شناسهٔ خبر: 26013939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

رهبر کره شمالی پس از ترامپ راهی سنگاپور شد

برخی منابع خبری گزارش دادند: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی عصر امروز یکشنبه وارد سنگاپور می شود تا طبق برنامه اعلام شده با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیدار کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / رهبر کره شمالی احتمالا امروز عصر وارد سنگاپور می شود و قرار است فردا دوشنبه و یک روز پیش از دیدار با ترامپ با 'لی هسین لونگ ' نخست وزیر سنگاپور دیدار و گفت و گو کند.

قرار است دیدار سران کره شمالی و آمریکا روز سه شنبه 22 خرداد در جزیره سنتوزا در شهر کوچک سنگاپور در جنوب شرق آسیا برگزار شود.
براین اساس دونالد ترامپ نیز قرار بود از کانادا پس از شرکت در نشست سران جی 7 به سنگاپورعزیمت کند اما وی شب گذشته نشست مشترک سران هفت کشور صنعتی موسوم به 'جی هفت' را به دلیل اختلافات عمیق و گسترده با رهبران این کشورها به ویژه جاستین ترودو نخست وزیر کانادا ترک کرد.
برخی رسانه ها احتمال دادند ترامپ هم یکشنبه شب سنگاپور وارد سنگاپور شود.
هماهنگی های دیپلماتیک از مدت ها قبل برای این دیدار انجام شده است . در آخرین دور از اقدامات 'ری یونگ هو' وزیر خارجه کره شمالی با 'ویویان بالاکریشنان' همتای سنگاپوری خود در پیونگ یانگ در باره این نشست گفت و گو کرده است.
یکی از اصلی ترین محورهای نشست سران آمریکا و کره شمالی خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره و ارایه مشوق های اقتصادی و امنیتی به پیونگ یانگ است.
برخی منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای ایرچاینا روز گذشته از کره شمالی وارد سنگاپور شده که احتمالا مسئولان امنیتی و گروه اولیه ای از مقامات کره شمالی هستند که باید مقدمات دیدار سران با آمریکا را فراهم کنند.
ترامپ روز گذشته گفت که به نتایج دیدار با رهبر کره شمالی خوش بین است و از آن به عنوان ' ملاقاتی برای کشتن یکباره کیم' یاد کرد که بسیاری از ناظران این اظهارات را ناشی از روحیه برتری جویانه رئیس جمهوری آمریکا دانستند.
وی در آخرین توئیت هایش نوشت: در این دیدار فرصتی برای رسیدن به یک نتیجه واقعا عالی برای کره شمالی و جهان وجود دارد. قطعا یک روز هیجان انگیز خواهد بود و می دانم که کیم جونگ اون به سختی درتلاش است تا کاری انجام دهد که به ندرت پیش از آن انجام شده است.   / ایرنا

نظر شما