شناسهٔ خبر: 2769722 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

60 روستای استان ایلام به اینترنت پرسرعت متصل شد/ راه‌اندازی تلفن خانگی 29 روستا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در استان ایلام چندین طرح و پروژه ارتباطات و فناوری اطلاعات این منطقه را افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در حاشیه بازدید از استان ایلام در روستای آینه حضور یافت و اینترنت پرسرعت 60 روستا و تلفن خانگی 29 روستا و صندوق خرد روستایی پست بانک در 13 روستا را افتتاح و مورد بهره برداری قرار داد.

 

همچنین در این سفر واگذاری پروژه کدپستی 10 رقمی شهری و روستایی (GNAF) در این مناطق نیز آغاز شد.

 

واعظی یادآور شد: هدف اصلی دولت در این مقطع ساماندهی مسایل اقتصادی است و در این راستا مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و روستایی مورد توجه ویژه است.

 

وی با اشاره به اولویت خاص مرزنشینان افزود: مرزنشینان علاوه بر زندگی روزمره نقش مهم حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران را بر عهذه دارند که این مهم خود توجه بیشتر دولت و نظام به مردم این مناطق را سبب می‌شود.

 

واعظی با اشاره به این موضوع که ICT پیشران توسعه در هر کشوری است گفت: توسعه همه بخش‌های کشور اعم از کشاورزی، صنعت، بازرگانی و تجارت به توسعه زیرساخت‌های ICT وابسته است و رونق کشور بدون توسعه زیرساخت‌های این فناوری مهم امکان پذیر نخواهد بود.

نظر شما