شناسهٔ خبر: 28251780 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش خبرداد:

افزایش 16 هزار کلاس درس در سال تحصیلی جدید

تهران-ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون 483 هزار باب کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده شده است، گفت: پیش بینی می کنیم با اضافه شدن 16 هزار باب کلاس دیگر به دلیل استقرار پایه دوازدهم، این آمار به 498 هزار کلاس برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحایی امروز شنبه در نشست خبری که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، افزود: بر اساس آخرین آمار تا امروز ثبت نام 13 میلیون و 788 هزار دانش‌آموز قطعی شده و پیش بینی می شود حدود 3 درصد که عمدتا دانش آموزان شاخه کار دانش و پایه دهم و اتباع غیر ایرانی هستند به این تعداد اضافه شود که با احتساب این افراد، از فردا در نظام آموزشی شاهد میزبانی حدود 14 میلیون دانش آموز خواهیم بود.
وی ادامه داد: تعداد مدارس دولتی در سال تحصیلی گذشته 91 هزار و 721 مدرسه بوده که امسال هزار و 100 مدرسه دیگر به این تعداد اضافه می شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هنوز تعداد مدارس غیردولتی گزارش نشده است، بیان داشت : در سال تحصیلی گذشته 15 هزار و 355 مدرسه غیردولتی فعال بودند.

* 142 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم
بطحایی تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته با وجود همه تلاش های مراجع ذی صلاح 142 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی داشتیم و امسال نیز برآورد این است که همین تعداد در گروه سنی دوره ابتدایی دانش آموز بازمانده از تحصیل داشته باشیم.
وی یادآور شد : در عین حال با تلاش های بسیار موفق شدیم در سال تحصیلی گذشته 31 هزار و 910 نفر از افراد بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی را در کلاس های درس جای دهیم اما به دلیل اهمیت تعلیم و تربیت حتی یک نفر بازمانده از تحصیل برای ما مهم است.
به گفته وزیر آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته 5 هزار و 69 دانش آموز فاقد مدارک هویتی را با هماهنگی وزارت کشور و سایر دستگاه های ذی ربط توانستیم در کلاس های درس دوره ابتدایی جای دهیم و امید است بتوانیم در سال جدید تعداد بیشتری را زیر پوشش درآوریم.
وی تصریح کرد : نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی را به 98 درصد رسانده ایم و تلاش داریم این رقم را به 100 درصد برسانیم.
بطحایی اظهار داشت: در آستانه ورود به سال جدید تبریک خود رابه یک میلیون و 700 هزار شاغل فرهنگی و بازنشسته اعلام می کنم که همچنان چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگه می دارند و تلاش خود را برای رشد و تعالی تربیت و تعلیم این سرزمین دارند.
وی یاد آور شد : همچنین تبریک خود را به حدود 14 میلیون دانش آموز به کسانی که برای روشن شدن مجهولات خود وارد مدارس می شوند و 13 هزار دانش آموز ایرانی در 60 کشور و حدود 450 هزار دانش آموز اتباع خارجی اعلام می دارم.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه دلایل حضور شما در مجلس طی این هفته چه خواهد بود، گفت : سوالی مطرح نشده و من اکنون از شما در این رابطه می شنوم البته اگر نمایندگان سوالاتی داشته باشند پاسخ خواهم داد.
بطحایی اضافه کرد:بحثی درباره رتبه بندی معلمان در مجلس مطرح است که در این رابطه به نمایندگان توضیح می دهم.
وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا در خصوص اینکه آیا برنامه ای برای استفاده مجدد کتاب های درسی دارید نیز بیان داشت:به دلیل افت کیفیت کاغذ کتاب های درسی، وضعیت نگهداری نامناسب و بدسلیقگی بچه ها امکان استفاده مجدد کتاب های درسی وجود ندارد.
وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برنامه های مطالعاتی در این رابطه آغاز کرده تا بتوان کتاب های درسی را همانند برخی کشورها برای 5 یا 6 سال استفاده کرد اما اکنون با وضعیت فعلی امکان استفاده مجدد وجود ندارد.

