شناسهٔ خبر: 30075377 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیام تسلیت وزیر آموزش‌وپرورش به بازماندگان دانش آموزان زاهدانی

تهران- ایرنا- وزیر آموزش‌وپرورش در پی حادثه آتش‌سوزی در دبستان اسوه حسنه شهر زاهدان و فوت تعدادی از دانش آموزان پیام تسلیتی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام سید محمد بطحایی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت دانش آموزان عزیزم در سانحه آتش‌سوزی دبستان اسوه حسنه شهر زاهدان موجب اندوه و تأسف فراوان اینجانب و جامعه فرهنگیان شد ،با نهایت تألم و تأثر این واقعه جانکاه را به حضور خانواده‌های داغ دیده این عزیزان تسلیت عرض می‌کنم و ضمن ابراز همدلی و همدردی خود با همکارانم برای بازماندگان این مصیبت بزرگ از خداوند مهربان شکیبایی و صبر جمیل خواستارم.
صبح روز گذشته/سه شنبه/ یک واحد آموزشی پیش دبستانی و دبستان غیر انتفاعی در خیابان مصطفی خمینی 23 زاهدان طعمه حریق شد که در آن چهار دانش آموز این مدرسه دخترانه به نام های مونا خسروپرست، صبا عربی، مریم نوکندی و یکتا میرشکار دچار سوختگی بالای 90 درصد شدند که تاکنون سه نفر از آنان به نام های مونا خسرو پرست، صبا عربی و یکتا میرشکار جان خود را از دست داده اند.
پیکر این سه دانش آموز پایه اول حادثه آتش سوزی دبستان دخترانه اسوه حسنه زاهدان امروز/چهارشنبه/ تشییع و خاکسپاری شد.
معاون پارلمانی و حقوقی وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار حوزه آموزش ایرنا گفت: در پی وقوع حادثه دلخراش آتش سوزی در دبستان اسوه حسنه در زاهدان، مجوز این مدرسه تعلیق شد.
امیرعلی نعمت الهی اظهار داشت: مدرسه پیش دبستانی و دبستانی غیردولتی ناحیه 2 زاهدان فاقد گواهی استحکام بنا از اداره کل تجهیز و نوسازی استان زاهدان بود و به نوعی دچار قصور و تخلف شده است که علاوه بر اقدامات قضایی توسط دادستان زاهدان، از لحظات اولیه حادثه نیز حسب دستور و پیگیری وزیر آموزش و پرورش بلافاصله نماینده ویژه وی به منطقه اعزام شد و در حال بررسی است.
1883**1440

نظر شما