقض با صحبت های آمریکایی ها است، آنها اسم قانون روی این مسائل می گذارند.
 

 

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا  احترامی که لایق یک خبرنگار است را دیدید ، گفت: هرگز احترامی ندیدم در حالی که یک فرد بی گناه بودم که اتهامی هم متوجه من نبود.

 

 

او در جواب درباره اینکه چرا اینقدر از خبرنگاری آمریکایی که  در ایران کار می کند وحشت دارند ، گفت: متوجه خصومت آمریکایی ها نسبت به ایران هستم این خصومت پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز و تا به امروز ادامه پیدا کرده است.




آنها حتی درباره تغییر رژیم در این ایران صحبت می کنند. من ژورنالیست هستم و انتخابم این است که در ایران و  در پرس تی وی کار کنم . من حامی قوی انقلاب هستم و بنابراین من یک هدف خوب می توانم برای ایران باشم و بنابراین چنین شدیدا مورد هجمه قرار خواهد گرفتم.

 

 

این مجری پرس تی وی در ادامه گفت: وقتی از مسلمانان حرف می زنم منظورم فقط ایرانی ها نیستند  منظورم همه مسلمانان هستند. مسلمانان در غرب تحت هجمه شدید قرار دارند . باید کمپینی به این منظور راه بیندازیم. برخی افراد تحت قدرت در مراکز اسلامی با مقامات غرب تبانی دارند و  آنها از مسلمانان می خواهند ساکت باشند. در خواست من این است که متحد باشیم و بر روی مسائل مهمی که وجود دارد تمرکز کنیم. در این زمینه متحد باشیم چون هدف دشمن تفرقه انداختن است.


وی بیان کرد: میخواهم متحد باشیم و امیدوارم بشود روزی این گروه های مردمی را پیوند داد ، وقتی مردم کنترل مسائل را به دست بگیرند موثر خواهد بودم . باید کمپین هایی  در این زمینه در فضای مجازی راه بیندازیم.



خبرنگار ارشد پرس تی وی  در پاسخ به اینرسش که آیا همه زندانیان در امریکا به قل و زنجیر کشیده می شوند ، گفت: من را گرفتند و گفتند تو خطری برای پرواز هستی،  تجربه من اینطور بود که من را به زنجیر کشیدند و در انفرادی انداختند. آنچه که من در زندان های آمریکا دیدم این بود که  98 و نیم درصد از مردم در زندان ها سیاه پوستان بودند. آیا فقط سیاه پوست ها مجرم هستند چرا، طبق قوانین آمریکا حتی اگر بی گناه باشید اگر وارد پرونده ای شوید ممکن است حداقل 20 سال در زندان بمانید و اگر اقرار به گناه کنید ممکن است تخفیف بگیرید. آنها می خواهند سیاه پوستان را محدود و منزوی کنند.



این خبرنگار مسلمان و باسابقه گفت: رسانه برای آنها شمشیر دولبه است ، می توانیم از این فرصت استفاده کنیم، نکته مهم این است که مقوله بندی کنیم و تمرکز کنیم روی مسائل مهم ،فکر می کنم جریان آزاد رسانه ای باید وجود داشته باشد، از همه کانال ها باید استفاده شود. باید به کسانی که دسترسی به رسانه ها ندارند و نمی توانند صدای خود را به گوش مردم برسانند  کمک کرد.

 

 

وی درآخر با اشاره به حمایت های مردم نیجریه از خود گفت: راهپیمایی مردم برای آزادی ام در نیجریه من را شرمنده کرد. کشوری مثل آمریکا که در تمام جهان منشا اختلاف است مشکلاتی را برای  بسیاری از کشورها به وجود آورده است.

 

 

 

نظر شما