**افزایش ۱۰ هزار باب کلاس تا پایان سال تحصیلی ۹۷_۹۷
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تخصیص یکهزار و ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت کلاس های جدید گفت: ۸ هزار باب کلاس جدید از فردا در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد، همچنین ۶۷ سالن ورزشی و ۱۶ استخر مختص دانش آموزان تاکنون بهره برداری شده است.
وی ادامه داد: در حالی که سال گذشته ۵ هزار باب کلاس جدید بهره برداری شده بود، امسال با توجه به تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه طرح ملی در ردیف عمرانی در ماه های نخست سال توانستیم پروژه های مدنظر را بهره برداری کرده و بخشی از آنها را نیز به دست باکفایت خیرین مدرسه ساز انجام داده ایم.
بطحایی با اشاره به وقوع زلزله کرمانشاه آبان ماه گذشته نیز گفت: در این حادثه ۷۸ مدرسه تخریب شد که از این تعداد ۵۹ مدرسه آماده بهره برداری است و فردا در حضور رئیس جمهوری با ویدئو‌کنفرانس افتتاح می شود.‌
وی با تاکید بر نوسازی مدارس در معرض خطر در کرمانشاه نیز گفت: مدارس در معرض خطر را با همت خیرین بازسازی و نوسازی کرده ایم و اکنون ۲۰۰ پروژه در استان در حال اجرا داریم که تا پایان سال ۹۷ بهره برداری می شود و علاوه بر ۷۸ مدرسه تخریب شده، ۱۲۰ مدرسه را نیز بازسازی کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: طی شش ماه اول امسال ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان ها اختصاص دادیم و به رغم مضایق اعتباری کشور ظرف چند روز آینده ۵۰ میلیارد تومان دیگر از محل اعتبارات طرح تکمیلی آموزش و پرورش برای این امر تخصیص می یابد.

*جهش در توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان
عضو کابینه دولت دوازدهم در مورد دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال برای اولین بار در مهرماه ۳۴ هزار و ۶۰۰ نفر را پذیرش کرده ایم و افزون بر این افراد با توجه به وجود ۳۱ هزار دانشجو از قبل در این دانشگاه عدد ۶۵ هزار و ۶۰۰ دانشجو در این دانشگاه داریم.
وی در مورد کتاب های درسی نیز توضیح داد: حدود ۱۴۰ میلیون جلد کتاب درسی همه ساله در کشور توزیع می شود و از آنجا که امسال با استقرار پایه دوازدهم کتاب نونگاشت تا سال ۱۴۰۰ نخواهیم داشت، دانش آموزان می توانند با سالم نگه داشتن این کتب در روند صرفه جویی آموزش و پرورش بسیار کمک کنند.
بطحایی در مورد اعتبارات جاری در شش ماهه اول امسال گفت: حدود ۵۲ درصد اعتبارات استانی تا امروز تخصیص یافته، این مبلغ غیر از اعتباراتی است که از محل ردیف ها تعلق گرفته است و درنهایت امروز نسبت به همین روز سال ۹۶، ۱۳ درصد عملکرد بودجه ای بهتری داشته ایم و یکی از دلایل تسویه بدهی های ماست.
به گفته وزیر آموزش و پرورش بخشی از مطالبات ۹۶ به ۹۷ منتقل شده است مانند بخش حق التدریس شاغلان ۲ و نیم ماه و فوق العاده نوبت دوم ۹۶ که با توجه به انضباط مالی وزارت آموزش و پرورش توانسته بخشی از آن را پرداخت کند.
وی در مورد مدارس غیردولتی گفت: برای انضباط بخشیدن به این مدارس سامانه های مختلفی از جمله سامانه نظارت راه انداختیم که موجب کاهش تخلفات شد، با وجود این ۳۲ مدرسه متخلف به دلیل دریافت شهریه بیشتر از حد، ۱۷ مدرسه تذکر کتبی گرفتند و سه مدرسه لغو مجوز شد.
وزیر آموزش و پرورش به استفاده از فناوری اطلاعات در آموزش به ویژه آموزش از راه دور و برای دانش آموزام زلزله زده کرمانشاهی اشاره کرد و گفت:با استفاده از این امکانات توانستیم آموزش را در مدارس کرمانشاه از راه دور برقرار کنیم و این امر موجب قبولی دانش آموزان در کنکور ۹۷ شد.
وی در مورد مشکل شماری از معلمان که دارای سابقه حق التدریس که در بازنشستگی با مشکل روبرو شده اند گفت: این افراد باید مبلغ قابل توجهی را با صندوق بازنشستگی می پرداختند تا بتوانند سنوات حق التدریس خود را تسویه کنند، با مساعدت صندوق قرار شد این مبلغ به نرخ همان زمان ایام سنوات محاسبه و پرداخت شود‌.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین با مساعدت شورای حقوق و دستمزد و شورای توسعه مدیریت کشور معلمان‌ شاغل که اضافه تدریس می گیرند به شرطی که اضافه تدریس آنها ۶ ساعت بیشتر باشد، تا ۲۵ درصد در حق شاغل در حکم آنها وارد می شود‌
وی با اشاره به اقدام سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش در مورد تخصیص دو ساعت در هفته به معلم و مدیر مدرسه نیز گفت: این ساعت به نام ساعت ویژه مدرسه در ابتدایی دوم و متوسطه اول امسال اجرا می شود و روز به روز گسترش خواهد یافت تا معلم و مدیر بر اساس ویژگی های اجتماعی و متناسب با نیازهای منطقه ای این ساعت ها را پر کنند.

