شناسهٔ خبر: 2834016 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم خبر داد

کشف 42 قطعه پرنده و رهاسازی آنها در طبیعت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم از کشف 42 قطعه انواع پرندگان زنده صید شده از متخلفین در سه ماهه گذشته و رهاسازی آنها در دامان طبیعت پس از تیمار و نگهداری در استان قم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، طیب احمدی با اشاره به اقدامات یگان حفاظت محیط زیست در فصل پاییز اظهار کرد: کارشناسان اجرایی و محیط‌بانان این اداره کل در سه ماهه سوم سال جاری بیش از 5 هزار و 200 ساعت در مناطق زیرپوشش گشت‌زنی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه طی این مدت 10 قبضه سلاح شکاری شامل برنو، ساچمه‌زنی، دولول، تک‌لول و پنج تیر از متخلفین شکار و صید در سطح استان کشف و شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در عملیات گشت و بازرسی در مناطق تحت مدیریت، لاشه یک رأس خرگوش و چهار قطعه کبوتر چاهی نیز کشف و ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه با متخلفین شکار و صید در استان به شدت برخورد قانونی می‌شود، از تشکیل پرونده متخلفین و ارجاع آن به مراجع قضایی خبر داد و گفت: ماموران یگان در سه ماه گذشته 42 قطعه انواع پرندگان زنده صید شده را از متخلفین کشف و پس از تیمار و نگهداری در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم در دامان طبیعت رهاسازی کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به شناسایی و جمع‌آوری یک مورد تله زنده‌گیری پرندگان شکاری (کوخه‌نشینی) در فصل پاییز تصریح کرد: طی این مدت بیش از پنج مورد منابع آلاینده در محدوده مناطق شناسایی شده و با دستور مقام قضایی از فعالیت آنها جلوگیری به‌عمل آمده است.

انتهای پیام/2258/ک/ث3001

برچسب‌ها:

نظر شما