شناسهٔ خبر: 27876144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

نماینده ولی فقه در فارس درمراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی:

قرآن کریم، کسانی را که کتابخوان نیستند؛ مورد سرزنش قرار داده است/ فضای مجازی رقیب اصلی کتاب به حساب می آید

نماینده ولی فقه در فارس درمراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی با اشاره به اینکه قرآن کریم، کسانی را که کتابخوان نیستند، مورد سرزنش قرار داده است ، گفت: ما در بین جمعیت ۸ میلیاردی جهان، اهل کتاب هستیم چرا که ادیان ابراهیمی را اهل کتاب می نامند و به همین دلیل ما از آغاز هم اهل کتاب معرفی شدیم و لذا برای اهل کتاب، کتابداری و کتابخوانی ارزش می نهیم.

صاحب‌خبر -

​به گزارش خبرگزاری موج از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با اشاره به اینکه قرآن کریم، کسانی را که کتابخوان نیستند، مورد سرزنش قرار داده است ، گفت: ما در بین جمعیت ۸ میلیاردی جهان، اهل کتاب هستیم چرا که ادیان ابراهیمی را اهل کتاب می نامند و به همین دلیل ما از آغاز هم اهل کتاب معرفی شدیم و لذا برای اهل کتاب، کتابداری و کتابخوانی ارزش می نهیم.

وی با بیان اینکه مشارکت ۴۰ هزار کتابخوان در فارس موجب شده است که فارس را در حوزه کتابخوانی جلودار کشور رقم بزند؛ تصریح کرد: داشتن کتاب برای هر فرد می تواند یک مقام عالی تلقی شود و اگر شخصی هم بتواند برای دیگران کتاب بنویسد و یا کتاب بخواند نیز مقامش متعالی می گردد.

آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنانش گفت: کتابخوانی در فرهنگ ما به گونه ای بود که یک نفر، ساعاتی در روز را برای دیگران کتاب می خواند و دیگران به آن گوش فرا می دادند؛ این رسم به حدی بود که مغازه داران نیز سعی می کردند با خواندن شاهنامه و بوستان و گلستان سعدی از قافله عقب نمانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس ادامه داد: از روزی که فضای مجازی به عنوان رقیب قوی برای کتابخوانی به صحنه آمد؛ رقابت سخت شده است که البته برای کسی که تجربه کتابخوانی دارد؛ پی کتاب نشستن و کتاب خواندن، حال دیگری دارد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان ساخت: اکنون که فضای مجازی رونق یافته و به رقیب کتاب مبدل شده؛ کتاب های الکترونیکی تولید شد که بهانه را از برخی که کتاب نمی خوانند بستاند.

آیت الله دژکام یادآور شد: با تمام این تفاسیر می بینیم که در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال، قریب به ۳۹ هزار نفر از مردم فارس در جشنواره مشارکت کردند که با این حرکتشان دین خود را به امام خوبی ها ادا نمودند.

نظر شما