شناسهٔ خبر: 29210771 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری مراسم قرائت زیارت «ازبعید» و سوره «محمد (ص)» در کانون های مساجد همدان

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان ، از برگزاری مراسم قرائت زیارت ازبعید و سوره محمد (ص) همزمان با (۲۸ صفر) در کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

"حمیدرضا ناهیدی فرد" در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت: همزمان با سالروز ارتحال پیام مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسنمجتبی (علیه السلام) مراسم قرائت زیارت ازبعید و سوره محمد (صلی الله علیه و آل و سلم) در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان برگزار می شود.

 

 سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان  فزود: این مراسم هر ساله در سالروز رحلت جانسوز خاتم‌الانبیاء در ۲۸ ماه صفر، با هدف ایجاد بستر مناسب برای رشد معنوی و تعظیم شعائر اسلامی و ادای احترام به مقام شامخ و ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) و ترویج ارزش های ناب اسلامی و معنوی در کانون های مساجد برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: حضور پرشور و باشکوه مردم در مراسم قرائت زیارت‌نامه رسول گرامی اسلام(ص) ، همه ساله حماسه‌ای است که جاودانگی نام پیامبر مهربانی‌ها و رحمت(ص) را به جهانیان یادآور می‌شود؛ مراسمی که بهانه‌ای گرانقدر برای ادای احترام به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) به شمار می‌رود.

 

ناهیدی فرد در ادامه به ویژگیهای ارزشمند و برجسته رسول گرامی اسلام (ص) اشاره کرد و افزود: سيره و روش حسنه زندگی این بزرگواران باید هميشه سرلوحه و سرمشق ما در تمامی مراحل زندگی باشد تا با تأسی از آنان در مسير الهی گام برداریم.

 

سرپرست دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان بیان کرد: برپایی مجالس عزاداری، بیانگر عشق ، ارادت و مودت نسبت به اهل بیت(ع) و تعظیم شعائر دینی است و اگر محبت و ارادت به اهل بیت(ع) نباشد پایه دین انسان سست می شود.

 

وی با بیان اینکه بشر امروز نیازمند الگویی است كه او را از این روزمرگی نجات دهد، و این الگو رفتار و كردار پیامبر خاتم حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) است، اظهار داشت: اخلاق خوش پیامبر ازجمله ادب ورزی، امانتداری، پوزش پذیری، حق گرایی، حیاورزی، راستگویی، خوش خلقی، فروتنی و... تا رفتارهای اجتماعی اش: قانون مداری، گشاده دستی، گشاده رویی، مشورت پذیری، همزیستی با اقشار مختلف اجتماع و... از عبادتش با خدا تا رفتارش با طبیعت همه و همه الگو و سرمشق است كه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی می توان به آن تمسك جست.

نظر شما