شناسهٔ خبر: 2596180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در دامغان:

آیت‌الله نوری همدانی در عرصه‌های مختلف دفاع از انقلاب حضوری مجاهدانه داشته است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: از آغاز نهضت اسلامی ملت ایران تا به امروز حضرت آیت الله نوری همدانی بازوی قدرتمند و یار صدیق امام خمینی(ره) و سپس رهبر معظم انقلاب بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در جمع پرشور مردم ولایتمدار دامغان که برای دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی در مسجد جامع این شهرستان گرد آمده‌بودند، حضور این فقیه مجاهد را در بین مردم شهید پرور دامغان هدیه‌ای گرانمایه برشمرد و اظهار داشت: حضور زاید الوصف مردم دامغان در این دیدار نشانه پیوند مستحکم آنان با مرجعیت و ولایت است.

 

وی با برشمردن ویژگی‌های ممتاز شخصیت این فقیه عالیقدر، از جمله مردمی بودن و حضور بی‌وقفه در بین آحاد مردم، بصیرت و روشنگری و حضور مجاهدانه در تمامی صحنه‌های خطیر تاریخ انقلاب، تصریح کرد: در فتنه 88 که دشمنان و فتنه‌گران مردم را برای حضور در خیابان‌ها، غارت اموال بانک‌ها و مغازه‌ها، تخریب اموال عمومی و آتش زدن مساجد فرامی‌‌خواندند، حضرت آیت الله نوری همدانی با روشنگری‌ها و سخنرانی‌ها و حضوری ماندگار تمام قد در برابر فتنه و فتنه‌گران ایستاد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطر‌نشان کرد: جریان کثیف فتنه 88 هنگامی که خیمه‌های عزای امام حسین(ع) را آتش زدند، وقتی چهار هزارنفر در روز ماه رمضان بطری آب بدست گرفتند و در هجو ارزش‌های اسلامی در ملا عام آب نوشیدند، هنگامی که شعار نه غزه نه لبنان سردادند، به اصل ولایت فقیه تاختند و عکس امام امت را پاره کردند تصور نداشتند که با روشنگری علمای بزرگی همچون آیت الله نوری همدانی و بصیرت ملت خیلی زود طومار آنها در هم پیچیده می‌شود.

 

حجت الاسلام تقوی با یادآوری و ستودن اعلام آمادگی این مرجع عالیقدر برای حضور به تهران و حرکت پیشاپیش سیل مردم در مبارزه با فتنه‌گران و اعلام حمایت از رهبری فرزانه انقلاب، افزود: فتنه‌گران آنگاه که خیمه‌های عزاداری سیدالشهدا را آتش دادند و به فرهنگ عاشورا بی احترامی کردند سیل جمعیت و شور و بصیرت حسینی به میدان آمد و آتش فتنه 88 را در کمتر از چند ساعت خاموش کرد.

 

اقتدار نظام اسلامی مرهون مرجعیت شیعه است

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه آیت الله العظمی نوری همدانی همواره در مسند مرجعیت از رهبران و پیشگامان انقلاب اسلامی مردم ایران بوده‌است، تصریح کرد: ایشان حتی پیش از پیروزی انقلاب نیز در دورس فقهشان بحث‌های زنده روز را مطرح می‌کردند و به موضوعاتی همچون جهاد بر علیه ظلم و جور می‌پرداختند تا شاگردانی در مسیر نهضت اسلامی و امام(ره) تربیت کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه جایگاه هدایتگرانه مراجع عظام تقلید در تمامی مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور بی‌بدیل است، خاطر نشان کرد: مرجعیت قله روحانیت شیعه است و امروز اقتدار نظام اسلامی مرهون مرجعیت عالیقدر تشیع است، همانا هیچ قدرتی هم‌طراز مرجعیت نمی‌شود و این تجمع عظیم مردم دیدار دامغان نشانه تجلیل شما از این جایگاه رفیع است.

 

 

اربعین و اسارت اهل‌بیت در تکمیل انقلاب عاشورا نقشی بنیادین دارد/ زینب، حسین فصل دوم قیام عاشوراست

 

حجت الاسلام تقوی در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم دامغان و استقبال کنندگان از آیت الله نوری همدانی به فرارسیدن اربعین حسینی و تبیین عظمت و جایگاه این روز بزرگ پرداخت و گفت: اربعین عاشورای دوم و بزرگترین تفسیر حماسه کربلا است زیرا این روز و مسئله اسارت اهل‌بیت(ع) در تکمیل انقلاب عاشورا نقشی بنیادین دارد.

