شناسهٔ خبر: 3017093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خبر داد

تعیین تکلیف 90 میلیارد تومان کالای قاچاق در 9 ماه سال 93

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در 9 ماهه سال 93 بیش از 90 میلیارد تومان کالای قاچاق قطعی را تعیین تکلیف کرده‌ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، اردشیر محمدی مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در حاشیه همایش سراسری پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با اجرایی شدن قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز به استناد ماده 53 قانون مسئول تحویل مستقیم کالاهای قاچاق به سازمان اموال تملیکی واگذار شد و با توجه به اجرایی شدن این قانون سازمان نیازمند توسعه زیرساخت‌های جدید است که با حمایت دولت و مجلس نیازهایمان را تأمین می کند.

وی افزود: کالاهایی که به ظن قاچاق به سازمان ورود پیدا می‌کند اگر کالا قابلیت مصرف داشته باشد و ارائه آن به بازار مشکلی نداشته باشد سازمان از طریق مزایده الکترونیکی اقدام به فروش آنها می‌کند.

محمدی ادامه داد: برخی از کالاها به دلیل غیراستاندارد بودن یا مغایرت با مسائل امنیتی و شئون فرهنگی کشور منهدم می‌شود که معمولاً 15 درصد کالاهای قاچاق ضبط شده را تشکیل می‌دهند.

وی اظهار داشت: در 9 ماه امسال بیش از 90 میلیارد تومان کالای قاچاق قطعی را تعیین تکلیف کردیم که نسبت به پارسال 32 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه اموالی که به این سازمان ارائه شود در سریع‌ترین زمان تعیین تکلیف می‌شود گفت: از زمان قطعی شدن قاچاق بودن یک کالا بین یک ماه تا 45 روز تعیین تکلیف این کالاها صورت می‌گیرد.

وی درباره برآورد اولیه کالاهای قاچاق که قابلیت تعیین تکلیف را دارند اظهار داشت: برآورد اولیه حدود 50 تا 60 میلیارد تومان از کالاهایی است که قابلیت تعیین تکلیف را دارند.

رئیس سازمان اموال تملیکی درباره سیگار و سوخت قاچاق گفت: و سیگارهای قاچاق را ما نگهداری نمی‌کنیم و سیگارها توسط سازمان دخانیات و وزارت صنعت نگهداری می‌شود و در آینده قرار است مسئولیت نگهداری آنها به سازمان اموال تملیکی محول شود.

انتهای پیام/

نظر شما