شناسهٔ خبر: 67565826 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی:

اشک بر مصائب سیدالشهدا(ع) مایه تقرب انسان به درگاه الهی است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ماه محرم فرصت مغتنمی برای تقرب به خداوند است، گفت: قرائت زیارت عاشورا، انکسار قلب و اشک بر مصائب سیدالشهدا علیه ‌‎السلام تماما مایه تقرب انسان به خداوند است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی، ظهر اولین روز ماه محرم طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: برای ورود به ماه محرم انسان باید خود را مکلف به اعمالی نماید که بتواند از طریق این اعمال خود را به محضر الهی نزدیک تر نماید.

وی افزود: قرائت زیارت عاشورا، قرائت دعای علقمه و بر زبان جاری ساختن ذکر استغفار مایه برکت و مایه دور شدن ابتلائات است و انسان را به محضر الهی نزدیک تر می کند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: طبق توصیه روایات به هنگامی که ابتلائات گوناگون انسان را احاطه می‌کند تضرع و ذکر استغفار می تواند این مصائب را از انسان دور نماید.

مؤمنی تأکید کرد: خداوند متعال در سوره های هود و نوح وعده داده است استغفار مایه برکت دنیوی و اخروی، باعث ازدیاد نسل و مرتفع شدن گرفتاری های انسان است.

وی در ادامه گفت: امام حسین علیه‌السلام در واقعه عاشورا در اوج مصیبت انسان ها را متوجه خداوند می سازد و درس هایی به بشریت می آموزد که نباید آن ها را فراموش کرد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت افزود: دوری از وسوسه های شیطان، تسلط بر نفس اماره و مشغولیت به اعمالی که مایه تقرب انسان به خداوند است باید سرلوحه انسان در ابتدای ماه محرم قرار گیرد.

مؤمنی تأکید کرد: قرائت زیارت عاشورا، انکسار قلب و اشک بر مصائب سیدالشهدا علیه ‌‎السلام تماما مایه تقرب انسان به خداوند است.

وی یادآور شد: دستورالعمل مهم امام رضا علیه ‌السلام خطاب به «ریّان بن شبیب» برای ورود به ماه محرم بسیار آموزنده است چرا که باعث نجات انسان از انحراف بوده و انسان از کشتی نجات سیدالشهدا بهره مند شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: بکاء بر مصائب سیدالشهدا اولین توصیه امام رضا علیه‌السلام است چرا که چشمی که بر مصائب سیدالشهدا گریان شود هیچگاه در امور دنیوی گریان نخواهد شد.

وی افزود: قرائت زیارت عاشورا، طلب همراهی با اصحاب سیدالشهداء، محزون بودن در حزن اهل بیت(ع) و لعن بر قاتلین سیدالشهدا از دیگر توصیه های امام رضا علیه‌السلام است که باید اهتمام ویژه به این توصیه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما