شناسهٔ خبر: 2962287 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تکلیف جدید مجلس برای بانک مرکزی؛

بانک ها درخواست تسهیلات را بررسی کنند

اکونیوز: بانک ها موظف شدند درخواست های استفاده از تسهیلات ارزی و ریالی مورد نیاز طرح های دارای توجیه فنی، اقتصادی و مالی را همزمان بررسی و بر اساس زمان بندی اجرای طرح و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه، پرداخت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.irبر اساس ماده دیگری از لایحه رفع موانع تولید ؛ در صورتی که متقاضی سهم آورده خود را طبق زمان بندی به بانک واریز و اجرای طرح یا پروژه خود را آغاز کرده باشد ؛ بانک  ملزم به تمدید مدت قرارداد و دریافت نکردن هر گونه سود است.

اجرای افتتاح حساب ویژه تأمین سرمایه در گردش  
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد به منظور تأمین سرمایه در گردش پایدار برای واحدهای صنعتی، معدنی، کشاورزی، حمل و نقل، صنوف تولیدی، بنگاه های دانش بنیان و شرکت های صادراتی در حال کار حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون دستورالعمل اجرای افتتاح حساب ویژه تأمین سرمایه در گردش را در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا با شرایط و الزامات مشخص شده در این قانون تدوین و به شبکه بانکی کشور ابلاغ نماید.

تصویب ماده 3 الحاقی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر
نمایندگان مجلس ماده 3 الحاقی لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر را تصویب کردند.
بر اساس این ماده کلیه بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی مکلفند با درخواست بنگاه های تولیدی که به دلیل شرایط کشور طی سال های 89 تا 92 دچار مشکل و دارای بدهی سررسید گذشته گردیده اند و تاکنون برای تسهیلات اخذ شده معوق از تمهیدات استمهال و یا امهال استفاده نکرده اند با تأیید هیئت مدیره برای یک بار و با دوره تنفس شش ماهه و بازپرداخت سه ساله اقدام به تسویه حساب تسهیلات معوق نمایند.
جریمه های تسهیلات فوق به صورت جداگانه محاسبه و در انتهای دوره بازپرداخت و در صورت انجام تعهدات به موقع بنگاه تولیدی، مشمول بخشودگی می گردد.

. انتهای پیام /*

نظر شما