شناسهٔ خبر: 27530301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان:

برگزاری مراسم دعای عرفه در ۲۵۰ مسجد استان همدان/ عرفه فرصتی برای جاماندگان شب قدر

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: دعای روز عرفه در ۲۵۰ مسجد همراه با تحلیل فلسفه عرفه به صورت محله‌محور در سطح استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: نهم ذیحجه را ‏روز عرفه گویند؛ این روز از روزهای مهم برای مسلمانان و از جمله شیعیان است؛ گر چه عید نامیده نشده، اما همچون عید خوانده شده است.

 

وی افزود: روز عرفه از ایام باشکوه و عظیم ،  روزی است؛ که در‌های آسمان را برای پذیرش تضرع‌های عاشقانه‌ بندگان ذات اقدس الهی می‌گشایند ، فرصتی برای بازگشت انسان به اصل و جایگاه اعلی اولیه‌اش را فراهم می‌کند.

 

وی ادامه داد: آری روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده و سفره جود خود را برای آنها گسترانیده است؛ شیطان را در این روز در غل و زنجیر می‌کشد و باز هم زمینه پیروزی انسان را بر نفس فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام دشتکی ادامه داد: در این روز حجاج بیت الله الحرام با وقوف در صحرای عرفات با خدای خویش به مناجات می‌پردازند و دعای عرفه امام حسین(ع) را قرائت می کنند.                                           

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری دعای روز عرفه در سطح استان بیان کرد: دعای روز عرفه در ۲۵۰ مسجد همراه با تحلیل فلسفه عرفه به صورت محله‌محور در سطح استان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه روز عرفه به معنای از خودگذشتن و نزدیک شدن به لقاء الی‌الله است، یادآور شد: خداوند در این روز سفره احسان خود را گسترانیده و فرصت توبه و بازگشت را به بندگان خود عطا کرده است.

 

 

 

نظر شما