شناسهٔ خبر: 2834669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد:

پرنده‌های زنگوله‌بال و فاخته وارد پارس‌آباد شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد گفت: هزاران قطعه پرنده زنگوله‌بال و فاخته در مسیر پروازی خود به منظور زمستان‌گذرانی وارد این شهرستان شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست اردبیل، هاشم میرزانژاد اظهار کرد: تالاب‌های شهرستان پارس‌آباد در این روزها میزبان هزاران قطعه پرنده حمایت شده و کمیاب از جمله گونه‌های در حال انقراض پلیکان، زنگوله‌بال، خروس کولی، قوی گنگ، قوی فریاد‌کش، غاز خاکستری، عروس غاز، انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری است که برای زمستان‌گذرانی به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: هرگونه شکار و صید پرندگان مذکور ممنوع بوده و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد به طور شبانه‌روزی به صورت محسوس و نامحسوس در حال گشت‌زنی بوده و با متخلفان شدیداً برخورد خواهد شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پارس‌آباد تصریح کرد: این پرندگان تا اواخر فصل زمستان در این منطقه گرمسیری سکونت دارند تا با مساعد شدن شرایط جوی در مناطق سیبری بتوانند به زیستگاه واقعی خود بازگردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرزانژاد در پایان گفت: شهرستان پارس‌آباد با داشتن تالاب و آبگیرهایی همچون تالاب میل و مغان در اصلاندوز، سواحل رودخانه مرزی ارس، دریاچه شهرک شهید غفاری و تالاب تپراق‌کندی از مهم‌ترین زیستگاه‌های این پرندگان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/62003/ز/ف4004

نظر شما