شناسهٔ خبر: 2597210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

حجت الاسلام تقوي:

پيرو امام حسين (ع) از مرگ نمی ترسد/ اربعين حسينی عاشورای دوم است

دامغان - رئيس شوراي سياستگذاري با تاکید بر اینکه هرگز دست از آرمانهاي انقلاب و امام (ره) برنمي داريم گفت: ملت ایران به عنوان ياوران و پیروان امام حسين (ع) از مرگ ترس و هراسي ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد رضا تقوي عصر پنجشنبه در اجتماع مردم شهرستان دامغان که در محضر آيت الله العظمی نوري همداني در مسجد جامع اين شهر اظهار داشت: موشك هاي ما امروز از روي بصيرت و از روي نيرو و قدرت حسيني كه به ما داده شده دشمنان را به ترس و وحشت انداخت و آنان را به عقب نشيني واداشته است.

وي با تاکید بر اینکه امروز اقتدار نظامي جمهوري اسلامي ايران محصول فرزندان حسين (ع) است اضافه كرد: جوانان ما تمام توان خود را به كار گرفتند كه به دشمنان بفهمانند كه هرگز از مرگ نمي ترسند.

حضور آیت الله نوری همدانی در دامغان

راه امام حسين(ع) راه حق است

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور راه امام حسين (ع) را راه حق و عدالت توصیف کرد و افزود: فرهنگ عاشورا و حسين (ع) هر روز پر رنگتر مي شود و اين فرهنگ مي تواند دشمنان اسلام و قرآن را نابود کند.

تقوي خاطرنشان ساخت: ما هرگز تسليم زور و ظلم نخواهيم شد و لحظه اي دست از حمايت فرهنگ عاشورا و امام حسين (ع) بر نخواهيم داشت.

وي با بيان اينكه شهداي ما عاشقان عاشورايي بودند و در راه امام حسين (ع) و ياران باوفايش گام برداشتند اظهار داشت: يكي از اهداف شهدا در دفاع از انقلاب و دستاوردهاي آن در هشت سال دفاع مقدس زنده نگه داشتن قيام عاشورا بود.

اربعين حسيني عاشوراي دوم است

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور اربعين حسيني را عاشوراي دوم شیعیان دانست و افزود: اربعين تاريخ عاشورا و در حقيقت تفسير كننده جريان عظيم عاشورا و انقلاب كربلا است.

تقوي يادآور شد: اربعين حسيني روزي است كه بايد با شهيد پيوند برقرار كرد و روزي به زيارت شهيد رفت و در برابر حق ايستاد.

وي گفت: همه ما بايد در آئين سوگواري اباعبدالله الحسين (ع) در روز اربعين حضوري باشكوه داشته و اين حضور را پررنگ کنيم و بار ديگر از اين راه ارادت خود را به امام حسين (ع) و ۷۲ تن از ياران باوفايش به نمايش بگذاريم.

حضرت زينب (س) مفسر اصلي انقلاب عاشوراست

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور حضرت زينب (س) را مفسر اصلي انقلاب امام حسین (ع) ياد كرد و اظهار داشت: كربلا يك مكتب است كه بايد مفسر داشته باشد و حضرت زينب(س) آموزگار بزرگ انقلاب عظيم عاشوراست و بايد اين خون هاي پاك عاشورا را تفسير كند.

تقوي گفت: عاشورا درس هاي فراوان داشت كه بايد از عاشورا به خوبي درس بگيريم و این فرهنگ عظيم و با ارزش را به ديگر نسلها منتقل كنيم كه اين حركت نمونه اي از ترويج و گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه است.

حضور آیت الله نوری همدانی در دامغان

قرآن كريم بهترين معرف براي فقيه و عالم است

امام جمعه دامغان نيز در اين آئين ضمن عرض خير مقدم به مرجع حضرت آيت الله العظمي نوري همداني در سفر به این شهرستان اظهار داشت: قرآن كريم بهترين معرف براي فقيه و عالم وارسته است.

حجت الاسلام سيد محمود ترابي افزود: فقهاي عظام تقليد برگردن همه مردم حق دارند چون اين عالمان، دين اسلام را در عصر غيبت كبري زنده نگه مي دارند و از آن محافظت و پاسداري مي كنند.

وي گفت: سفر مراجع عظام تقليد داراي بركات فراوانی است و اميدواريم كه پيوند مردم با علما به ويژه با مراجع روز به روز تقويت شود.

طی برنامه انجام شده بنا بود تا حضرت آيت الله العظمي نوري همداني در این اجتماع سخنرانی کنند که به دليل كسالت این امر انجام نپذیرفت و ایشان به حضور در جمع مردم دامغان بسنده کردند.

آئين استقبال از حضرت آيت الله العظمي نوري همداني با حضور امام جمعه، روحانيت، فرماندار، نماينده مردم شهرستان دامغان در مجلس شوراي اسلامي و مسئولان اين شهرستان در محل ميدان صددروازه برگزار شد.

نماينده مقام معظم رهبري در استان سمنان، استاندار و جمعي از روحانيان مرکز استان حضرت آيت الله العظمي نوري همداني را در سفر به شهرستان دامغان همراهي كردند.

آيت الله العظمي نوري همداني که از عصر روز سه شنبه با هدف ديدار با علما، روحانيان و قشرهاي مختلف مردم و شركت در همايش بزرگ مهدويت وارد استان شده اند طبق برنامه ای مشخص با حضور در شهرستان هاي سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار با مردم دیدار عمومی داشته اند.   

نظر شما