شناسهٔ خبر: 67674209 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

پزشکیان: دنبال توسعه روابط با یمن هستم

رییس‌جمهور منتخب در تماس تلفنی رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن گفت: یمن به شکل عملی وارد میدان حمایت از فلسطینیان شده است که این امر در تاریخ ماندگار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

رییس‌جمهور منتخب در تماس تلفنی رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن گفت: یمن به شکل عملی وارد میدان حمایت از فلسطینیان شده است که این امر در تاریخ ماندگار خواهد شد.

رئیس شورای‌عالی سیاسی یمن عصر امروز یکشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک به مناسبت انتخاب وی از سوی مردم ایران، آن را پیروزی اراده ملت ایران توصیف و تصریح کرد: پیروزی ملت ایران پیروزی همه ملت‌های مستضعف جهان و جریان مقاومت است و برای شما به عنوان منتخب مردم ایران در این مسئولیت خطیر از خداوند متعال طلب موفقیت می‌کنم.

مهدی المشاط در ادامه با بیان اینکه ما به دنبال روابطی برادرانه در همه زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم، وحدت را مایه قدرت و تفرقه را مایه شکست ملت‌های مسلمان عنوان کرد.

وی افزود: از مواضع قدرتمندانه و قاطع جمهوری اسلامی ایران در قبال حقوق ملت فلسطین و همه مستضعفین جهان قدردانی می‌کنم؛ یقین داشته باشید که تاریخ مواضع حق‌طلبانه ایران را فراموش نخواهد کرد.

پزشکیان نیز در این مکالمه تلفنی ضمن قدردانی از تبریکات مقامات دولت نجات ملی یمن، تصمیم شجاعانه رهبران و مردم این کشور در حمایت از حقوق ملت مظلوم فلسطین را قابل ستایش دانست و اظهار داشت: در حالی که بی‌عملی برخی دولت‌ها در قبال ملت فلسطین مورد سرزنش آیندگان قرار خواهد گرفت، حمایت ملت یمن از فلسطینیان مظلوم همواره همچون نگینی خواهد درخشید.

رئیس جمهور منتخب افزود: یمن بر خلاف بعضی کشورهای عربی با وجود سختی‌های فراوان و با لحاظ مخاطرات احتمالی، به شکل عملی وارد میدان حمایت از فلسطینیان شده است که این امر در تاریخ ماندگار خواهد شد.

پزشکیان ریشه همه اتفاقات تلخ و ناگوار در منطقه را سیاست‌های مخرب غرب و حضور رژیم صهیونیستی در این منطقه عنوان و خاطرنشان کرد: اشتراکات میان دو ملت و کشور ایران و یمن تاریخی و عمیق است و دولت چهاردهم نیز با تکیه بر همین اشتراکات به دنبال توسعه همه‌جانبه روابط فیمابین خواهد بود؛ امیدوارم با تحقق صلح کامل و رفع محاصره یمن زمینه گسترش بیش از پیش همکاری‌ها میان دو کشور فراهم شود./تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما