شناسهٔ خبر: 26396459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پسآب تصفیه خانه ها آماده واگذاری به کشاورزان و صنایع کهگيلويه و بويراحمد

خبرگزاری صداوسیما

پسآب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب شهری کهگیلویه وبویراحمد رايگان در اختيار کشاورزان و صنايع قرار مي گيرد .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استانآمادگی تصفیه خانه ها برای تحویل آب به کشاورزان و صنایع استان با بیان اینکه هم اینک سه تصفیه‌ خانه فاضلاب فعال در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت وجود دارد گفت: روزانه افزون بر 14 هزار مترمکعب فاضلاب در این شهرها تصفیه می ‌شود.
سید علی لدنی نژاد افزود: تصفیه‌ خانه فاضلاب شهری دارای مزایای متعددی از جمله حفظ بهداشت عمومی و محیط زیست است که باید نوع نگاه مردم کهگیلویه و بویراحمد به پساب خروجی تصفیه‌ خانه ‌های فاضلاب شهری تغییر کند.
وی با بیان اینکه کشاورزان و صنایع متقاضی می توانند با مراجعه حضوری به ادارات آب و فاضلاب استان برای دریافت آب مورد نیاز درخواست خود را ارائه دهند اضافه کرد:پس از بررسی در خواستهای ارائه شده آب و فاضلاب آب مورد نیاز صنایع،کشاورزان و فضای سبز را رایگان در اختیار آنها قرار میدهد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ادامه داد: گروه های مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد بدانند که پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب شهری برای مصارف کشاورزی و صنعتی مناسب است و در صورت مصرف هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند.
سید علی لدنی نژاد اضافه کرد: استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب شهری برای مصارف کشاورزی و صنعتی هنوز در کهگیلویه و بویراحمد نهادینه نشده در حالی که در دیگر استان ‌های کشور اینگونه نیست.
لدنی نژاد افزود: استفاده از پساب خروجی تصفیه‌‌ خانه های فاضلاب شهری نقش به سزایی در جلوگیری از هدر رفت منابع آبی دارد و سبب توسعه هر چه بیشتر کشاورزی و صنعت نیز می شود.
وی افزود: شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد برای در اختیار گذاشتن آب خروجی تصفیه خانه های فاضلاب شهری استان برای مصارف کشاورزی و صنعتی به کشاورزان و صاحبان صنایع آمادگی دارد.
162 هزار مشترک آب و 44 هزار مشترک فاضلاب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
 

نظر شما