شناسهٔ خبر: 25702963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای دو طرح دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای استان

خبرگزاری صداوسیما

طرح های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای تنگاری در شهرستان بویراحمد و طولیان در کهگیلویه وارد مرحله اجرایی شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان گفت: طرحاجرای دو طرح دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای استان های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستاهای پر جمعیت تنگاری و طولیان با سرمایه‌گذاری بانک توسعه وارد مرحله اجرایی شد.
فیض‌الله پاسره با اشاره به اینکه قرارداد این طرح ها به صورت ملی توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور منعقد شده افزود: اگر چه، زمانی فقط، تامین آب شرب، اولویت شرکت‌های آب و فاضلاب بود اما هم اکنون  طرحهای جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای برخی از روستاهایی که دارای اولویت‌های زیست محیطی باشند یک ضرورت است.
وی ادامه داد: طرح تصفیه فاضلاب شوتاور می‌تواند مدل خوبی برای ادامه فعالیت در زمینه جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب‌های روستایی باشد، چرا که این طرح در روستای پر جمعیت شوتاورکه فاضلاب عاملی برای آلوده شدن آب این روستا شده بود، اجرا شد.
وی گفت: هم اکنون با اینکه فرایندهای تصفیه به مرحله 100 درصد نرسیده اما پساب خروجی از تصفیه خانه با راندمان قابل قبولی در مقایسه با استانداردهای تخلیه  پساب روانه محیط پذیرنده می‌شود.
پاسره افزود: این امر زنگ خطری در منابع آب است که علاوه بر لزوم بازسازی خطوط آب، صرفه جویی در آب شرب، استفاده از منابع جدید آبی و بازچرخانی فاضلاب برای استفاده های کشاورزی و صنعت ضروری است که باید با صرف منابع لازم دنبال شود.

 

نظر شما