شناسهٔ خبر: 29550122 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ظريف به تهران بازگشت

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- محمدجواد ظريف وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران که به منظور شرکت در کنفرانس گفت وگوهاي مديترانه اي به ايتاليا سفر کرده بود، پس از شرکت در اين نشست بين المللي و ديدار و گفت وگو با مقام هاي ايتاليايي و برخي مقام هاي خارجي بامداد شنبه به تهران بازگشت.

به گزارش ايرنا، ظريف پس از گذران دو روز کاري بسيار فشرده و پر کار، شامگاه جمعه ايتاليا را به مقصد تهران ترک کرد. وي که براي شرکت در اجلاس بين المللي گفت و گوهاي مديترانه با حضور نمايندگاني از 56 کشور جهان، به رم سفر کرده بود، صبح پنجشنبه در نخستين روز از سفر خود با 'انتزو موئاورو ميلانزي' همتاي ايتاليايي خود در وزارت خارجه اين کشور ديدار کرد.
وزير امور خارجه ايتاليا نيز در اين ديدار برجام را باعث تقويت صلح و امنيت بين المللي خواند و بر تلاش همه جانبه کشورش براي کمک به حفظ آن در کنار ساير کشورهاي اتحاديه اروپا تاکيد کرد.
ظريف در اين سفر همچنين با شماري از ايرانيان مقيم ايتاليا ديدار کرد و سپس با شرکت در نشست تجاري اتاق بازرگاني مشترک ايران و ايتاليا و کنفدراسيون صنايع با کارآفرينان ايتاليايي ديدار و سخنراني کرد.
شرکت در اجلاس بين المللي گفت وگوهاي مديترانه و پاسخ به پرسش ها و ابهام زدايي در رابطه با برجام و سياست هاي قلدرمنشانه دولت آمريکا مهم ترين بخش سفر ظريف به رم محسوب مي شود. وي همچنين با يک روزنامه و يک شبکه تلويزيوني ايتاليايي مصاحبه کرد و به پرسش هاي آنها پاسخ گفت.
ظريف روز دوم از سفر خود با قائم مقام وزير خارجه عمان و سپس با وزير خارجه مالت ديدار کرد. وزير خارجه کشورمان همچنين با 'روبرتو فيکو ' رئيس مجلس ايتاليا ملاقات و سپس در يک جلسه نهار کاري با وزير خارجه ژاپن شرکت و بعد از ظهر جمعه نيز با 'استفان ديميستورا' ملاقات کرد. وي در پايان نيز با 'سرگئي لاوروف' همتاي روسي خود ديدار و گفت و گو کرد.
شبد**1953**9122
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما