شناسهٔ خبر: 29215814 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قرائت زیارت نامه ازبعید در کانون های مساجد استان سمنان

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از قرائت زیارت نامه حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)در کانون های مساجد این استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدرضا حدادیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان گفت: همزمان با رحلت جانگداز رسول خیر ورحمت(صلی الله علیه و آله و سلم)در ۲۸ ماه صفر، مراسم معنوی قرائت زیارت نامه حضرت محمد(صلی الله علیه و آله و سلم)، ازبعید در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.

 

وی آشنایی با ابعاد زندگی پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم)،ایجاد روحیه تحقیق و تدبرو اشاعه و ترویج فرهنگ ناب نبوی را از اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان بر فرهنگ سازی در مورد قرائت زیارت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم)،تاکید کرد و افزود: همانگونه که در مورد اعتکاف فرهنگ سازی صورت گرفت و جریانات مذهبی، مساجد، رسانه با یکدیگر متحد شدند و اقدامات مطلوبی را انجام دادند، در مورد قرائت زیارت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم)و همچنین سایر فعالیت ها و توصیه های روز ۲۸ صفر نیز باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و سخنرانان مردم را با مفاهیم و مضامین آن آشنا و مأنوس کنند.

 

به گفته حدادیان مراسم قرائت زیارت حضرت رسول(صلی الله علیه و آله و سلم)به منظورتوسعه تعالیم و ارزش‌های اخلاقی پیامبرگرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)‌ ادای احترام به ساحت مقدس نبوی و ایجاد بستر مناسب برای رشد معنوی مردم و تعظیم بیشتر شعائر اسلامی، درسالروز رحلت جانگداز آن حضرت، برگزار می‌شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان گفت: سیاه پوش کردن مساجد و معابر، برپایی مجالس عزاداری و سخنرانی، برگزاری جلسات ختم قرآن کریم و... از دیگر برنامه های کانون های مساجد استان به مناسبت تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) و شهادت امام رضا (علیه السلام) است.

 

حدادیان ادامه داد: برنامه های شاخص دینی، فرهنگی و هنری متعددی ویژه بزرگداشت ایام رحلت پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)،شهادت امام حسن(علیه السلام) و امام رضا(علیه السلام) در مساجد استان، برگزارمی شود.

 

وی اضافه کرد: قرائت زیارت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم)در راستای انسجام‌بخشی بیشتر بین مذاهب مختلف و تبیین و معرفی پیامبر رحمت(صلی الله علیه و آله و سلم)صورت می‌گیرد که باید از سال‌های گذشته بهتر و باشکوه‌تر برگزار شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان وجود مقدس پیامبر اسلام را به عنوان اولین عنصر عالم خلقت دانست و با اشاره به فرمایش امام صادق(علیه السلام) که پیامبر در عالم قبل از هستی نیز بر تمام پیامبران امامت و ولایت داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر نیز پیامبر اکرم  بر تمام عالم ولایت دارد و این ماییم که باید تلاش کنیم تا آن را درک کنیم.

 

وی در خاتمه افزود: قرائت زیارت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)از بعید سنت حسنه ای است که در سالروز رحلت آن حضرت انجام می شود و باید همه مردم در این مراسم معنوی شرکت کنند.

 

در آستانه ٢٨ صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)و شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) زیارت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)از بعید با همت دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با حضور کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان صبح سه شنبه در فضایی معنوی در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان قرائت شد.

 

شرکت کنندگان در سوگ رحلت جانسوز حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم)و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی (علیه السلام) اشک ماتم ریختند.

 

مداح اهل بیت نیز در این مراسم و به مناسبت ایام پایانی ماه صفر و نیز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) به مدیحه سرایی و مداحی پرداخت.

 

نظر شما