شناسهٔ خبر: 2686986 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام تقوی:

اقتدار، عامل اثرگذاری انقلاب اسلامی در تحولات منطقه است

گروه اجتماعی: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اقتدار نظام را عامل اثرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه برشمرد و یادآور شد: این اثرگذاری نشانه نفوذ انقلاب اسلامی ایران در تحولات منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عصر روز گذشته، 26 آذر در گردهمایی همگرایی نیروهای ولایی گیلان که در مصلی رشت برگزار شد، با بیان اینکه میزان اثرگذاری یکی از راه‌های ارزیابی افراد و گروه‌هاست، اظهار کرد: انسان‌ها براساس مقدار توانایی‌شان تاثیرگذار خواهند بود.

وی با بیان اینکه نظام‌های سیاسی دنیا نیز براساس توانمندی‌هایشان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، گفت: نظام سیاسی ما امروز در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، پاکستان و دیگر کشورهای مسلمان دنیا از تاثیرگذاری بالایی برخوردار است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به ارسال نامه رئیس جمهور آمریکا به مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیاییم با هم در سرنگونی گروهک تکفیری داعش همکاری نماییم، تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا بدین دلیل به سمت ایران آمده است که می‌داند جمهوری اسلامی ایران در منطقه دارای اثرگذاری بالایی است.

حجت‌الاسلام تقوی اقتدار نظام را عامل اثرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه برشمرد و یادآور شد: این اثرگذاری نشانه نفوذ انقلاب اسلامی ایران در تحولات منطقه است.

وی با بیان اینکه برخی از انسان‌ها به اندازه یک ملت اثرگذارند، اضافه کرد: طبق فرمایش امام خمینی(ره) «شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما» و این نشانه تاثیرگذاری انسان‌هاست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور فتنه را خط قرمز نظام دانست و یادآور شد: با کسانی که در رکاب فتنه حرکت می‌کنند سازش نخواهیم داشت و کسانی که در فتنه حضور داشتند خط شان از ما جداست.

وی از برگزاری گردهمایی و همگرایی نیروهای ولایی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این گردهمایی با هدف برطرف کردن دغدغه‌های رهبری و ایجاد انسجام در میان نیروهای ارزشی و ولایی برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه پشت صحنه برگزاری این گردهمایی شخص و گروه خاصی نیست، افزود: ما به عنوان مقلدان رهبری هستیم و اگر روزی قرار باشد به کسی یا گروهی گزارش دهیم تنها به جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین قم گزارش می‌دهیم.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه اصطلاح اصولگرایی توسط مقام معظم رهبری مطرح شد، خاطرنشان کرد: اصولگرایان برای موفقیت راهی جز همگرایی و کنار هم قرار گرفتن ندارند.

وی اعتقاد به نظام و کشور و پایبندی به ارزش‌ها را از ویژگی اصولگرایان عنوان کرد و ادامه داد: گردهمایی ارزشی و ولایی در استان‌ها با ندای همگرایی در حوزه اصولگرایی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی در پایان آمریکا را دشمن شماره یک کشور خواند و گفت: باید مراقب باشیم لبخند آمریکا ما را فریب ندهد.

نظر شما