شناسهٔ خبر: 26357803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشف ۱۸هزار تخلف دربخش آب و فاضلاب

خبرگزاری صداوسیما

در سه سال اخیر، ۱۸ هزار تخلف آب و فاضلاب در کهگیلویه وبویراحمدکشف و اقدامات لازم در حوزه جمع آوری انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزکهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل آب و فاضلاب استان در نشست با کشف ۱۸هزار تخلف دربخش آب و فاضلاب رسانه های محلی گفت: با همکاری دستگاه قضایی و متولیان، اقدامات مناسبی در حوزه برخورد قانونی با متخلفان انشعاب های غیر مجاز انجام شده است.
علی لدنی نژاد مصرف انشعاب های غیر مجاز را چهار برابر انشعاب های مجاز اعلام کرد و افزود: این موضوع به حقوق مشترکان قانونی ضربه می زند.
وی با اشاره به پوشش آب و فاضلاب شهری در استان ادامه داد: ۱۶ شهر استان با تاسیسات آبی پوشش داده شده و پنج شهر نیز دارای فاضلاب است.
لدنی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۶۲ هزار مشترک آب و ۴۴ هزار مشترک فاضلاب در استان وجود دارد و طول کل شبکه توزیع ۱۷۶۰ کیلومتر است اضافه کرد:
لدنی نژاد با اشاره به هفته صرفه جویی در مصرف آب گفت: تغییرات آب و هوایی و خشکسالی تاثیرات زیادی بر حوزه آبِ کشور و به تبع آن استان گذاشته است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان گفت: درسال ۹۳ هشت شهر دارای تنش آبی بودند که با توسعه ظرفیت ها و بهبود شبکه انتقال، در حال حاضر چهار شهر یاسوج، مادوان، دیشموک و باشت دارای تنش آبی هستند و هدفگذاری هایی برای مدیریت صحیح این تنش انجام شده است.
لدنی نژاد سرانه تولید آب استان را ۲۳۰ لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف را ۱۵۰-۱۷۰ لیتر اعلام کرد و افزود: متوسط هدر رفت آب در استان ۲۵ درصد است.
وی ادامه داد: سرانه مصرف آب شرب در استان ۲۶ درصد نسبت به متوسط کشوری بالاتر است.
لدنی نژاد گفت: با توجه به اهمیت توسعه بخش مدیریت آب، در سه حوزه مدیریت تولید، مصرف و تقاضا،برنامه ریزی هایی در حال انجام است.
مدیرعامل آب و فاضلاب استان با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه، بر امید بخشی به جامعه تاکید کرد.
لدنی نژاد با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی در حوزه توسعه استان ادامه داد: معارض محلی از موانع توسعه و تحقق اهداف در استان به ویژه در حوزه آبرسانی است.
وی با اشاره به وضعیت تنش آبی در برخی مناطق استان، اولویت را برای تامین آب شرب دانست و گفت: همکاری مردم برای تحقق طرح های آبرسانی ضروری است.

نظر شما