** نرخ باسوادی
بطحایی با اشاره به نرخ باسوادی گروه ۱۰ تا ۴۹ ساله ها نیز گفت: این‌ میزان به ۹۶ درصد و نرخ باسوادی در میان ۱۰ تا ۲۹ ساله ها به بیش از ۹۷ درصد رسیده و سالانه حدود ۲۷ هزار نفر از اتباع خارجی تحت پوشش برنامه های نهضت سوادآموزی هستند.
وی با جایزه کنفوسیوس سازمان نهضت سوادآموزی نیز اشاره کرد و افزود: این جایزه به دلیل توسعه سوادآموزی طرح آموزش مقدمانی ICDL توسط یونسکو به سازمان نهضت سوادآموزی داده شده است.

**در حال رایزنی برای استخدام های جدید هستیم
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی در مورد تعداد زیاد بازنشسته های آموزش و پرورش در سال های آتی نیز گفت: با استفاده از چند برنامه توانسته ایم کمبود شدید معلم را جبران کنیم، تا حد امکات با ایجاد روش های انگیزشی تلاش کرده ایم زمان بازنشستگی معلمان در مناطقی که نیاز داریم را عقب بیاندازیم.
وی ادامه داد: با استفاده از ۱۶ روش بخشی از کسری نیروی انسانی را جبران کرده ایم، تا امسال کلاس بدون معلم نداشته باشیم.
بطحایی به رایزنی ها با سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: در حال رایزنی برای دریافت مجوز استخدام بیشتر در سال آینده هستیم.
وی در مورد وجود نواقص در کتاب های درسی توضیح داد: با توجه به کثرت کتاب ها نقصان طبیعی است ولی اگر موردی گزارش شود بررسی کرده و رفع می کنیم.
عضو کابینه دوازدهم در مورد تعطیلی هنرستان ها در روز ۵ شنبه و حساب های یکپارچه مدارس نیز گفت: این موضوع به مدیران هنرستان ها واگذار شده است، در مورد حساب یکپارچه نیز هماهنگی ها با بانک عامل انجام و برای مدارس کد تعریف شده است و ازین پس هر پولی که به حساب مدارس واریز شد مشخص خواهد بود که این پول برای چه هزینه ای واریز شده و به زودی عملیاتی خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حضور دانش آموزان افغان در مدارس تیزهوشان و شرکت در المپیادهای علمی نیز اظهار داشت: اکنون ۴۵۰ هزار اتباع خارجی در مدارس ما تحصیل می کنند و تا جایی که اطلاع دارم، مشکلی برای تحصیل آنها در مدارس استعدادهای درخشان هم نیست.
وزیر آموزش و پرورش در مورد مشکلات آزمون ها در مدارس ابتدایی نیز توضیح داد: وضعیتی که امروز در آن قرار داریم نتیجه فعالیت های ۲۰ سال قبل است و تغیییر در آن تغییر گفتمان نیاز دارد؛ اما اقدام عملی هم باید در نظر داشته باشیم.
وی ادامه داد: فعالیت موسسات یا شرکت هایی که خلاف سیاست فعلی آموزش و پرورش است باید بررسی شده و در صورت اقدام خلاف قانون باید برای توقف فعالیت آنها تلاش کرد.
وی تاکید کرد: اقدام هیجانی و شتابزده در آموزش و پرورش جواب نمی دهد و باید گفتمان سازی کرد؛ این موضوع در گروه های آموزشی معلمان نیز صادق است و به زودی شاهد تغییرات جدی در این حوزه خواهیم بود.

**نمی توانیم نسبت به وضعیت بازداشت شدگان بی تفاوت باشیم
وی در خصوص بازداشت محمد حبیبی از فعالان کانون صنفی فرهنگیان نیز گفت: همه کسانی که امروز در بازداشت به سر می‌برند یا در مسیر دادرسی هستند، نمی توانیم نسبت به آنها بی تفاوت باشیم هر چند دامنه اختیارات من به عنوان وزیر آموزش و پرورش تعریف شده است و قوه قضاییه بر اساس مصالح خود تصمیم گیری می کند.
بطحایی اضافه کرد: در این میان حتما پیگیری و توضیحات من به عنوان وزیر می‌تواند به حل بخشی از مسائل کمک کند و من به عنوان عضوی از خانواده بزرگ آموزش و پرورش نمی توانم چشم به روی مشکلات برخی معلمان ببندم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر شایعات در فضای مجازی برای تعامل با یکی از نامزدهای ریاست جمهوری و معرفی فردی به عنوان رئیس هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: به هیچ عنوان معاملات سیاسی در این رابطه وجود نداشته و مصالح و منافع معلمان چیزی نیست که برای امتیاز دادن یا امتیاز گرفتن به گروه خاصی به بازار معامله گذاشته شود.
وی ادامه داد: حتی یک کلمه میان بنده با عارف و وی با من در مورد فرد خاصی برای هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان رد و بدل نشده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: به شدت مطالب موجود در فضای مجازی در این رابطه را تکذیب می‌کنم.
وی ضمن تقدیر از اعضای کنونی هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان بیان داشت: از آنجا که یکی از مطالبات وزارت آموزش و پرورش جوانگرایی است در تلاش هستیم تا فضای هیئت مدیره بر این اساس انتخاب شوند که اکنون مراحل مقدماتی را می‌گذراند و به نقطه روشنی هنوز نرسیده ایم و بعد از آغاز سال تحصیلی این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

*آموزش و پرورش از حذف آزمون مدارس سمپاد عقب نشینی نکرده است
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این وزارتخانه همچنان مصمم به حذف آزمون ورودی به پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان است، گفت: هیچ عقل سلیمی با روش های نوین برای استعدادیابی به مخالفت برنمی خیزد اما آزمون این مدارس، دانش آموزان پایه های دوم و سوم را هم گرفتار کرده بود.
بطحایی اظهار داشت: این دانش آموزان به سمتی حرکت می کردند که باید کتاب های پیشرفت تحصیلی را بخوانند تا در آزمون پایه هفتم قبول شوند.
وی با اشاره به اینکه حذف آزمون ها دارای نقایصی بود اما هزینه آن در مقابل منافعش قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: امسال به جای 250 هزار دانش آموز 150 هزار نفر شرکت کردند و قبول شدگان از حیث سنجش هوش در مراتبی قرار داشتند که از شایستگی و معیارهای لازم برخوردار بوده اند.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این افراد با دوپینگ و مطالعه کتاب های پیشرفت تحصیلی وارد مدارس سمپاد نشده اند،گفت: این مساله را در سال های گذشته شاهد بودیم که برخی دانش آموزان با وجود قبولی در آزمون این مدارس در تعدادی از دروس نمره قبولی را نمی گرفتند.
بطحایی اضافه کرد : در همین راستا بنا داریم تکالیف را از پایه های اول تا سوم ابتدایی حذف و تکالیف مهارت محور را جایگزین کنیم تا دکان کاسبی کسانی که از این فرایند غلط، سو استفاده می کنند بسته شود.

