شناسهٔ خبر: 27858394 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آیت‌الله دژكام عنوان کرد:‌

مطالعه نکردن؛ امری نکوهیده در قرآن/ كتابخوانی یك لذت است

گروه فرهنگی ــ نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با اشاره به آیه ۵ سوره جمعه گفت: در قرآن کریم کسانی که کتابخوان نیستند سرزنش شده‌اند یعنی کتاب داشتن و نخواندن آن یک امر نکوهیده است.

صاحب‌خبر -

قرآن كسانی كه كتابخوان نیستند را سرزنش می‌كند/ برای انتخاب نوع مطالعه سخت نگیریم

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 12 شهریورماه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره كتابخوانی رضوی این استان با اشاره به مشاركت 40 هزاری نفری مردم فارس در این جشنواره گفت: مایه افتخار است كه استان فارس به حضور فرهنگی خود همچنان ادامه می‌دهد و جلودار است و قدم‌های بلندی در زمینه كتابداری در این استان برداشته می‌شود.
وی با بیان اینكه ما مسلمانان جزو اهل كتاب هستیم چرا كه اصولاً به پیروان ادیان ابراهیمی، اهل كتاب گویند، افزود: ما از ابتدا اهل كتاب بوده‌ایم و این مسئله جزو ارزش‌ها محسوب می‌شود.
آیت‌الله دژكام بیان كرد: كتاب داشتن یك مقام عالی است و اگر كسی به آن حد برسد كه تألیف كند و برای دیگران بنویسد، در اوج است ضمن اینكه كتاب خواندن هم ارزش است.
امام جمعه شیراز با بیان اینكه زمینه كتابخوانی به وسیله چنین جشنواره‌هایی فراهم است، گفت: در قرآن كریم كسانی كه كتابخوان نیستند سرزنش شده‌اند یعنی كتاب داشتن و نخواندن آن یك امر نكوهیده است چنانچه خداوند فرمود «... كَمَثَلِ الْحِمَارِ یحْمِلُ أَسْفَارًا...؛ ... همچون مثل خرى است كه كتابهایى را برپشت مى ‏كشد...» (آیه 5 سوره جمعه).
وی با تصریح اینكه امروز كتاب رقیب پیدا كرده است، گفت:‌ كتابخوانی یك رسم خوبی در میان گذشتگان ما بود اما امروز رقیب‌های قوی نظیر فضای مجازی و بازی‌های یارانه‌ای برای كتابخوانی پیدا شده‌اند و مسلماً رقابت كتاب با این رقیب‌ها سخت است.
آیت‌الله دژكام با تأكید بر اینكه كتابخوانی یك لذت است به شرط اینكه كسی لذت آن را برده باشد، گفت: سابقاً تلویزیون و امروز فضای مجازی بسیار بیشتر رقیب كتاب شده‌اند البته ما در این عرصه هم بیكار ننشستیم و كتاب‌های الكترونیكی تولید كردیم.
نماینده رهبر معظم انقلاب تأكید كرد كه در هر صورت كتابخوانی ارزش دارد و نباید خیلی سختگیرانه و خشك برای نوع مطالعه كتاب برخورد كنیم.
وی در پایان ابراز امیدواری كرد كه به وسیله ترویج فرهنگ كتابخوانی، به ارتقای فهم و دانش مردم كمك دهیم و در این عرصه نیز استوار باشیم.
انتهای پیام

نظر شما