شناسهٔ خبر: 67683147 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

تماس تلفنی اسماعیل هنیه با رئیس جمهور منتخب؛

پزشکیان: حمایت ایران از ملت مظلوم فلسطین برگرفته از آموزه‌های اسلامی ما است

رئیس‌جمهور منتخب حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین را برگرفته از آموزه‌های اسلامی، انسانی و اخلاقی و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

رئیس‌جمهور منتخب حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین را برگرفته از آموزه‌های اسلامی، انسانی و اخلاقی و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیف کرد.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس عصر یکشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، ضمن تبریک دوباره کسب اعتماد مردم ایران، این انتخابات را رویدادی برای به رخ کشیدن قدرت ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی توصیف و گفت: باید از پاسخ شما به پیام تبریک اینجانب قدردانی کنم که حامل مواضع اسلام اصیل در قبال ملت فلسطین و مقاومت بود؛ این پیام نشاندهنده سیاست آینده شما در تداوم مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مسئله فلسطین و آزادی قدس و مسجدالاقصی است.

هنیه در ادامه در تشریح آخرین وضعیت در غزه، با اشاره به سپری شدن بیش از ۹ ماه از عملیات «طوفان‌الاقصی»، این عملیات را یکی از بزرگ‌ترین نبردهای ملت فلسطین برای آزادسازی سرزمین خود عنوان کرد و افزود: رژیم صهیونیستی و حامیانش بزرگ‌ترین و هولناک‌ترین جنایات و کشتار جمعی را در این ۹ ماه مرتکب شده‌اند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین با اشاره به جنایت روز شنبه رژیم صهیونیستی در منطقه خان‌یونس غزه اظهار داشت: صهیونیست‌ها هر بار که چنین جنایاتی مرتکب شده‌اند، این گونه توجیه می‌کنند که به دنبال به شهادت رساندن فرماندهان اصلی حماس هستند، اما این ادعاها برای گمراه کردن افکار عمومی و کاملا دروغ است. واضح است که نتانیاهو نه تنها به دنبال توافق برای پایان جنگ نیست؛ بلکه به دنبال گسترش جنگ نیز هست!

پزشکیان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن محکومیت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی و تسلیت به فلسطینیان، خاطرنشان کرد: ارتکاب چنین جنایاتی، بیانگر عزم رژیم صهیونیستی برای تداوم جنایت و کشتار فلسطینیان بی‌گناه و بی‌دفاع غزه با هدف درهم شکستن روحیه مقاومت فلسطینیان است که البته به فضل الهی موفق نخواهد شد.

رئیس جمهور منتخب با تشکر از تبریکات رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین را برگرفته از آموزه‌های اسلامی، انسانی و اخلاقی و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی توصیف و تصریح کرد: دولت بنده موضوع فلسطین را به عنوان موضوع محوری جهان اسلام، در اولویت کاری خود قرار خواهد داد؛ تلاش خواهیم کرد با همکاری و همراهی سایر کشورهای اسلامی و همسایه، با استفاده از همه اهرم‌های سیاسی و دیپلماتیک، پایان جنگ علیه غزه و توقف کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین را محقق کنیم.

پزشکیان با بیان اینکه در گام بعدی با جدیت پایان اشغال طولانی مدت سرزمین‌ فلسطین را دنبال خواهیم کرد، گفت: معتقدیم آینده غزه باید توسط مردم فلسطین و در چارچوب توافق فلسطینی-فلسطینی تعیین شود؛ بدون در نظر گرفتن این واقعیت، هر گونه طرح و ابتکار دیگری محکوم به شکست خواهد بود./ایرنا

نظر شما