شناسهٔ خبر: 27881526 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یک و نیم درصد نگارخانه‌های دنیا در ایران وجود دارد

مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت ارشاد گفت: یک و نیم درصد نگارخانه‌های دنیا در ایران وجود دارد، ولی در عین حال باید نگارخانه‌ها در معرفی هنرمند و گردش اقتصاد هنر تقویت شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، هادی مظفری در نخستین نشست خبری با بیان اینکه در نگارخانه‌ها، مسئولیت نظارت برعهده مدیر مسئول آن نگارخانه است، افزود: در تهران ۲۶۱ نگارخانه و در شهرستان‌ها ۲۷۳ نگارخانه داریم و در مجموع ۵۳۴ نگارخانه دولتی، خصوصی و سازمانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز دریافت کرده اند.

وی گفت: از این میزان نگارخانه، چراغ ۲۵۰ تا ۲۶۰ گالری در کشور روشن است و حدود ۶۰ تا ۷۰ گالری به اقتصاد هنر می‌پردازند که حدود ۱۰ درصد کل نگارخانه‌های کشور را شامل می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه ۳۲۵۹ اثر ثبت شده در گنجینه آثار موزه هنر‌های معاصر وجود دارد، افزود: آثار هنری در سامانه جام ثبت می‌شوند که این سامانه تمام آثار را بارگذاری می‌کند و آثار را با اسناد خریداری شده مطابقت می‌دهد و در نهایت معاینه حضوری اثر توسط گروهی از هنرمندان و کارشناسان پژوهش هنر انجام می‌شود.

وی گفت: هدف اصلی ایجاد سامانه جام این است که اطلاعاتی که استخراج می‌شود برای همه قابل دسترس باشد.

مدیر کل مرکز هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۹۸ روز از کار مرمت موزه هنر‌های معاصر تهران گذشته است و ۱۱۶ روز دیگر مرمت این موزه به پایان می‌رسد.

نظر شما