*رتبه بندی معلمان
بطحایی در پاسخ به سوالی در مورد پیامد طرح رتبه بندی مدیران مدارس نیز گفت: لایحه این طرح را به دولت ارائه داده ایم که به محض تصویب در دولت و مجلس اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح بار مالی در ۳ سال آینده خواهد داشت ولی در ردیف های مختلف سرشکن می شود.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: بار مالی این طرح باید در بودجه های سنواتی پیش بینی شود و نمایندگان محترم مجلس نیز همواره از آن استقبال کرده اند‌.

* مضایق در حوزه ارزی کشور باعث شده معلم جدید برای مدارس خارج از کشور نداشته باشیم
وزیر آموزش و پرورش در مورد آزمون معلمان مدارس خارج از کشور و ظرفیت تکمیل این معلمان نیز توضیح داد: به دلیل مشکلات ارزی تغییری در نیروها داریم و اعزام نیروی جدید را‌ کاهش خواهیم داد همچنین در بعضی کشورها ماموریت نیروهای قبلی را تمدید می کنیم.
وی در مورد بیمه تکمیلی معلمان نیز با اشاره به قرارداد با بیمه آتیه سازان اظهار داشت: این قرارداد تا ۱ سال دیگر ادامه دارد و بدهی ما اکنون به ۷۰ میلیارد تومان به این شرکت کاهش یافته است؛ به دنبال قرارداد با شرکت دیگری هستیم اما نوسانات ارزی موجب افزایش چشمگیر حق بیمه شده که اگر بخواهیم همین کیفیت را حفظ کنیم به معنای افزایش سهم بیمه شدگان است.
بنابراین اگر به نتیجه مطلوب نرسیم به شکل صندوق بیمه بازنشستگی کار را ادامه می دهیم.

* خانواده ها باید آموزش ببینند
بطحایی در مورد نشاط در مدارس هم یادآور شد: این امر فقط وظیفه مدیران و معلمان مدارس نیست و خانواده ها نیز سهم عمده ای دارند.
وی ادامه داد: انجمن های اولیا و مربیان و مدیران معاونت پرورشی در حال آماده کردن زیرساخت ها در این زمینه هستند، انتظار داریم این امر در سال جاری محقق شود و خانواده ها بتوانند مهارت کافی در زمینه ارائه آموزش های زندگی به کودکان خود کسب کنند.
وزیر آموزش و پرورش در مورد وجود آسیب های اجتماعی در مدارس به ویژه با توجه به برنامه هایی که در بدو پذیرش مسئولیت وزارتخانه اعلام کرده است نیز گفت: مدرسه بخشی از جامعه است و اگر در جامعه آسیب اجتماعی داشته باشیم به مدرسه نیز سرایت می کند.
وی ادامه داد: البته این گفته توجیه به عنوان یک مسئول نیست و هیچ معلمی هرگز اجازه تعمیق این آسیب ها را در دانش آموزان نمی دهد.
وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما از دو راه یکی در حوزه معاونت پرورشی رفتارهای دانش آموزان را زیر نظر داریم و دوم از طریق طرح نماد نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان پیگیر رفتارهای پرخطر یا دانش آموزان در معرض خطر هستیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بخشی از نقایص نظام آموزشی به آموزشگاه ها و بخش دیگر به کتاب ها و برنامه های آموزشی باز می گردد که به دنبال حل آنها هستیم.
بطحایی تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که دانش آموزان دوره ابتدایی برای چالش های زندگی فردا آماده شوند و شادابی و نشاط را تمرین کنند، تحمل در برابر سختی ها را یاد بگیرند و این مسئله که چگونه از خود برای منافع جمع بگذارند را تمرین کنند.
وی اظهار داشت: در حالی است که اکنون همه این موارد را فدا کرده‌ایم و کتاب های حل المسائل را در اختیار دانش‌آموزان قرار داده ایم تا از میان چهار گزینه یکی را انتخاب کنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حرمت معلم حرمت جامعه است، افزود: اگر به هر دلیل حریم مدرسه و معلم شکسته شود به طور قطع تحریم جامعه در آن محل شکسته شده است.
بطحایی ادامه داد: گاه شنیده می شود به دلایل مختلف اتفاقات ناگواری در مدارس می افتد که من به عنوان نماینده معلمان همانگونه که وظیفه دفاع از حریم دانش آموزان را دارم باید از حق یک میلیون و 700 هزار معلم شاغل و بازنشسته این وزارتخانه نیز دفاع کنم.

*منتفی شدن بحث استیضاح ربطی به آغاز سال تحصیلی نداشت
وی در مورد این مسئله که آیا ممکن است نمایندگان مجلس بار دیگر استیضاح را مطرح کنند نیز گفت: استیضاح حق قانونی نمایندگان مجلس است و وقت و موعد مشخصی برای آن تعیین نشده و هر زمانی که آنها تشخیص دهند وزیر را مورد سوال قرار داده و اگر قانع نشدند به استیضاح می کشانند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد : اگر استیضاح من منتفی شد و تعدادی از نمایندگان متقاضی امضای خود را پس گرفتند این مسئله چندان ارتباطی به فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی ندارد و ممکن است نمایندگان چند روز یا یک ماه دیگر این مسئله را مطرح کنند و از پاسخ هایی که ارائه می کنم قانع نشوند امکان دارد بار دیگر مسئله استیضاح مطرح شود.
بطحایی یادآور شد: در جریان استیضاح این آمادگی را دارم که بر اساس ساز و کارهای موجود در آیین نامه داخلی مجلس اگر نمایندگان سوالی داشته باشند پاسخ لازم را ارائه دهم اما اگر آنها قانع نشدند این اختیار را دارند تا فرد دیگری را که قدرتمندتر از من باشد برای احراز پست وزارت آموزش و پرورش دعوت کنند و ما نباید امور را متوقف کرده و نگران این باشیم که نماینده ها چه سوالاتی مطرح می‌کنند و ما چه پاسخ هایی باید بدهیم.

*تعطیلات زمستانی مدارس
وی درباره تعطیلات زمستانی مدارس نیز گفت: دو نظریه حقوقی وجود دارد یک نظریه مصوبه مجلس را نیاز دارد و نظریه دیگر این است که با استفاده از اختیارات شوراهای آموزش و پرورش در این رابطه تصمیم گیری شود.
بطحایی عنوان کرد: به همین خاطر استعلامی از بخش حقوقی ریاست جمهوری صورت گرفته شد درباره این که ملاک کدام یک از این دو نظریه باشد و اکنون منتظر پاسخ آنها هستیم که اگر نیاز به مصوبه مجلس نداشته باشد و اجرای تعطیلات زمستانی مدارس در اختیار شوراهای آموزش و پرورش باشد، ۵ روز به عنوان تعطیلات میان سال پیش بینی خواهد شد و این پنج روز به ساعات درسی دانش آموزان در پنج روز اول خرداد اضافه می شود.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دو هفته آینده تصمیمات خود را برای چابک سازی وزارت آموزش و پرورش در سطوح مختلف عملیاتی خواهیم کرد، گفت : در مرحله بعدی بحث مدرسه محوری را دنبال می‌کنیم تا مدارس قدرت تصمیم‌گیری پیدا کنند.
بطحایی مهمترین چالش وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را همراهی، همگامی و همسویی جامعه با تحولات نظام آموزشی عنوان کرد و بیان داشت : وقتی صحبت از کاهش سهمیه کنکور می ‌کنیم مقاومت های اجتماعی را به دنبال دارد.
علمی *9157**1883 *1440

نظر شما