شناسهٔ خبر: 67649398 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

پروژه جدید دبی: ساخت ستون سبز ۶۴ کیلومتری در مرکز شهر (+عکس)

پروژه ستون سبز ۶۴ کیلومتری، اطراف بزرگراهی در مرکز دبی را با بیش از یک میلیون درخت و مراکز تفریحی و ورزشی به بهشتی سرسبز تبدیل خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

شرکت URB ماموریت دارد منظره دبی را به بهشتی سرسبز تبدیل کند. این شرکت به دنبال پیشنهادات خود برای اجرای پروژه‌های   جنگل‌های حرا دبی و صخره‌های مرجانی دبی، ساخت ستون سبزی را تجسم می‌کند که بزرگراهی در این منطقه را با قطارهای برقی، پارک‌ها، مزارع و کاشت بیش از یک میلیون درخت بازسازی می‌کند. با فرض اجرای کامل پروژه، ستون سبز ۶۴ کیلومتر طول خواهد داشت و در اطراف جاده شیخ محمد بن زاید دبی متمرکز خواهد بود.

به‌گزارش نیواطلس، مجموعه‌ای از صفحات خورشیدی بزرگ در امتداد جاده، برق مورد نیاز برای اجرای سیستم قطار برقی و همچنین برق حدود ۱۳۰ هزار خانه را تامین خواهد کرد. کانال‌های مخصوصی برای کنترل آب‌های سیلابی نیز برای کمک به جمع‌آوری و مدیریت آب باران و آب بازیافتی ایجاد خواهد شد.

پروژه جدید دبی: ساخت ستون سبز ۶۴ کیلومتری در مرکز شهر
ستون سبز دبی شامل آرایه عظیمی از پنل‌های خورشیدی برای اجرای سیستم قطار برقی آن خواهد بود.طول ستون سبز دبی ۶۴ کیلومتر خواهد بود.ستون سبز دبی شامل مراکز خرید و کشاورزی شهری خواهد بود.

به گزارش زومیت، بیش از یک میلیون درخت در پارک‌ها، باغ‌ها و مزارع شهری کشت می‌شوند و میوه و سبزی تولید خواهند کرد. ستون سبز دارای تعدادی زمین بازی و مراکز ورزشی نیز خواهد بود. مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی نیز در آن درنظر گرفته شده است. همچنین مناطق خرده‌فروشی ازقبیل فروشگاه‌های مواد غذایی نیز در آن وجود خواهد داشت.

پروژه جدید دبی: ساخت ستون سبز ۶۴ کیلومتری در مرکز شهر

به‌گفته‌ی شرکت ارائه‌دهنده طرح، پروژه ستون سبز دبی با تلفیق مسیرهای سبز، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اتصال بین مناطق شهری را افزایش می‌دهد و دسترسی ساکنان به خدمات ضروری و مناطق تفریحی را راحت‌تر می‌کند. این ابتکار نه تنها سبک زندگی سالم‌تر و فعال‌تر را ترویج می‌کند بلکه نیاز به سفر با وسایل نقلیه را تا حد قابل‌توجهی کاهش می‌دهد، بنابراین ترافیک شهری و اثرات زیست‌محیطی مرتبط با آن را نیز کم می‌کند.

ستون سبز دبی پروژه بزرگ چند ساله‌ای خواهد بود که قرار است به عنوان بخشی از برنامه دبی ۲۰۴۰ برای افزایش پایداری و کیفیت زندگی در این شهر ساخته شود، گرچه هنوز زمان تکمیل پروژه مشخص نشده است.

نظر شما