شناسهٔ خبر: 25187359 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

راهپیمایی‌های بازگشت با هدف بازگرداندن مردم فلسطین به سرزمینشان انجام می‌شود

ابوشریف گفت: ملت فلسطین به دنبال این است تا با همین راهپیمایی‌های بازگشت شکستی دیگر برای اسرائیل رقم بزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران در نشست بررسی آخرین تحولات فلسطین و خاورمیانه با موضوع نقش راهپیمایی‌های بازگشت در تقابل با معامله قرن آمریکا اظهار کرد: این راهپیمایی‌ها با هدف احقاق حق از دست رفته فلسطینیان صورت گرفته است و تا زمان آزادی کامل غزه از دست رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با نگاهی به تاریخ روشن می‌شود که در دهه‌های گذشته هیچ یهودی در فلسطین وجود نداشته و این مردم فلسطین هستند که در طول تاریخ ۱۰ هزار ساله فلسطین در این سرزمین زندگی کردند و حتی قدیمی‌ترین شهر دنیا در سرزمین فلسطین شکل گرفته است.

ابوشریف با بیان اینکه یهودیان اسرائیلی با حمایت‌های انگلیس و آمریکا به سرزمین فلسطین آمدند، افزود: یهودیان به دنبال سیطره بر اراضی فلسطین هستند تا بدین وسیله بتوانند یهودیان بیشتری را به این سرزمین بکشانند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی برای تصرف سرزمین فلسطین اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: اخراج مردم فلسطین، انجام جنایت‌های ضد بشری و انجام هلوکاست در ستون انسانی، سیاسی، اجتماعی از جمله اهداف یهودیان در سرزمین قدس به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: تمام برنامه‌های اسرائیل در راستای هلوکاست برای از بین بردن مردم فلسطین و جایگزین کردن یهودیان انجام می‌شود و برنامه بعدی آنها پس از پایان موضوع قدس این است که از حق مردم فلسطین عدول کنند.

ابوشریف با بیان اینکه زندانیان فلسطینی با نوآوری خودشان توانستند زندان‌های رژیم صهیونیستی را به دانشگاهی برای تربیت انسان‌ها تبدیل کنند، گفت: گا‌هی شاهد این هستیم که زندانیان فلسطینی با اعتصاب غذای طولانی در زندان‌های اسرائیل توانستند حقوقی را به دست بیاورند که این نشان دهنده اتحاد و مقاومت مردم فلسطین در گرفتن حقوقشان است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی با اشاره به اینکه راهپیمایی‌های بازگشت با هدف بازگرداندن مردم فلسطین به سرزمین خودشان است، گفت: حق بازگشت آوارگان فلسطینی در قطع نامه ۱۹۴ سازمان ملل متحد مورد شناسایی قرار گرفته و ثبت شده است و این یک حقوق اولیه و اساسی برای مردم فلسطین به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه نشست کشور‌های عربی با محوریت فلسطین هیچ نتیجه‌ای برای مردم سرزمین قدس دربرنداشت، اظهار کرد: آنها به رژیم صهیونیستی در سرزمین قدس توجه کردند و متأسفانه رویکرد کشور‌های عربی به سمت اسرائیل بود و توجه خاصی به فلسطین نشد و همین امر موجب شد تا مردم فلسطین به این فکر بیفتند که باید خودشان شروع کنند تا حق از دست رفته را به دست بیاورند.

ابوشریف تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد مردم غزه سرزمین خود را از دست داده‌اند و هدف راهپیمایی بازگشت این است تا آوارگان فلسطینی این حق بازگشت را به دست بیاورند و این در حالی است که فلسطینیان که خود مالک سرزمین هستند متأسفانه هم اکنون در اردوگاه‌ها زندگی می‌کنند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر غزه از نظر اقتصادی در وضعیت بدی قرار دارد، بانک‌ها تعطیل و کارمندان حقوقی دریافت نکردند، اما مردم فلسطین با همان دستان خالی به مبارزات خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه اسرائیل تمام تلاش خود را انجام داد تا پرچم فلسطین را پایین بیاورد، خاطرنشان کرد: مردم فلسطین هرگز اجازه ندادند تا کسی پرچم سپید را بلند کنند و ملت فلسطین به دنبال این است تا با همین راهپیمایی‌های بازگشت شکستی دیگر برای اسرائیل رقم بزند و بدون شک این راهپیمایی برای رژیم صهیونیستی یک ننگ به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما