شناسهٔ خبر: 67696179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

تکرار ادعاهای ضدایرانی در نشست «گروه مشورتی راهبردی اسرائیل و آمریکا»، موافقت رئیس‌جمهوری فرانسه با استعفای کابینه و مجرم شناخته شدن سناتور ایالت نیوجرسی توسط دادگاه فدرال آمریکا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایلنا،‌ نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد و از کاندیداهای سابق رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در دومین روز مجمع ملی جمهوری‌خواهان حمایت خود از کاندیدای نهایی این حزب را اعلام کرد.

- رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

- دو منبع نظامی عراق از حمله پهپادی به پایگاه «عین‌الاسد» که محل استقرار اشغالگران آمریکایی در این کشور است، خبر دادند.

- گروه تروریستی داعش با صدور بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد شیعیان در عمان را بر عهده گرفت.

- مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به پایگاه نظامی «معالیم» در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

- هیأت منصفه دادگاه فدرال آمریکا سناتور ایالت نیوجرسی را در تمامی موارد اتهامی مجرم شناخت.

- نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل متحد به گمانه‌زنی‌ها پیرامون نقش ایران در ترور ترامپ پاسخ داد و تاکید کرد: این اتهامات بی‌اساس و مغرضانه است.

- نخست‌وزیر میانه‌روی فرانسه و دولت وی استعفا دادند، اما تا زمان تعیین کابینه جدید پس از انتخابات زودهنگام، در سمت سرپرستی باقی خواهند ماند.

- مقام‌های ارشد آمریکا و رژیم صهیونیستی در نشست مشترک «گروه مشورتی راهبردی اسرائیل و آمریکا» با تکرار برخی ادعاها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای تهران، بر لزوم مقابله با «تهدیدهای ایران در خاورمیانه و ممانعت از دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای» تأکید کردند.

- سرپرست وزارت خارجه در نشست شورای امنیت تحت عنوان همکاری چندجانبه به نفع نظم جهانی عادلانه‌تر، دموکراتیک‌تر و پایدارتر سخنرانی کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما