شناسهٔ خبر: 26022895 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رهبر کره شمالی وارد سنگاپور شد

پکن - ایرنا - منابع رسانه ای سنگاپور اعلام کردند 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی ساعتی پیش، دو روز مانده به برگزاری اجلاس سران با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، وارد سنگاپور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از رسانه های سنگاپور اعلام کرد هواپیمای ایرچاینا حامل رهبر کره شمالی ساعت 14:36 دقیقه عصر امروز وارد فرودگاه 'چانگی' سنگاپور شده است.
قرار است دیدار سران کره شمالی و آمریکا روز سه شنبه 22 خرداد در جزیره سنتوزا در شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق آسیا برگزار شود.
براین اساس، ترامپ نیز قرار بود از کانادا پس از شرکت در نشست سران جی 7 به سنگاپور عزیمت کند اما وی شب گذشته نشست مشترک سران هفت کشور صنعتی موسوم به 'جی هفت' را به دلیل اختلافات عمیق و گسترده با رهبران این کشورها به ویژه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ترک کرد.
برخی رسانه ها احتمال دادند ترامپ هم یکشنبه شب وارد سنگاپور شود.
هماهنگی های دیپلماتیک از مدت ها قبل برای این دیدار انجام شده است در آخرین دور از اقدامات 'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی با 'ویویان بالاکریشنان' همتای سنگاپوری خود در پیونگ یانگ در باره این نشست گفت و گو کرده است.
یکی از اصلی ترین محورهای نشست سران آمریکا و کره شمالی خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و ارایه مشوق های اقتصادی و امنیتی به پیونگ یانگ است.
ترامپ روز گذشته گفت که به نتایج دیدار با رهبر کره شمالی خوش بین است و از آن به عنوان ' ملاقاتی برای کشتن یکباره کیم' یاد کرد که بسیاری از ناظران این اظهارات را ناشی از روحیه برتری جویانه رئیس جمهوری آمریکا دانستند.
وی در آخرین توئیت هایش نوشت: در این دیدار فرصتی برای رسیدن به یک نتیجه واقعا عالی برای کره شمالی و جهان وجود دارد. قطعا یک روز هیجان انگیز خواهد بود و می دانم که کیم جونگ اون به سختی درتلاش است تا کاری انجام دهد که به ندرت پیش از آن انجام شده است.
**آساق**1904**

نظر شما