شناسهٔ خبر: 2835311 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد خبر داد

دستگیری شکارچی غیر‌مجاز در پارس‌آباد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد یک نفر شکارچی غیر‌مجاز را دستگیر کردند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل، هاشم میرزانژاد اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد یک نفر شکارچی غیر‌مجاز را به همراه دو قطعه پرنده از گونه‌های اردک سر سبز و خوتکا دستگیر کرده و وی را با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی گفت: پرندگان کشف شده در حاشیه رودخانه ارس رهاسازی شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد افزود: با توجه به شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سرزمین‌های شمال ایران (کشور روسیه) و احتمال سرایت این بیماری به انسان، شکار و زنده‌گیری هرگونه پرنده مهاجر آبزی در استان ممنوع و به همین دلیل، پروانه صید و شکار پرندگان صادر نمی‌شود.

میرزانژاد تصریح کرد: به کلیه شکارچیان توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان از شکار و زنده‌گیری این پرندگان جداً خودداری کنند.

وی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان اردبیل به صورت شبانه‌روزی مشغول گشت و کنترل در عرصه‌های طبیعی شهرستان پارس‌آباد و حاشیه رودخانه ارس بوده و با متخلفان در حوزه شکار و صید برابر با قانون و با شدت و قاطعیت برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام/62003/خ/ف4004

نظر شما