شناسهٔ خبر: 2965038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

تمهید ویژه مجلس برای بنگاه‌های تولیدی بدهکار به بانک‌ها

صاحب‌خبر -
نمایندگان مردم در خانه ملت کلیه بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری را مکلف به ارائه تمهیدات ویژه برای بنگاه‌های تولیدی کردند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 17 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ماده الحاقی 3 به لایحه مذکور با 130 رأی موافق، 1 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده الحاقی3 این لایحه، کلیه بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مکلفند با درخواست بنگاههای تولیدی که به‌دلیل شرایط کشور طی سالهای 1389 تا 1392 دچار مشکل و دارای بدهی سررسیدگذشته گردیده‌اند و تاکنون برای تسهیلات أخذشده معوق از تمهیدات استمهال و یا امهال استفاده نکرده‌اند با تأیید هیأت مدیره برای یکبار و با دوره تنفس شش‌ماهه و بازپرداخت سه‌ساله اقدام به تسویه حساب تسهیلات معوق نمایند. جریمه‌های تسهیلات فوق به‌صورت جداگانه محاسبه و در انتهای دوره بازپرداخت و درصورت انجام تعهدات به موقع بنگاه تولیدی، مشمول بخشودگی می‌گردد. بنگاههایی که حداکثر یکسال پس از تصویب این قانون تعیین تکلیف نمایند مشمول این ماده می‌باشند.

نظر شما