 

 

وی افزود: اگر امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و دیگر اسرای دشت کربلا نبودند، بی‌تردید مستکبران و خونریزان، خون مظلومان را پایمال می‌کردند؛ حال آنکه اسارت اهل بیت(ع) فصل دوم تاریخ کربلا را تکمیل کرد زیرا مکتب عاشورا از دو فصل شهادت و اسارت شکل می‌گیرد.

 

 

وی تصریح کرد: دیباچه فرهنگ کربلا در عاشورای حسینی بسته نشد بلکه فصل دیگری از آن آغاز شد و حضرت زینب(س)، حسین(ع) فصل دوم قیام عاشوراست زیرا او و دیگر اسرای آل الله بودند که مفسر انقلاب سیدالشهدا(ع) شدند تا این نهضت برای همیشه تاریخ زنده و جاوید بماند.

 

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این نکته که پیام عاشورا سینه زمان را شکافت و پرده گوش‌ها و جان‌ها را لرزاند و این‌همه حاصل پیام‌رسانی آن مجاهدت‌ها توسط زینب کبری(س) و اسرای خاندان رسول الله(ص) است، اضافه کرد: کربلا مکتبی به بلندای تاریخ است که باید تفسیر شود و بهترین مفسران آن امام سجاد(ع) و عمه بزرگوارشان حضرت زینب(س) هستند.

 

 

هویت انقلاب اسلامی درس "هیهات من الذله" عاشوراست/ فریب لبخند دشمن را نخوریم

 

حجت الاسلام تقوی درس هیهات من الذله قیام عاشورا و اساس نهضت حسینی را هویت انقلاب اسلامی و نیرو بخش ملت ما در استمرار این انقلاب عنوان کرد و گفت: امروز نیز داستان حسین(ع) و زینب(س) تکرار و سخنشان در گوش ما فریاد می‌شود، آن هنگام که حضرت اباعبدالله(ع) از پیشنهاد بیعت با یزید برآشفت خواست تا به ما شیعیان بیاموزد که عزت و ایمان انسان با هیچ‌چیز قابل معامله نیست.

 

 

وی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) به ما آموخت که آزاد باشید، فریب نیرنگ‌های رنگارنگ دشمن را نخورید و به لبخند او دلخوش نشوید، دست گرم و مخملی آنها شما را نفریبد زیرا دستی چدنی در زیر این پوسته مخملی نهفته است که به دنبال نابودی ما است و این درس حسین(ع) در روزگار ما است.

 

 

موشک‌های ما بر موج بصیرت سوارند

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی در جامعه تصریح کرد: امروز موشک‌های ساخت دست توانمند جوانان ما بر موج بصیرت سوارند، همانا اکنون نیز شعار ما این است که اگر شب و روز ما را گلوله باران کنید هرگز دست از آرمان‌هامان برنمی‌داریم زیرا در مکتب تشیع همه حسینی‌اند و از مرگ هراسی ندارند.

 

 

وی تصریح کرد: مقاومت ملت ما در برابر تحریم‌ها درس و مشق مکتب عاشورا است، که بی‌تردید مردم ما این درس را بسیار خوب فرا گرفته‌اند زیرا عرصه فداکاری در راه حفظ دین خدا میدان عشق‌بازی و جانبازی و ایران اقلیم عشق است و شهدا همان عاشقان راستین مکتب ثارالله هستند.

 

 

حجت الاسلام تقوی تأکید کرد: ملت ما همچون عاشوراییان بر محور ولی زمانشان گردآمده‌ و بر سر استکبارجهانی فریاد برآورده‌اند، مادران شهدای ما بعد از سالها از جنازه فرزندشان قدری استخوان و یک پلاک می‌آورند، اما شکر می‌کنند و جوانان ما همچنان فریاد می‌زنند " رهبر اگر فرمان دهد، غسل شهادت می‌کنیم، اسلام اگر بیند خطر، جان را فدایش می‌کنیم. " و این خصلت‌ها نشانه بصیرت حسینی ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی است./977/پ201/ج
 

نظر شما