شناسهٔ خبر: 26847491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمهيدات دولت براي حل مشکلات کاميونداران

خبرگزاری صداوسیما

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تمهیدات دولت برای حل مشکلات کامیونداران خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عبد الهاشم حسن نيا از اجرايي شدن افزايش 20 درصدي کرايه حمل و نقل جاده اي خبر داد و افزود :  در یک ماه و نيم گذشته 14 شکايت از تخلفات شرکت هاي حمل و نقل از طريق سامانه 3000141 و تلفن گوياي 141 دريافت شده که در حال رسيدگي است.

وي افزود : بر اين اساس 70 شرکت باربري متخلف تعطيل شده که 10 شرکت آن در استان يزد است.

معاون وزير راه و شهرسازي راه اندازي کميسيون 12 براي کنترل بارنامه ها و نظارت بر فرايند قيمت بارنامه ها را از ديگر اقدامات دولت برشمرد و گفت : براي حل مشکلات کاميون داران عزم مان جدي است .

حسن نيا افزود : از شهريور ماه همه رانندگان و خانواده انان از بيمه تکميلي برخوردار خواهند شد و اين حق بيمه از شرکت هاي حمل و نقل دريافت خواهد شد.

کامیونداران اوایل خرداد  امسال در تجمعاتی خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شده بودند.

پايين بودن کرايه ها، مشکلات بيمه، گراني لاستيک و لوازم یدکی ، نبود نظارت بر صدور بارنامه و افزايش حق کميسيون بارنامه از سوي شرکت هاي باربري از جمله مشکلات کامیونداران بوده است.

 صادقيان معاون هماهنگي امور عمراني استاندار هم از راه اندازي سامانه اي براي نظارت جدي بر توزيع لاستيک مورد نياز کاميون داران خبر داد.

در حال حاضر سالانه 430 ميليون تن بار به همت 460 هزار راننده از طريق 343 هزار کاميون در ناوگان جاده اي کشور جابجا ميشود. اين ميزان بار 90 درصد بار جابجا شده در کشور است.

نظر شما