شناسهٔ خبر: 23828952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بحران آب شرب در ۴ شهر استان

خبرگزاری صداوسیما

وضعیت آب شرب در ۴ شهر کهگیلویه و بویراحمد بحرانی اعلام شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گفت: ۴ بحران آب شرب در ۴ شهر استانشهر یاسوج، مادوان، دیشموک و سوق با تنش آبی روبه‌رو بوده و وضعیت بحرانی دارند.
سید علی لدنی‌نژادافزود: 8 شهر کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 با تنش آب روبه‌رو بودند که با اقدامات انجام شده این تعداد به 4 شهر رسیده است.
وی با اشاره به ضرورت ارائه راهکارهای لازم برای مقابله با تنش آب در 4 شهر استان عنوان کرد: پیش از آغاز فصل گرما و مشکلات فراروی شهرها در زمینه تامین آب شرب باید به فکر چاره اندیشی باشیم.
لدنی‌نژاد یکی از مشکلات موجود را آبیاری فضای سبز و شستشوی ادارات با آب شرب اعلام کرد و افزود: طبق بررسی‌های انجام شده انشعاب‌های غیر مجاز 7 برابر مشترکان قانونی آب مصرف می‌کنند که همین امر نیز سبب افت فشار آب شده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جمع آوری و ساماندهی انشعاب‌های غیر مجاز آب در شهرهای این استان در دستور کار بوده و بدون هیچ اغماضی در این زمینه مطابق با قانون قاطعانه با متخلفان برخورد می‌ شود.
لدنی‌نژاد از معرفی مشترکان غیر مجاز به دستگاه قضایی خبر داد و گفت: این افراد باید خود را آماده رفتن به زندان و اخذ جریمه‌های سنگین کنند زیرا این مهم بدون هیچ گونه ملاحضه‌ای اجرایی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مشکلات شهرستان‌های مختلف استان کمبود آب شرب است، بیان کرد: هم اکنون 90 درصد از آب شرب شهر یاسوج از طریق چاه‌ها در دست بهره‌برداری تامین می‌شود که تامین اب شرب این شهر از آب‌های سطحی در دستور کار است.

نظر شما