شناسهٔ خبر: 67331280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

طراحان مد و لباس استان قزوین ساماندهی شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: طراحان مد و لباس را در قالب انجمن طراحان مدل و لباس ساماندهی کردیم و آن‌ها ترغیب شدند تا مجوز فعالیت خود را در درگاه ملی مجوزها ثبت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حسین براتی عصر امروز _یکشنبه سوم تیر_ در دومین جلسه کارگروه استانی مد و لباس استان اظهار کرد: از سال گذشته نگاه ویژه‌ای به حوزه عفاف و حجاب شده است. در همین راستا وزارت ارشاد در حوزه مد و لباس و زیست عفیفانه ابلاغی داشته است که وظایفی را هم برای ما تعریف کرده است. این ابلاغ در شورای فرهنگ عمومی استان طرح و از سوی رئیس، نایب رئیس و دیگر اعضای شورا تاکیداتی بر آن شد.

وی با تقدیر از حمایت‌های اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی در بخش مشاغل خانگی افزود: با توجه به اینکه در سال جاری قصد داریم برنامه‌های مشترکی در حوزه طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی و زیست عفیفانه با تولید کنندگان و بنیاد عفاف و حجاب استان برگزار کنیم، نیازمند حمایت‌های ویژه اداره کل کار تعاون و رفاه اجتماعی در این زمینه هستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: توزیع بودجه‌ای که در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است باید به نحوی باشد که بتوانیم به نحو احسن از این قشر حمایت کنیم. انتظار ما این است که برای فعالان این حوزه از سوی مسؤولان ذیربط نگاه ویژه‌ای صورت بگیرد.

براتی تصریح کرد: طراحان مد و لباس را در قالب انجمن طراحان مدل و لباس ساماندهی کردیم و ایشان ترغیب شدند تا مجوز فعالیت خود را در درگاه ملی مجوزها ثبت کنند. اگر هم‌افزایی در این زمینه صورت بگیرد، قطعاً اتفاقات خوبی محقق خواهد شد امیدواریم برای فعالان این حوزه تسهیلگری مناسبی انجام شود.

بیشترین مشکلات مشاغل خانگی در حرفه خیاطی است

در ادامه این جلسه هم عین‌الله کشاورز ترک، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با یادآوری اینکه صدور مجوز خیاطی‌ها با صنعت معدن تجارت است، گفت: مسئولیت کارگروه مدل و لباس هم در حوزه اختیارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است و هر دو برای یک زنجیره هستند و باید مدیریت یکپارچه محقق شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکلات در مشاغل خانگی در قسمت خیاطی است و هدف از دریافت مجوز خیاطی توسط این گروه فقط، گرفتن وام مشاغل خانگی است افزود: سال گذشته سیاست گذاری که اتفاق افتاد قرار شد به پشتیبان‌ها این وام تخصیص داده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه اولویت اول اشتغال پشتیبان‌ها و بعد هم اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید باشد، تصریح کرد: تسهیلات تعاون و مد و لباس با تسهیلات مشاغل خانگی متفاوت است و شاخص‌های متفاوتی دارد. هماهنگی‌های لازم انجام شود تا یک تعاونی در این حوزه داشته باشیم.

کشاورز ترک ادامه داد: اگر تعاونی در زمینه مد و لباس تأمین نیاز کند، می‌تواند تسهیلگر باشد. بنابراین لازم است در این خصوص نقشه راهی کشیده شود، چراکه بازار پوشاک از نظر اقتصادی مهم است.

نظر شما