شناسهٔ خبر: 67683170 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

همسر رییس جمهور شهید ایران:

شهید رئیسی فداکاری و ادب در برابر ولایت را از حضرت ابوالفضل یاد گرفته بود

همسر رییس جمهور شهید ایران: همسر رییس جمهور شهید، گفت: شهید رئیسی فردی فداکاری، ایثارگر، از خودگذشته و با ادب دربرابر ولایت بود و همه اینها را از حضرت ابوالفضل یاد گرفته بود.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا، جمیله علم‌الهدی در جمع عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع) در حسینیه اعظم زنجان، اظهار داشت: همه انبیاء و اولیا مدیون اباعبدالله الحسین هستند، چون آنچه وعده و دعوت همه انبیا بود، یعنی توحید؛ توسط امام حسین (ع) معنا شد.

همسر رییس جمهور شهید اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی نیز پیروان امام حسین و حضرت ابوالفضل هستند و همانند آنان توحید را معنا کردند.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: تمام حرکت عالم و شهادت شاهدان اثبات این نکته است که همانا او حق است.

علم‌الهدی ادامه داد: شهادت علاوه بر دانستن، ادراک کردن و اظهار کردن است و همه ما با شهادتین ابراز ایمان می کنیم.

وی گفت: شهید هم حق تعالی را مشاهده می‌کند و هم دیگران را دعوت می‌کند که مشاهده کنند. اینجا اتحاد شاهد و مشهود است که متفاوت با اتحاد عاقل و معقول است.

علم‌الهدی اضافه کرد: اتحاد عاقل و معقول، فردی و شخصی است به طوری که هر کسی می تواند یک حقیقتی را بداند و با آن متحد شود ولی شاهد در عین حال که شاهد است مشهود هم است.

وی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین علاوه بر اینکه به شهادت دست یافت تمام عالم را دعوت کرد تا او را مشاهده کنند و از راه او به حقیقت پی ببرند.

طلب شهادت در بین جوانان ایرانی به یک سنت و سیره تبدیل شده است

وی اضافه کرد: امروز در شرایطی هستیم که درخواست و طلب برای شهادت به سنت و سیره‌ای برای جوانان در ایران تبدیل شده و این سنت و سیره از ایران به سایر کشورها و جوامع هم انتقال پیدا کرده است.

علم‌الهدی گفت: در همین عصر افراد زیادی دست به خودکشی می‌زنند. آمار خودکشی در هیچ دوره‌ای از تاریخ به اندازه امروز نبوده است.

وی گفت: مردم زیادی به دلیل بی‌معنا بودن زندگی و بی‌هدفی، در اثر حیرت و سرگردانی دست به خودکشی می‌زنند و مردم زیادی هم برای عشق و حب دنیا، دست به ظلم و ستم به خودشان و دیگران می‌زنند.

علم‌الهدی با اشاره به اینکه در مواجهه با مرگ حداقل سه رویکرد وجود دارد، گفت: یک رویکرد بیزاری از دنیا به خاطر بی معنایی آن است. رویکرد دوم مربوط به کسانی است که عاشق دنیا هستند و برای ماندن در دنیا ‌و استفاده از لذت‌های دنیا، به هر کار سخیفی دست می‌زنند و همه ارزش ها را ازبین می برند.

وی اضافه کرد: عده ای دیگر گروه رستگاران هستند، آنها دنیا را دوست دارند ولی دنیا را برای رسیدن به حق تعالی قربانی می‌کنند و کسانی هستند که شهادت طلبند.

همسر شهید رئیسی افزود: بنابراین شهادت شهدای انقلاب اسلامی، مثل پیروی از شهدای کربلا، برای رسیدن به فوز عظیم است.

شهید رییسی زندگی را معنی کرد

وی گفت: شهید رئیسی که شاید بهتر از دیگران، معناهایی را برای زندگی آورد و زندگی را معنا کرد موفق شد به برکت روضه امام حسین (ع) و لطف حضرت، خیلی از ارزش‌ها را معنا کند.

همسر رییس جمهور شهید ادامه داد: در دوران گذشته عبارت‌ها و ادبیاتی که در مورد پست‌های قدرت داده می‌شد، با عنوان مقامات بود ولی در ادامه ادبیات انقلاب عناوین قدرت را عوض کرد به طوریکه قدرت مسوولان به عناوین خدمت، جهاد، از خود گذشتگی و فداکاری تغییر کرد.

علم‌الهدی گفت: شهید رئیسی نماد ازخود گذشتگی و شکستن حصارهای سیاسی، فرقه ای و قومی و به معنای مشارکت و فعالیت همه مردم در همه امور بود.

همسر شهید رئیسی افزود: راه شهید رئیسی که خدمت به مردم بود باید ادامه پیدا کند چرا که مردم به این راه معتقدند و حاضر به بازگشت به عقب نیستند.

وی گفت: انتظار داریم که مسوولان به عقب بر نگردند چرا که ایران اسلامی کشوری پیشرو است و هیچگاه پیرو نخواهد بود.

ایران کشوری مقتدر و اثر گذار است

 

همسر رییس جمهور شهید اضافه کرد: ایران اسلامی موفق شده در جهان عزتی به دست بیاورد و بسیار قدرتمند و تاثیرگذار شده است.

وی گفت: همین تشییع جنازه فوق العاده شهید رئیسی و عزاداری مردم در برخیی کشورهای خارجی و تسلیت های مقامات مختلف خارجی و همین برگزاری چهار انتخابات در سه ماه و مشارکت فعال مردم صلابت و اقتدار نظام را نشان می دهد.

حضرت اباعبدالله الحسین بر گردن همه ادیان جهان حق دارد

علم‌الهدی گفت: آنچه دین و معنویت و حقیقت گرایی را زنده نگه داشته است، همین روضه ها و پیروی از اباعبدالله الحسین است.

وی گفت: شهید رئیسی با تاسی از عموی عزیزشان حضرت عباس (ع) همواره در خیلی از خدمت ها مباشرت می کرد و یکی از این خدمتهای وی سقایی ( آبرسانی به مردم محروم کشور) بود.

همسر شهید رئیسی گفت: آیت الله رئیسی برای تامین آب مردم و آبرسانی خیلی تلاش می‌کرد زیرا کشور ما کشوری کویری است و ایشان در استان های مختلف و همه جای کشور دنبال تامین آب برای مردم بود.

شهید رئیسی با ادب در برابر ولایت بود

وی افزود: شهید رئیسی فردی فداکاری، ایثارگر، از خودگذشته و با ادب دربرابر ولایت بود و همه اینها را از حضرت ابوالفضل یاد گرفته بود.

علم‌الهدی گفت: همگان تلاش کنید فرزندان انقلابی و شهید پرور داشته باشید، اصحاب رسانه به کمک اصحاب مدرسه بیایند و به پدران و مادران کمک کنند تا فرزندان خودشان را شهادت طلب تربیت کنند.

همسر شهید رئیسی گفت: این تربیت شهادت طلبانه می‌تواند در مقابل ظلم، ستم، استعمار و استمرار مقاومت کند و گرنه دشمنان با فرهنگ مبتذل همه چیز را از بین می‌برند.

 

انتهای پیام/

نظر شما